Musk este pionierul camioanelor

Musk este pionierul camioanelor



Elon Musk a făcut-o din nou. Americanul căruia nici nu aș putea să-i spun miliardar, pentru că-și investește toate veniturile ba în mașini electrice, ba în cucerirea spaţiului, a prezentat camionul electric Tesla Semi și Tesla Roadster, cea mai rapidă mașină de șosea, electrică în totalitate. Dacă proiectele vor deveni realitate, timpul o va arăta, dar Elon Musk trebuie apreciat ca un pionier al industriei.



Să începem cu Tesla Roadster. Mașina aceasta nu e greu de construit. Mai greu e să faci o linie de producţie atât de mare ca să livrezi Tesla 3, o mașină de masă cu foarte multe comenzi. Dar Tesla Roadster e variantă perfecţionată a mașinilor sport ale lui Musk. O mașină electrică are un cuplu motor mult mai mare decât una cu benzină sau motorină. Așadar, acceleraţia e aproape instantanee. De asemenea, bateriile electrice au ajuns atât de dezvoltate încât au autonomie mare chiar la viteze foarte crescute.



Ce nu va face Tesla Roadster vreodată?


Poate nu va putea să dea acea senzaţie extraordinară a sunetului unui motor V8, dar va da senzaţia de viteză. 


Momentul acela instantaneu când trântești pedala și ajungi la 100 de kilometri pe oră nu e neplăcut. Nu e lipsit de adrenalină. Să auzi mediul înconjurător și cauciucurile pe șosea s-ar putea să fie un sunet mai romantic decât un Porsche pe un drum de munte.


Dar ceea ce deschid Roadster-ul și mașinile de dinaintea sa e drumul către mașini mai curate, cu autonomie îndelungată, care să nu mai fie dependente de benzină sau motorină. Și mașini autonome, care să aibă o inteligenţă proprie și să poată să fie conectate între ele. Poate nu vom avea încărcare rapidă la mașini, dar poate vom avea staţii de schimbare a bateriilor. Acest lucru însă e o problemă pentru consumatori, pentru că în lumea camioanelor lucrurile stau diferit.



Iar viziunea Tesla de aici mi se pare extraordinară și, cumva, motivul pentru care a făcut demonstraţii de marketing cu mașini de viteză sau de masă. Pentru că adevărata aplicabilitate, non-sexy, este cea din domeniul camioanelor. Aici autonomia contează foarte mult, aici încărcarea se poate face mai organizat, în cadrul centrelor de încărcare și descărcare sau în timpul pauzei de 8 ore, obligatorie pentru orice șofer de camion. 


E primul pas către transformarea șoferilor în asistenţi de camioane autonome. Acestea nu vor fi lăsate singure, dar șoferii nu vor mai avea responsabilitatea să le conducă, ci să le asiste. Vom fi asistenţi de inteligenţă artificială într-o lume în care camioanele vor putea face flote uriașe, vor putea înlocui trenuri și vor fi conectate la un sistem centralizat de trafic.



Primul pas va fi făcut în Statele Unite, acolo unde industria camioanelor este uriașă și are nevoie de îmbunătăţiri. Camioanele pot fi mai ieftine, să consume mai puţin și să aibă un cuplu motor mai mare, astfel putând să care mai multe remorci.


Scris de Vlad Andriescu

Foto: Getty Images


Comentarii

Mai multe

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

2
Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Cele mai citite

Cum să profiți la maximum de Huawei FreeBuds 3 - Review

Cum să profiți la maximum de Huawei FreeBuds 3 - Review

Electronic Arts România, locul în care se produce, printre altele, FIFA

Electronic Arts România, locul în care se produce, printre altele, FIFA

La 10 ani, pe site-uri porno

La 10 ani, pe site-uri porno

Diana Vasilescu, mintea limpede din spatele jocurilor din telefonul tău

Diana Vasilescu, mintea limpede din spatele jocurilor din telefonul tău

O fotografie imprimată, numeroase momente de bucurie

O fotografie imprimată, numeroase momente de bucurie

Samsung deschide noua eră a televizoarelor cu NEO QLED

Samsung deschide noua eră a televizoarelor cu NEO QLED

Țara care nu a avut de ales

Țara care nu a avut de ales

High-tech Kids

High-tech Kids

Nokia relansează modelul 3310. Cât va costa?

Nokia relansează modelul 3310. Cât va costa?

Balena albastră e în casă, nu pe internet

Balena albastră e în casă, nu pe internet