Apple transformă un drept uman într-un serviciu de business
Apple a organizat conferinţa anuală WWDC, în care a prezentat ce schimbă la sistemul de operare iOS, MacOS și a prezentat și un computer extrem de scump și foarte performant.
Funcţia nouă pe care o aduce Apple pe telefoane și laptopuri, de care nu s-a vorbit foarte mult, este una ce privește intimitatea omului pe internet și protejarea datelor confidenţiale ale acesteia.
În unele cazuri poate aveai impresia că Facebook sau Google îţi citește gândurile atunci când îţi afișa o reclamă la niște adidași pe care voiai să-i cump eri. Cele două companii nu sunt chiar atât de puternice, dar au abilitatea de a te urmări online și astfel pot să vadă ce site-uri vizitezi, pe ce produse ai dat click și așa mai departe.
Pentru mult timp, nimeni nu a făcut nimic. Apoi numărul breșelor de securitate a început să crească și oamenii au început să devină mai conștienţi de pericolele online și de ce date fac publice pe site-uri. Anumite browsere, anumite motoare de căutare îţi respectă intimitatea și nu adună date după orice site vizitat sau orice căutare. Însă marile produse precum Google sau Facebook nu au nicio problemă în a colecta informaţii despre tine.
Apple a sesizat oportunitatea și a mizat pe privacy sau pe confidenţialitatea datelor tale în online. Sigur, nu au făcut-o de dragul tău, ci pentru că au sesizat o oportunitate de business. Au modificat browserul Safari și astfel acesta te protejează și blochează programele de tracking să te mai urmărească online.
Acum a mers un pas mai în faţă și a creat funcţia „Sign in with Apple”, un sistem de logare similar cu cel al Google sau Facebook. Așadar, atunci când vrei să intri pe un site nou nu va mai trebui să-ţi creezi cont, ci ai putea alege sign in cu Google sau cu Apple.
Vei alege varianta cu Apple pentru că autentificarea se va face prin Face-ID sau prin Touch-ID, deci nu mai trebuie să memorezi o altă parolă și este un sistem mai sigur. În al doilea rând, acest serviciu de logare îţi ascunde adresa de e-mail, dacă asta dorești.
Spre deosebire de Facebook sau Google, Apple va genera în mod aleatoriu o adresă de e-mail pentru tine, ce apoi este dată mai departe la siteurile și companiile care au nevoie de ea. Astfel, nu ești nevoit să-ţi asociezi adresa ta de mail reală cu cea a unui site sau a unei aplicaţii pe care ai putea să nu o mai folosești după două zile.
O astfel de protecţie nu ar trebui considerată un lux sau un produs pe care să dai bani, însă Apple exact asta face, chiar dacă indirect (atât telefoanele, cât și laptopurile costă peste 1.000 de euro).
Practic, Apple a reușit să mai creeze un motiv în plus pentru care ai vrea să-ţi iei un iPhone sau un Macbook, iar Tim Cook vrea să crezi că, dacă vrei să fii în siguranţă pe internet și protejat, atunci ar trebui să folosești un produs Apple.
De Florin Cașotă
Comentarii