Raluca Drugan | Marketing specialist LPP Romania Fashion
Ce te-a determinat să alegi o carieră în marketing și comunicare?
Îmi place să cred că marketingul m-a ales pe mine exact în măsura în care și eu am ales acest domeniu. Am visat la o carieră de graphic designer, în adolescenţă eram foarte determinată să îmi dezvolt skillurile în această direcţie, dar odată cu primul job mi-am dat seama că locul meu e în mijlocul acţiunii. De ce iubesc acest domeniu? E atât de imprevizibil, creativitatea nu are limite și fiecare proiect te împinge să te depășești atât pe tine, cât și așteptările celorlalţi.
Care este ingredientul succesului în acest domeniu: creativitatea, planificarea sau alegerea unei strategii corecte?
Intuiţia. Cred cu tărie că un om de marketing trebuie să aibă o intuiţie foarte bună, să poată anticipa scenarii și să identifice cea mai eficientă metodă prin care să își facă auzit mesajul. Fiecare campanie are nevoie de o strategie bine definită încă de la începutul procesului, iar creativitatea este ingredientul definitoriu. Publicul este asaltat din toate părţile, iar pentru a-ţi face brandul vizibil e important să vii cu ceva nou, să inovezi, să ai curajul de a aduce în faţa publicului ideea în care tu crezi cu adevărat.
Moda este un domeniu frumos, dar și unul în continuă schimbare. Cum reușești să-ţi adaptezi strategia de comunicare în fashion retail la toate aceste schimbări?
Să faci campanii de marketing pentru fashion retail pare foarte ușor, însă e o provocare. Strategia brandurilor LPP este una globală, iar adevărata provocare vine atunci când trebuie să adaptezi această strategie la publicul din România, păstrând în același timp identitatea brandului. Schimbările din domeniu ne ţin în continuu în priză, ne impulsionează să găsim noi metode prin care să ajungem cât mai aproape de clienţii noștri. Pentru mine retailul este un carusel din care, odată ce am urcat și am gustat adrenalina, nu îmi mai doresc să cobor.
Print, online sau social media?
Tu de unde te inspiri cel mai des? Azi, social media este, cu siguranţă, principalul canal de informare pentru majoritatea dintre noi. Îmi e foarte greu să mă ţin departe de social media și de online – recunosc, îmi petrec prea mult timp conectată, dar oricât de multe beneficii au reţelele de socializare, nu aș putea renunţa niciodată la sentimentul pe care îl am când îmi iau cafeaua preferată alături de un croissant și deschid o revistă.
Ce alte trucuri folosești pentru a-ţi dezvolta creativitatea și a ţine pasul cu toate schimbările din domeniu?
Cred că sunt un om norocos, îmi găsesc inspiraţia în cele mai simple și inexplicabile locuri. Un om de marketing face research în timpul liber fără ca măcar să realizeze: un mesaj care mă inspiră, o imagine sau, pur și simplu, noul sistem de prindere a unui banner – o informaţie care cu siguranţă îmi va fi utilă cândva. Îmi place să mă înconjor de oameni entuziaști, care iubesc ceea ce fac, fie că sunt oameni de creaţie, fie că lucrează într-un domeniu foarte tehnic: atunci când îţi place ceea ce faci emani energie pozitivă.
Care au fost cele mai interesante experienţe pe plan profesional de până acum?
Am învăţat să mă bucur de fiecare proiect, îmi plac provocările, îmi place să fiu pusă în situaţii limită, adrenalina din spatele întrebării dacă oare o să iasă proiectul. Cele mai frumoase proiecte pe care le-am făcut au avut un deadline atât de strâns încât aproape că păreau irealizabile. Mă întrebai mai sus de planificare, e importantă, însă în retail nu e mereu timp să planifici totul până la ultimul detaliu – stabilești strategia de la care nu te abaţi, adaugi creativitatea, iar sentimentul de reușită de la final e minunat. Sunt o norocoasă: brandurile pe care le reprezint azi sunt brandurile pe care le admir de mult timp.
Ce tip de campanie ai vrea să realizezi și n-ai avut ocazia să o faci încă?
Mă bucur că cele cinci branduri pe care le avem în portofoliu sunt atât de diferite, au target și direcţii diferite, astfel nu mă simt deloc limitată de context. Lucrăm la o campanie prin care ne dorim să încurajăm o anumită nișă, persoanele talentate care își doresc să se afirme într-un anumit domeniu – încă nu pot spune mai multe, însă este un proiect în care cred foarte mult, datorită orientării către oameni, nu către brand.
Ce face un marketing specialist în timpul liber și care sunt acele plăceri vinovate la care nu vrea să renunţe?
Îmi petrec foarte mult timp în online, îmi place să fiu mereu conectată cu ceea ce se întâmplă în social media, să citesc despre ultimele evenimente și să fiu la curent cu noile tendinţe. Dacă vorbim de plăceri vinovate, fac shopping online sau iau mallurile la pas, însă atunci când simt nevoia să mă deconectez total, mă bucur pentru câteva ore de Netflix și de multă ciocolată.
Comentarii