Mih Lovin, un antreprenor care te învață de ce ar trebui să spui DA pe TikTok

Mih Lovin, un antreprenor care te învață de ce ar trebui să spui DA pe TikTok


Mih Lovin este un tânăr antreprenor implicat în industriile creative, dar È™i un important speaker dedicat digitalului atât în conferinÈ›e de business, cât È™i în podcast-uri. Mai mult decât atât, Mih nu vorbeÈ™te din afara domeniilor în care a ajuns expert, ci din interior, căci este el însuÈ™i content creator pe Instagram È™i TikTok.


Am stat de vorbă cu Mih, fondatorul SQUAD, pentru a afla mai multe despre noua reÈ›ea a momentului: TikTok. SQUAD este o agenÈ›ie de influential marketing care are în propria comunitate creatori de conÈ›inut din Instagram, Youtube, dar È™i prima comunitate de TikTok din România. AÈ™a că nu există o sursă mai bună pentru a afla de ce ar trebui să spunem DA pe TikTok, fără concepÈ›ii greÈ™ite.

 

Trăim într-o eră digitală, mereu supusă schimbărilor È™i foarte rapidă. Cum a ajuns TikTok să fie reÈ›eaua socială a momentului?

Dacă ne uităm în trecut, o să remarcăm un pattern: acela că fiecare generaÈ›ie are o listă de favoriÈ›i, fie că ne referim la branduri, artiÈ™ti, vedete sau reÈ›ele sociale. Cel mai recent È™i evident exemplu este Instagram versus Facebook; înainte era lupta Facebook versus Yahoo Messenger. Odată cu fiecare generaÈ›ie nouă, se petrec schimbări în trendul de consum, pentru că generaÈ›iile noi sunt pur È™i simplu diferite È™i ce i se potrivea uneia nu mai e relevant pentru cealaltă. Nu degeaba i se spune generation gap.


Ce diferenÈ›e esenÈ›iale există între Facebook, Instagram È™i TikTok È™i cum îÈ™i aleg oamenii reÈ›eaua preferată?

Aici nici măcar nu aÈ™ introduce Facebookul în comparaÈ›ie. Pentru mine, Facebookul este doar o platformă care găzduieÈ™te messenger-ul. Este irelevant ca sursă de audienÈ›e organice care pot fi obÈ›inute cu o postare de wall, fie că ai profil sau pagină.


Adevărata diferență este între Instagram È™i TikTok.


TikTok-ul nu este despre ceea ce faci sau despre o expunere spontană È™i cronologică, aÈ™a cum se întâmplă în Instagram (stories sau wallposts). Este despre a-È›i distra audienÈ›a È™i de a o È›ine aproape de tine. TikTok este despre a-È›i asuma un rol, o personalitate, de a inventa personaje, personalități, de a face glume sau de a impresiona prin modul în care interpretezi o situaÈ›ie.


Nu este despre intimitate È™i prieteni, ci despre o scenă mondială pe care te urci È™i îÈ›i faci numărul sub ochii tuturor, ca un adevărat actor, un personaj.


Nu este despre originalitate, esenÈ›a Instagramului. Pe TikTok trebuie să te pricepi să remixezi diverse culturi È™i să adaugi layere suplimentare: iei un audio È™i îl reinventezi prin interpretarea proprie, într-un nou context, folosind un video propriu pe care îl filmezi.


În primul rând, TikTokul este despre conÈ›inut video, în timp ce Instagramul a rămas în mare parte conÈ›inut de tip foto.


Totodată, pe TikTok poÈ›i avea audienÈ›e mari, chiar dacă ai o bază mică de followeri, lucru imposibil pe Instagram. A doua cea mai bună reÈ›ea în acest sens ar putea fi LinkedIn, dar sigur nu Instagram.


Ce te-a convins pe tine, personal, să investeÈ™ti în TikTok?

Am intrat în TikTok pentru că i-am remarcat creÈ™terea È™i mi-a dat de gândit.


Am petrecut mai mult timp pentru că i-am înÈ›eles elementul de noutate È™i am intuit cât de disruptiv va fi pentru viitor. Am început să creez conÈ›inut în TikTok pentru că am vrut să înÈ›eleg algoritmul È™i, când am înÈ›eles cât de bine funcÈ›ionează, am realizat că vreau să nu ratez startul, o oportunitate pe care nu am jucat-o corect pe Instagram sau Youtube.


Apoi am stabilit că SQUAD, agenÈ›ia noastră de influential marketing, va avea prima È™i cea mai puternică grupare de TikTok-eri din România, lucru care s-a È™i realizat, È™i pe care nu l-am reuÈ™it pe Instagram cu 2 ani în urmă. Acolo avem o comunitate de micro influenceri, pe când în TikTok avem o comunitate de top creators ca È™i audienÈ›e.



Care sunt motivele pentru care departamentele de marketing È™i comunicare din România ar trebui să ia mai mult în considerare TikTok?

AudienÈ›a foarte mare în perioada aceasta de început. Cele mai eficiente branduri din Instagram, de exemplu, sunt cele care au intrat în reÈ›ea de cel mai mult timp. În general în viață, dar mai ales în business, este foarte scump să prinzi din urmă un trend. Cea mai eficientă cale pentru un marketer este să se folosească de expunerea organică, iar cea mai bună expunere organică e în TikTok.


Da, cred că È™i în România, la fel ca È™i în SUA sau pe tot globul, brandurile vor avea prezență în TikTok, aÈ™a cum au prezență în Instagram. Vor avea pagini de brand, pe care vor posta conÈ›inut, È›inând cont de guideline-ul lor, dar în stilul specific platformei.


Cum se creează o campanie pe TikTok și la ce rezultate se poate ajunge?

Pentru că încă suntem la început, cred că cea mai bună variantă este ca brandurile să îÈ™i facă o pagină de brand. Apoi să posteze conÈ›inut, după care să lanseze un challenge, primind suportul reÈ›elei TikTok în promovarea acelui challenge. Asta înseamnă că va exista un banner pe pagina de Explore, ceea ce automat înseamnă că toÈ›i userii din România îl vor vedea.


Orice altă variantă, care implică audiențe proprii influencerilor, dar făcută fără susținerea TikTok, este o variantă care nu-și va atinge potențialul maxim, chiar dacă va avea rezultate superioare Instagramului.


Rezultatele la care se poate ajunge depind foarte mult de maniera în care alegi să faci campanie.


În varianta cea mai bună, expusă mai sus, aÈ™ zice ca e imposibil sa obÈ›ii sub 10 milioane de views pe challenge. În acest moment, niciun challenge din România nu este sub audienÈ›a aceasta.


Care a fost primul TikTok influencer care te-a impresionat și de ce?

Oamenii buni din TikTok sunt alÈ›ii decât cei care erau pe Instagram sau Youtube. AÈ™teaptă-te să descoperi o generaÈ›ie nouă de influenceri, o altă categorie È™i altă abordare de conÈ›inut, un alt stil È™i alt fan base.


Ca să îÈ›i răspund, m-a impresionat prima dată Dania @NinjaGirlDraws, care avea 1.8 milioane de followeri la acel moment, avea 17 ani È™i era din România. Iar eu, cunoscător de digital cum credeam că sunt, nu auzisem de ea. Asta se întâmpla pentru că ea nu avea Instagram È™i eu nu aveam TikTok. M-a impresionat că a reuÈ™it să strângă, din România, o audiență care depășea È™i încă depășeÈ™te audienÈ›a totală a TikTok-ului românesc, fiind urmărită È™i din SUA, Asia, Europa. Practic, e în categoria „top worldwide tiktokers”.


Care a fost cea mai impresionantă desfășurare de forÈ›e la care ai participat pe TikTok? 

TikTok are un core community puternic acum, deci am văzut cum, într-un timp scurt, se pun în miÈ™care proiecte care au audienÈ›e mari È™i impact puternic. Asta pentru că TikTok-erii de top se raliază la proiect.


De exemplu, acum că se apropie Crăciunul, un grup de TikTokeri de top au făcut conÈ›inut de sărbătoare: împodobit bradul, împachetat cadouri, colinde. Totul s-a întâmplat la noi la studio, la SQUAD, È™i veÈ›i putea vedea rezultatele în TikTok în perioada următoare.


La fel, dar chiar mai dedicat unui moment, a fost imnul de 1 decembrie. Caută #1decembrie pe TikTok și vei vedea cum TikTok-erii au realizat o reinterpretare a imnului național: muzică, dans, artiști. O zi dedicată, 10 milioane de views, mii de postări folosind audio-ul dedicat și hashtag-ul.



Ce te aÈ™tepÈ›i să vezi mai des pe TikTok în 2020?

Cred că anul 2020 este anul în care toÈ›i instagrammerii activi È™i implicaÈ›i în campanii vor trece pe TikTok, sau È™i pe TikTok. Cred că 2020 este anul în care brandurile vor derula campanii pe TikTok alături de campaniile de pe Instagram. Cred că pe TikTok o să apară conÈ›inutul niÈ™at (dovada evoluÈ›iei reÈ›elei), care nu va È›ine cont de challenges, ci de specificul fiecărui creator: o să vedem TikTok-uri culinare, de călătorii, de sport, de artă, de coaching etc.



De Alexandra Nuță-Stoica

Comentarii

Mai multe

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

2
Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Cele mai citite

Iubirea necondiționată înseamnă acceptarea emoțiilor și nevoilor de bază ale copilului

Iubirea necondiționată înseamnă acceptarea emoțiilor și nevoilor de bază ale copilului

De ce ai nevoie de muzică pentru un antrenament eficient? - Lifestyle Review

De ce ai nevoie de muzică pentru un antrenament eficient? - Lifestyle Review

Staffordshire Bull Terrier, demn de toată încrederea

Staffordshire Bull Terrier, demn de toată încrederea

Cum să îți decorezi casa în culori vii cu ajutorul produselor Meli Melo Deco

Cum să îți decorezi casa în culori vii cu ajutorul produselor Meli Melo Deco

Bogdan Naumovici i-a propus fiului să rămână repetent

Bogdan Naumovici i-a propus fiului să rămână repetent

Moody Decor - dark colours, relaxing mood

Moody Decor - dark colours, relaxing mood

Therme lanseaza 3 noi parcuri naturale unice in Europa, reunite sub conceptele echilibrului, sanatatii si perfectiunii matematice

Therme lanseaza 3 noi parcuri naturale unice in Europa, reunite sub conceptele echilibrului, sanatatii si perfectiunii matematice

Top 10 pancarte de la protestele anti-guvernamentale

Top 10 pancarte de la protestele anti-guvernamentale

7 trucuri vestimentare pentru o apariție WOW!

7 trucuri vestimentare pentru o apariție WOW!