Habemus Clasa Electrica la raliu
Mai sunt doar câteva zile până la ultima etapă Super Rally, una dintre cele mai importante competiții de viteză din România. Astfel, sâmbătă, 26 octombrie, pe Șoseaua Kiseleff din Capitală, se vor alinia la start cei mai experimentați piloți, într-un spectacol din care nu va lipsi nici prima mașină electrică de curse din România.
Organizatorii au confirmat faptul că și austriacul Manfred Stohl, campion mondial de raliuri, se va număra printre concurenții de pe traseul de concurs special amenajat pe șoseaua Kiseleff, unde publicul va avea accesul gratuit.
Se pare că în motorsportul românesc se fac progrese și schimbări tot mai vizibile. Dacă până anul trecut, să ai o mașină electrică la competiții de viteză în coastă era doar un vis, începând cu 2019, visul acesta a devenit plan, iar planul s-a transformat în realitate.
Odată cu apariția primei mașini electrice de curse din România, prezentată publicului amator de sporturi de viteză încă de anul trecut, Federația Română de Automobilism Sportiv a introdus în acest an și Clasa Electrică în cadrul campionatelor de super rally și de viteză în coastă.
Astfel, piloți cunoscuți precum Dan Gartofan, Lucian Răduț, George Vintilă și Ovidiu Zaberca au încercat experiență adrenalinei fără poluare oferite de prima mașină electrică de curse din România, pilotând-o încă în etapele ei de început. Unicat în lume, la bază fiind un VW Golf GTI Cup Ediție limitată, mașina KERT are zero emisii și zero poluare.
Printre cei care s-au mai bucurat de senzațiile tari ale bolidului electric, dar și de adrenalină fără poluare, se număra și matinalii Digi FM, Catalin Striblea, Bogdan Miu, Bogdan Ciuclaru si Beatrice Ghiciov, dar si tenismena Ana Bogdan, luptătorul MMA Ion Păscu și polițistul Marian Godină.
Sorin Ghisoi, pilot cu ștate vechi în sporturile de viteză, a condus bolidul electric în cadrul a 11 etape în 2019, plecând acasă cu 11 trofee de Locul I, fără niciun abandon.
În așteptarea ultimei participări din acest an, la Super Rally București, care va avea loc pe 26 Octombrie 2019, Sorin Ghisoi concluzionează: "A fost un an bun, mă așteptam să întâmpinăm mai multe probleme cu mașina aceasta aflată încă în etapa de teste. Suntem pionieri pe acest drum și nu ne este ușor, dar ne-am asumat acest rol și mă bucur că reușim performanța de a ne situa de fiecare dată mai sus de jumătatea clasamentului, în cadrul fiecărei etape. Chiar dacă la Clasa Electrică decocamdata suntem singurii omologați de FRAS, mașina reușește performanța de a surclasa în jur de 30-40 mașini puternice la fiecare concurs. Ca și anul trecut, echipa Kaufland e-Rally Team a dat tot ce a putut și în 2019, dar sunt convins că și eu, dar și fiecare dintre colegii mei mai avem încă de dat. În 2018 am fost deschizători de drum, în 2019 am participat în 11 competiții și am venit acasă cu 11 trofee și fără niciun abandon, iar pentru 2020 îmi doresc performanțe și mai mari și sunt convins că așa va fi." încheie Sorin Ghisoi, multiplu campion național la competiții de viteză pe traseu montan.
Comentarii