SapteSeri
M60
Cafeneaua M60 (M60 Cafe) este unul dintre cele trei localuri ale business-ului pe care îl conduce Răzvan Crișan, alături de partenerii săi, un tânăr foarte întreprinzător cu o carieră deja solidă în Horecă. Alături de M60 Cafe, același grup mai deține și Spațiul M60, precum și restaurantul Kane Seasonal Bistro.
M60 Cafe este o cafenea situată în zona Amzei, la intersecția străzilor Mendeleev și George Enescu, într-o zonă aglomerată, cu trafic pietonal, dar și rutier, intens. Clădirea în care se afla M60 Cafe pare să fie una nouă sau foarte recent și bine renovată și consolidată.
În interior, cafeneaua are în jur de 40 de locuri, în timp ce afară ar putea încăpea în jur de 10 persoane la cele câteva măsuțe.
Ambianța de la M60 Cafe este una tinerească, impresia mea fiind că am intrat într-o cafenea de bibliotecă, sau chiar într-o bibliotecă un pic mai lejeră ca reguli. Aproape toată lumea avea în față un laptop sau o tabletă sau ceva foi, caiete etc. și lucra sub o formă sau alta.
Mobilierul de la M60 Cafe este unul simplu realizat, din lemn, iar amenajarea și designul este minimalist, chiar industrial, cu pereți netencuiți, cu multe nuanțe de gri și culori reci. Muzica este una ambientală, dar urbană, o muzică electronică, cu beat modern.
Pe lângă cafea, la M60 se mai găsesc câteva sandwich-uri și deșerturi, dar și unele băuturi (vinuri, bere, cocktails etc.), o băutură oscilând între 15 și 20 de lei.
Stafful este tânăr (25-30 ani) și nu prea îl poți distinge față de clienți, neavând uniformă. Toți sunt îmbrăcați în haine închise la culoare (parcă chiar negre!) și unii au câte un tatuaj, barba sau părul lung.
Așadar, nu stâfful nu se distinge decât prin faptul că îi vezi aducându-ți comanda la masă, pentru că trebuie să mergi personal să comanzi și să plătești la bar. Dar, toți sunt prietenoși, sociabili și foarte relaxați și se poartă foarte deschis cu toată lumea.
În ziua când am fost eu la M60 Cafe cred că erau cam 20 de persoane între 20 și 40 de ani, ușor mai multe fete decât băieți (60-40%). În principal, cei de acolo erau studenți sau cu studii sperioare, probabil lucrând prin diferite corporații sau diferite firme.
Clientela era una destul de distinctă față de altele, o boemă corporatisto-creativă. Îmbrăcămintea era una lejeră, urbană, dar existau și persoane îmbrăcate mai șic sau chiar ușor către tipul intelectualului modern, cu genți de umăr, cămăși de blugi, ochelari ori câte o rochie mai aparte.
Comportamentul celor prezenți era unul specific, discutau subiecte importante, legate de anumite ideologii, ori diferite chestiuni culturale, despre muzică, despre cărți sau despre altele asemenea.
Grupurile erau mici (între 2 și maxim 4-5 persoane) și nu există legătură între persoane din grupuri diferite și nici lideri de grup. Categoria predominantă de clientela părea a fi cea a hipsterilor, dar și cea a creativilor. Mai toți cei care vin la M60 Cafe folosesc biciclete ori vin pe jos, cred că în rare cazuri se întâmplă să ajungă acolo cu mașina.
M60 Cafe este un spațiu foarte bine gândit, care atrage tinerii pentru aerul său modern și foarte deschis. (Daniel Cățoi – iunie 2018)
Sursă: https://www.restocracy.ro/m60-cafe/