Mih Lovin, fondatorul SQUAD, dezvăluie 7 trenduri în influential marketing
Despre Mih Lovin, fondatorul SQUAD
Mih Lovin este antreprenor în industrii creative, speaker pe teme de digital în conferințe și podcast-uri, content creator pe Instagram și TikTok.
Mih este și foundatorul SQUAD, agenție de influential marketing care are în propria comunitate creatori de conținut din Instagram, Youtube și prima comunitate de TikTok, co-fondator al Creative VR, un studio de tech care, în parteneriat cu Instagram, dezvoltă filtre de augmented reality pentru branduri, artiști, agenții, având în portofoliu peste 50 de filtre, dintre care unele au intrat în top trending worldwide (cu peste 40 milioane de views per filtru), co-fondator al L2, o agenție de digital content premiat la festivaluri și PGM, o agenție event planning care a organizat evenimente pentru ING, Mercedes Benz, Orange, UiPath, Johnson and Johnson și multe altele. Am stat de vorbă cu el pentru a afla de ce a ajuns TikTok sinonim cu viitorul în social media, dar și care sunt trendurile în domeniu pentru 2020.
De ce viitorul în social media înseamnă TikTok?
Cum a ajuns TikTok să fie un cuvânt cheie în social media?
Este, în primul rând, un cuvânt în trend acum, iar pentru oamenii din social media, în trend înseamnă cheie. Dacă ești în trend, ești unde trebuie: acolo sunt succesul, audiența, banii, rezultatele. Când ești trending, primești un extra bonus de ajutor de la algoritmul platformei: dacă ai conținut bun, ți-l extra expune. Dintre toate platformele, TikTokul face asta cel mai bine: așa a ajuns un cuvânt cheie în industrie.
De ce este TikTok important pentru publicitari?
Pentru că publicitarii urmăresc audiențele și mediile în care pot ajunge la ele cu un buget cât mai mic. O rețea nouă înseamnă reguli noi, influenceri noi, reset de la zero cu totul, deci oportunități pentru oameni noi de a-și crește sfera de influență în condiții ideale. Ca publicitar trebuie să știi unde e eficient să pariezi, pentru că o idee bună e cu atât mai bună cu cât folosește mediul de propagare cel mai eficient.
7 trenduri în influential marketing
Care sunt cele 7 trenduri de succes în influential marketing, în opinia ta?
În primul rând, TikTokul va crește masiv și influencerii vor avea cont aici și postări recurente, așa cum au acum pe Instagram.
Apoi, brandurile vor avea canale de TikTok și vor derula campanii aici, ajutați fiind de audiențele TikTok-erilor. Vor lucra cu agenții de content creation, așa cum o fac deja pentru site-uri, bloguri, Facebook și Instagram.
În al treilea rând, pe Instagram, cel mai viral tool de promovare vor fi filtrele de augmented reality, deci campaniile brandurilor le vor lua în considerare puternic. Vom vedea campanii de social media care folosesc filtrele ca amplificator sau chiar element central în campanii.
Un al patrulea trend pune accent pe influenceri. Cei mari își vor lansa propriile branduri sau colecții cu branduri (pot fi haine, bijuterii, muzică, filme, jocuri). Deci nu își vor mai ceda imaginea pentru o colaborare, ci vor promova ceva creat de ei.
Ca un al cincilea trend, cred că influencerii vor fi tot mai prezenți la emisiuni TV, ajutând televiziunea să rămână relevantă pentru generația nouă. Vor câștiga orice concurs derulat pe baza voturilor publicului.
De asemenea, evenimentele de social media sau premiile de publicitate vor introduce categorii noi, dedicate TikTok-ului.
Nu în ultimul rând, campaniile cele mai profesionale se vor face pe LinkedIn (care este a doua cea mai mare platformă ca potențial de reach organic, după TikTok).
Recomandările lui Mih pentru 2020
Într-o lume digitală tot mai diversă, care sunt recomandările tale pentru 2020? Cum poate un om de marketing să adapteze aceste trenduri rapid și eficient?
Faceți-vă cont de TikTok. Nu ca să postați, dar ca să înțelegeți. Nu cred că TikTokul va fi pentru toți o platformă de creare de conținut, dar poate fi și platformă de consumat. Priviți-o ca pe o platformă de micro vlogging sau de entertainment.
Lucrați cu agenții de influenceri care știu deja nu doar cine sunt oamenii care pot integra un brand, dar știu, prin comparație, audiențele fiecăruia (reach, impressions, demographics) și specificul de conținut care poate prinde cel mai bine în cadrul unei campanii.
Evitați prejudecățile de genul: TikTokul e pentru copii, filtrele nu le folosește nimeni și sunt caraghioase, vloggerul ăsta nu pare să fie cunoscut… Dacă treci peste preconcepțiile astea și analizezi în detaliu, atunci înțelegi ce potențial mare îți oferă o platformă nouă sau un tool inovativ.
Comentarii