În căutarea lui Toni Erdmann - interviu cu regizoarea Maren Ade

În căutarea lui Toni Erdmann - interviu cu regizoarea Maren Ade

Regizoarea germană Maren Ade a fost prezentă în București la deschiderea celei de-a șaptea ediții a festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, în care a fost proiectat filmul Toni Erdmann. Despre personaj, actorie și filmările în București, într-un interviu de Ileana Bîrsan.


Despre influența lui Andy Kaufman: „Toni este băiatul rău, în vreme ce Winfried este un personaj mai complex. Îmi place cât de radical era Andy Kaufman, negând chiar că este acest personaj. Nu era doar joc pe scenă pentru a distra oamenii, el făcea și era multe lucruri în viața reală. Toni Clifton era un personaj și în afara scenei, adică un personaj pe care îl scotea în oraș sau îl scotea la un bar.”


Despre jocul lui Peter Simonischek: „Peter este un actor foarte bun care trebuia să joace prost pentru rolul lui Toni Erdmann. A fost o linie foarte subțire: să joace un tip care încearcă să joace, dar căruia nu-i iese prea bine, și să fie în același timp amuzant și credibil, totodată. Apoi era foarte important pentru poveste ca prin acest alter-ego să se zărească tot timpul Winfried. Ca să nu cadă în tușele unei caricaturi, a trebuit să-l am în minte tot timpul pe Winfried și el să ajungă și la spectatori. Legătura între fiică și tată trebuia să meargă mai departe, nu se putea opri atunci când Toni Erdmann apărea în scenă sau în viața ei. Acolo e tot timpul un tată.


Despre construcția alter-ego-ului Toni Erdmann: „Am lucrat în perioada de dinaintea filmării mai multe versiuni ale lui Toni, de la una foarte stridentă și exagerată, până la cea pe care am filmat-o. Dar în acest proces, în personaj s-au adunat mai multre straturi, unele dintre ele, acum, aproape imperceptibile, pe care Peter le păstrează fie într-un gest, fie într-o mișcare a corpului, fie într-o nuanță din voce și fac să fie personajul complex de acum. Tot ce am construit la repetiții a rămas undeva în Peter, iar la filmare a funcționat ca un bumerang care de multe ori readucea frânturi din variantele propuse.”


Despre realitatea care invadează realismul construit: „În general, nu sunt o regizoare foarte spontană și merg conform planului, dar s-a întâmplat de câteva ori, datorită locațiilor în care am filmat, să las realitatea să intre în film. De pildă, în scena în care ea se uită de la fereastra biroului, am descoperit în spatele clădirii un zid dincolo de care niște oameni trăiau în condiții foarte dificile și am ales să filmez. Contrastul era binevenit. Deși nu am improvizat, de multe ori i-am lăsat pe actori să respire și să las loc să se întâmple lucrurile.”


Despre București: „Am fost de foarte multe ori în Cișmigiu, mai ales cu fiul meu. Îmi place mult Piața Unirii, unde am și filmat scena îmbrățișării celor doi. Da, știu, e ca și cum cineva ar vrea să filmeze în Alexanderplatz. De ce-ai vrea să filmezi acolo? Dar, deh!, eu sunt doar turist aici. În general, îmi place că în București ai peste tot un amestec de stiluri și epoci. Îmi amintește de Berlinul de Est, după căderea zidului, când descopeream tot felul de locuri care încet, încet s-au transformat.”


Citeşte recenzia filmului Toni Erdmann, realizată de Ileana Bîrsan.

Comentarii

Mai multe

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

2
Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Cele mai citite

Dansatoarea și coregrafa Judith State: „SIERANEVADA a fost cel mai frumos greu”

Dansatoarea și coregrafa Judith State: „SIERANEVADA a fost cel mai frumos greu”

"Cei 7 magnifici" - povestea din spatele ecranului

The Black Panther

The Black Panther

Filmul

Filmul "Două lozuri" - anatomia unei comedii

"Mama. Eseu despre iubire", o expoziţie de fotografii plină cu tandreţe

10 motive pentru care să te uiţi la serialul

10 motive pentru care să te uiţi la serialul "Valea Mută"

Marea bătălie  a ecranelor. Film de artă sau film de public?

Marea bătălie a ecranelor. Film de artă sau film de public?

"Valea Mută" - Cronica primului episod

Reprogramarea premierei filmului „No Time To Die” pentru noiembrie 2020

Reprogramarea premierei filmului „No Time To Die” pentru noiembrie 2020

Cronică de film • Silence

Cronică de film • Silence