Smartphone, formula perfectă
În ultimii ani, producători mai mari sau mai mici de smartphone-uri au încercat să inoveze radical. Cu toate acestea, rezistenţa la schimbare a utilizatorilor e uriașă în acest domeniu. Aproape toate lucrurile care nouă, jurnaliștii, ni s-au părut interesante au eșuat lamentabil. Mă folosesc de pretextul de acum vreo două luni, când Google a anunţat că renunţă la dezvoltarea Project Ara. Acesta era un telefon făcut din bucăţi. Practic, pe carcasa din spate aveai niște pătrăţele care conţineau memorii RAM, camere foto sau boxe suplimentare. Ideea era interesantă: decât să schimbi telefonul în fiecare an, poţi să-l îmbunătăţeşti cu ajutorul unor bucăţi. Dar Project Ara a dispărut rapid, după aproape un an de când a fost prezentat drept concept. Motivul? Oamenii nu vor un telefon complicat și din care pot pierde bucăţi.
Continuăm cu Yota Phone, un terminal gândit și lansat de ruși. Caracteristica esenţială era faptul că avea două ecrane. Cel principal era unul obișnuit, în timp ce pe spate era un ecran eink, la fel ca pe un Kindle. Ideea ni s-a părut extraordinară la început – poţi economisi baterie folosind acel ecran care consumă o cantitate infimă de energie, poţi citi mai ușor și poţi să folosești, pur și simplu, mai mult telefon. Cu toate acestea, caracteristicile tehnice erau slabe, iar ecranul eink era destul de prost. În plus, Yota Phone era și destul de scump, iar acum se vinde slab. Motivul? Nimeni nu avea nevoie de două ecrane pe un telefon și rezistăm și cu bateria cu autonomie mică. Au fost și câteva telefoane care promovau intimitatea.
E vorba de BlackPhone, de exemplu, care avea preinstalate diverse software-uri care nu lăsau hackerii să intre în datele personale ale utilizatorilor. Din nou, lucrurile păreau serioase și interesante. Cu toate acestea, BlackPhone nu a funcţionat, dintr-un motiv simplu – nu aveau producători mulţi, singurul producător care a acceptat să le facă telefoanele a întrerupt contractul din cauza datoriilor, iar terminalul funcţiona pe baza unui abonament anual foarte scump. Concluzia? Nimeni nu vrea, de fapt, intimitate foarte complicată.
Amazon a încercat să vândă un Fire Phone, care avea un Android clasic, dar era ieftin și îţi permitea să cumperi mai rapid de pe magazinul lor online. A ajuns să fie vândut pe nimic, la lichidare de stoc. Ce am vrut să spun? Nimeni nu vrea inovaţie radicală. De la primul iPhone, lucrurile s-au îmbunătăţit treptat: viteză mai bună, ecrane mai bune, camere foto mai performante, subţirime, ecrane mai mari, senzori de amprentă și conectivitate cu celelalte dispozitive. Restul e joacă.
iPhone simplu, din ce în ce mai bun, confortabil pentru utilizatorii medii din toată lumea.
YotaPhone
Yota este un operator mobil și un producător de telefoane din Rusia, marcă a grupului Skartel LLC. Sunt asociaţi cu cel mai mare festival de multimedia din Rusia.
FirePhone
A fost proiectul gigantului Amazon, dar nu s-a bucurat de succes. Compania a declarat că pierderile s-au ridicat la peste 170 de milioane de dolari și a sistat comercializarea.
BlackPhone
În iunie 2015, acest tip de telefon a ajuns exponat în muzeul Victoria și Albert , dar și în colecţiile Muzeului Internaţional de Spionaj din Londra.
Comentarii