Raluca Mohora - General Manager Tonic Advertising
Care este cea mai mare provocare în relaţia agenţie-client?
Se întâmplă de multe ori ca, în poziţii de marketing, să fie angajati oameni insuficient de bine pregătiţi, să nu aibă formare pe marketing, dar care să ajungă în astfel de poziţii. În astfel de cazuri îţi trebuie și diplomaţie, și răbdare să încerci să faci abc-ul ca lucrurile să poată intra pe o direcţie optimă.
Dar cel mai întâlnit clișeu?
Celebra scuză – agenţia e de vină. Am auzit-o de câteva ori – când oamenii nu își asumă că au greșit și încearcă să trimită mai departe vina la alţii, de teama pierderii jobului sau, pur și simplu, că nu știu cum să descurce o situaţie. La noi se întâmplă rar, pentru că eu insist să avem majoritatea conversaţiilor în scris sau pe bază de amănunte lămuritoare.
Social media a devenit principalul tool din industrie. Care sunt platformele preferate de comunicare acum și de ce?
Da , așa este. În funcţie de bugete, fiecare brand încearcă să ajungă la cât mai mulţi dintre consumatorii săi. Dacă bugetele sunt generoase, se comunică chiar pe un target larg. Fie Instagram, fie Facebook sau orice altă platformă, toate sunt binevenite într-un flux de comunicare. Totuși, importat este să îndemnăm oamenii să își trăiască și viaţa, să nu fie captivi ai propriilor conturi de social media sau ai altor device-uri.
Cum crezi că va arăta social media peste 10 ani? Și cum se vor adapta agenţiile de media și PR?
10 ani este un interval de timp mult prea larg, acum 10 ani nu era Instagram. Acum 20, nu exista nimic și tot așa. Probabil că vor apărea noi și noi reţele de comunicare sau vor apărea mașini zburătoare cu trasmisiune live de la bord. Cred că lumea va folosi cel puţin o bună perioadă reţele de socializare pentru informare sau exprimarea opiniilor. Totodată, cred că mulţi dintre cei care au expunere mult prea mare vor începe să își facă curăţenie în listele de prieteni virtuali.
Cât de flexibilă trebuie să fie o agenţie în relaţia cu clientul și în atingerea unui obiectiv?
Depinde de agenţie, nu toate sunt la fel, după cum nici oamenii care lucrează într-un birou nu sunt la fel. În general, agenţiile sunt super flexibile și încearcă să facă echipă bună cu partenerii lor.
Care sunt cele mai grele obstacole pentru voi în ziua de azi?
Principalul obstacol este că vrei să oferi servicii de calitate într-o piaţă pestriţă. :)
Fakenews-urile sunt peste tot azi. Cum vă menţineţi linia de comunicare fără a fi tentaţi să cădeţi pradă titlurilor „umflate”?
Important este să nu cazi pradă tentaţiei de a te alătura unor astfel de manevre manipulatoare. Și mai ţine și de om, cine conduce, sau linia pe care o dorești pentru agenţie, să fie cât mai curat și mai cinstit mesajul – să comunici corect faţă de public, de cei care citesc o informaţie.
Care au fost cele mai interesante proiecte la care aţi lucrat?
Avem foarte multe. Nu aș putea numi unul. Fiecare proiect înseamnă aceeași implicare și provocare de a avea rezultate. Orice cuvânt de laudă spus de partenerii noștri la sfârșitul unui eveniment înseamnă o mulţumire pentru echipă.
Spune-mi trei ingrediente pentru o campanie de succes.
Implementare bună. Echipă bună. Idei frumoase.
Comentarii