Oana Tache
O viaţă LIVE și aLIVE. Radio, TV, digital. În faţa camerei și în spatele brandurilor. Oana Tache e de mai bine de 26 ani în contact direct cu platformele internaţionale care inovează pentru generaţia tânără. A întors pe toate părţile culisele a peste 20 de evenimente europene, a luat la întrebări peste 400 de artiști internaţionali, a făcut strategie și marketing și content pentru branduri premium. În 2019, Oana Tache pune pe primul plan propria casă de producţie de content digital și povestește despre ce mai ascultă în căști cea care a inspirat o generaţie întreagă la MTV.
Cum crezi că vor arăta festivalurile de muzică în urmă - torii ani?
Să nu ne mire dacă vom ajunge repede în faza în care să participăm la un festival din vârful canapelei, doar cu o pereche de ochelari la ochi. Glumesc și nu prea... Uite, Woodstock a anunţat în 2019 ediţia aniversară de 50 de ani, în timp ce unele festivaluri se pierd pe drum... În Europa, cea mai curajoasă piaţă de evenimente în ceea ce privește inovaţia mi se pare cea din Spania. Acolo, se combină mult zona de tech cu cea muzicală, se fac multe experimente de gen și am avut ocazia să particip la câteva. Într-o eră a globalizării, în care în fiecare zi aproape e anunţat un eveniment muzical nou, provocarea mare e pe umerii organizatorilor de festivaluri, care, pe lângă lineup, trebuie să facă din festival o experienţă, să creeze acel impact care să transforme brandul într-o entitate durabilă în timp.
Ce muzică ai în playlist?
O să iau asta ca pe un challenge și o să încarc pe Spotify câteva playlisturi. Dar să nu te mire dacă o să regăsești Lenny Kravitz, Radiohead, The Cure, Post Malone, Bowie, The Kooks, Kodaline, Metric, Carl Cox, vreo 2 remixuri după Hans Zimmer, Jack White, Alternosfera, Firma, Implant pentru Refuz, Gorillaz, Prodigy – toate la un loc și nu neapărat în ordinea asta.
Ce crezi că lipsește din muzica de la noi? Și cum ai descrie ce se întâmplă acum în muzica românească?
Nu lipsește nimic. Să fim serioși, există playlistul de radio care merge pe reţetă și există artiștii care au înţeles că pot să facă MUZICĂ. Important e ce vrei tu să auzi și să cauţi ce îţi trebuie pentru că ai de unde și ai și unde, odată cu revoluţia streaming-ului.
3 artiști care îţi plac de la noi.
O să recomand câteva nume care merită văzute LIVE. Dirty Shirt – Cântă (ce-i drept, mai mult în străinătate) un hard folkcore absolut genial.
Gramofone – din seria bandurilor alternative care îndrăznesc să se lanseze cu statement-uri politice. Mahony – „copilul” care a crescut la pupitru în 10 ani câţi alţii într-o viaţă de DJ.
Și 3 de la ei?
Arctic Monkeys – absolut senzaţionali LIVE. Chemical Brothers – vin cu muzică nouă în 2019. Black Coffee – bun și la apus, și la răsărit, și toată noaptea pe party la Ibiza.
Dua Lipa sau Rita Ora?
Cine?! Glumesc… Dua Lipa s-a ascultat mult în 2018, conform statisticilor, însă cel mai bine a stat Ariana Grande, care a fost top of mind și în playlisturi, și în presă. Dar, personal, nici Dua Lipa, nici Rita Ora, nici Grande… Am mai zis-o, merg pe Rosalia, pe care am văzut-o live la MTV EMA, care a luat deja un Latin Grammy Award în 2018 și care promite să fie mai mult decât un produs de marketing.
David Guetta sau Martin Garrix?
Faithless, Fatboy Slim, Moby, Daft Punk, Justice. Apoi, poate și niște Guetta. Dacă mixează live și nu piese de radio.
Cine crezi tu că este o artistă completă în momentul ăsta? Și de ce?
O să rămân forever setată pe Roisin Murphy. La 45 de ani, irlandeza care iniţial a fost lead singerul trupei Moloko lansează piese noi și în 2019 ajunge la o grămadă de festivaluri, e un fashion icon, a avut dintotdeauna poezie și mesaj. A experimentat mult instrumental, dar și tehnologic, iar contul ei de Instagram e beton. E un „badass” care m-a inspirat mult de-a lungul anilor.
Ce album ai lua cu tine pe o insulă pustie?
Dacă aș ajunge pe o insulă pustie, în 2 săptămâni maximum ar avea wifi și în alte 2 săptămâni aș anunţa lineup-ul unui festival pe insulă.
Ce e spectaculos la un after party MTV?
Spectaculoase sunt show-urile și ce reușesc organizatorii să construiască pe lângă show ca să te apropie de brand – mini happenings, showcase-uri, meet & greet-urile cu artiștii și staff-ul, povestea pe care MTV o spune ca „all time trendsetter”. La after party, te „îmbeţi” cu feeling-ul de libertate și empowerment-ul pe care îl simţi când știi că toţi colegii tăi sunt cei care reușesc să facă posibile lucrurile acestea.
Cum ar trebui să arate conţinutul unui influencer în 2019?
Dacă la radio și la TV nu e loc pentru oricine... Deși, și acolo s-au mai diluat criteriile pentru care cineva ajunge la microfon, în online e ca la hypermarket. Mulţi și multe și nu neapărat nici bine, dar nici rău. E loc pentru toate categoriile. Dar e greșit că se presupune că nu ai nevoie de cine știe ce skills ca să fii „de succes”. Până să ajungem să ne atribuim vreun statut sau titulatură, să înţelegem ce vrem să facem și să zicem. Să nu mai facă reclamă la un brand dacă nu folosesc și serviciile, nu testează, nu văd care e treaba pe bune cu produsul pe care îl endorsează. Să înţelegem că, pentru a posta ceva frumos, nu e suficient să ai dronă, să ne mai intereseze și ce înseamnă un unghi etc. Să nu mai dăm „rec” și să trecem prin montaj doar ca să postăm și azi ceva. Să fie mai autentic și să zică pe bune ceva. Vreau să văd content TRUE. Noi asta încercăm să facem la MediaLIKE, pe www.oanatache.ro și pe www.suntmandra.ro.
Care crezi că va fi trendul industriilor digitale în următorii ani?
Nu mai știm cum ne arată palmele fără telefon. Radioul e înlocuit de platformele de streaming. Televiziunile s-au transformat la modul general în agregatoare de content video (care nu sunt încă atât de profitabile). Augmented Reality-ul cred că ne va ţine în casă în viitor. Deși, sper să prind și faza călătoriilor în spaţiu, ca să apuc să mă mai și plimb puţin.
Cât de mult contează mesajul în conceptul unui user sau al unei platforme?
Tot zic asta cu mesajul de ani de zile. În ceea ce mă privește: nu ai mesaj, nu treci mai departe. Dar într-o lume în care attention spam-ul e 7 secunde și online-ul e guvernat de o generaţie care consumă repede și mult, e simplu să ţi se dea follow doar pentru că e colorat ambalajul. Depinde ce vrei să „vinzi”. Mie întotdeauna mi s-a părut că e nevoie și de substanţă.
3 instagrameri pe care trebuie să-i urmărim? Nu am fost niciodată fana conceptului de „fan”. Poate e ciudat, având în vedere că lucrez în industrie și că am un brand personal puternic. Cred că e suficient să prinzi informaţia și să îi dai un twist al tău, personal, unic. Apoi, zic să nu ne mai uităm atât unii la alţii și să ne apucăm de treabă. Iar dacă tot căutăm să vedem ce e fresh, să încercăm două zile de Tik Tok – platforma next generation care are peste 5 milioane de utilizatori activi lunar. Acolo e targetul pe care va trebui să îl atragem în maximum 5 ani.
De Cristian Niculae
Comentarii