Aniversarea a 80 de ani de TV
Societatea, designul și inovaţia: Aniversarea a 80 de ani de TV.
Philips & Co. a fost lansat în Eindhoven, Olanda, în 1899. După succesul pe care l-au avut cu dezvoltarea de becuri electrice și Raze-X, compania olandeză a început să experimenteze atât domeniul Radio, cât și cel TV. Înainte de 1938, Philips a prezentat primul TV – un succes pe care îl aniversăm astăzi, 80 de ani mai târziu.
1938 este anul în care a început o revoluţie a televizoarelor. A urmat o perioadă în care oamenii le primeau în case, însă puţin își imaginau cât de mult se vor schimba acestea în 80 de ani de la apariţia lor. De la imagini alb-negru la imagini color, de la un cub mic la seturi panoramice captivante, de la câteva butoane la conectivitate nelimitată – totul era încă necunoscut. De când televizoarele permiteau oamenilor să fie martorii unor momente legendare din confortul casei lor, familiile nu mai pierdeau evenimente importante care se întâmplau prin lume. De exemplu, în timp ce primul om ajungea pe lună, sute de persoane priveau din propriile sufragerii cum se scrie istoria; în timp ce războaiele deveneau amintire, televizoarele ţinteau tot mai mult spre aducerea „Realismului imaginii și a sunetului”, așa cum Philips a promis la începutul anilor ’60.
În timp ecranele au devenit mai mari, însă mărimea tubului televizoarelor s-a diminuat. Televizorul portabil nu mai era un vis îndepărtat, iar tehnologia „ieșea” din sufragerii. În 1980, televizorul nu mai era un obiect de lux pe care doar puţini și-l puteau permite, iar în 1984 Philips a anuţat producerea a 100 de milioane de seturi de televizoare.
Anii ’90 au fost cei în care televizoarele au suferit o transformare majoră în ceea ce privește tubul catodic, fapt care a permis companiei Philips să debuteze cu primul ecran plat în 1977. Într-un final, televizorul nu mai era văzut doar din perspectiva performanţei, ci și din cea a designului. Începea să fie ceva de care să fii mândru.
TV-ul a devenit un element de design pentru orice casă, nu mai era doar o piesă funcţională, oamenii se așteptau și la îmbunătăţiri de design, care să îi ofere eleganţă.
Astăzi, televizoarele sunt capabile să transforme spaţiul în care sunt puse, oferind caracter caselor și livingurilor. 2018, datorită noului Philips OLED 972 și 7503, oferă clienţilor un design chiar mai minimalist, pentru care cuvintele-cheie sunt eleganţă, stil, rafinament și sustenabilitate.
Designul și stilul trebuie să meargă mână în mână cu tehnologia și inovaţia. În 2009, Philips introducea un TV conectat la internet, pavând astfel drumul pentru fenomenul televizoarelor inteligente și cel al streming-ului online HD cu care suntem obișnuiţi, deja, astăzi.
Ca răspuns al așteptărilor în ceea ce privește televizoarele moderne, Philips a cercetat întru intensificarea experienţei vizuale a clienţilor. În 2018, noua gamă de televizoare Philips se laudă cu noul procesor de imagine, P5 Perfect Picture Engine – „sufletul” puternic –, esenţial pentru streaming de calitate înaltă al conţinutului, precum Netflix.
Mulţumită tehnologiei P5, noile televizoare Philips oferă privitorilor cea mai bună precizie, culori vibrante, luminozitate briliantă, negru mai intens și contrast uniform din orice unghi. În combinaţie cu tehnologia Ambilight pe trei laturi, le permite privitorilor să aibă parte de o experienţă captivantă, trecând peste limitele ecranului. Televizorul devine mai mult decât a fost vreodată.
Comentarii