Iulian Iovănescu - PR Director & Managing Partner Creative Market
Să creezi strategia de marketing și comunicare pentru branduri de fashion, accesorii și beauty cere multă creativitate. De unde te inspiri?
Inspiraţia poate veni de oriunde. De aceea, mă expun în primul rând eu însumi la experienţe dintre cele mai diverse. Călătoresc cât de mult îmi permite timpul, pentru că inspiraţia poate veni dintr-o plajă pustie, un festival de muzică, o instalaţie de artă sau o plimbare printre graffitiurile din Berlin. Involuntar, când mă plimb prin București, dacă mă impresionează aspectul unei locaţii, fac fotografii și o indexez pentru un viitor eveniment.
Fashion&lifestyle înseamnă creativitate și un pic de nebunie. Putem vorbi însă și despre strategie și organizare?
Pentru a putea transmite senzaţia de creativitate și nebunie, trebuie să depui un efort consecvent, să ai o disciplină militară, pentru ca rezultatul să fie impecabil. Orice proiect cere foarte multă muncă și abilitatea de a jongla cu multe necunoscute. Nu prea e loc de nebunie și visare, păstrez aceste senzaţii pentru cei cărora se adresează experienţele oferite de noi.
Cât de important este echilibrul dintre cele două, online și offline?
Voi începe cu o platitudine: „Trăim în era digitalului”. Cu toţii ne luăm informaţiile din mediul virtual și acolo ne și exprimăm în mare parte din timp. Nu poţi face abstracţie de comunicarea virtuală, mai ales când dorești să atingi o generaţie digitally native. Dar povestea unui parfum se trăiește, încă nu putem experimenta multisenzorial virtual. Așa că putem avea diseminare virtuală pentru o experienţă cât se poate de reală.
Ce branduri și campanii te inspiră în acest moment?
În primul rând, brandurile din portofoliul nostru, pentru care trebuie să găsim expresii noi de fiecare dată. Lansarea FOREO în România și întreţinerea acestui brand, cu o creștere spectaculoasă într-un timp foarte scurt, Beautik Haute Parfumerie, pentru care trebuie să venim de fiecare dată cu un element surprinzător, o experienţă memorabilă, Guess, care trebuie să spargă tiparele de fashion cu fiecare proiect, lansările Deichmann, cu amprente specifice fiecărei colecţii și așa mai departe. Cel mai recent brand din portofoliul nostru este Victoria’s Secret, care vine cu o istorie spectaculoasă și trebuie să capete și pe piaţa din România reputaţia pe care o merită.
Ce proiecte de succes ai admirat la alţii, dar nu ai vrea să realizezi?
Îi admir foarte mult pe colegii care s-au implicat în proiecte sociale, mai ales pe cei care nu au făcut-o doar pentru un case study care să câștige premii. Când Creative Market își va permite să adauge în portofoliu proiecte pro bono, voi lupta pentru cauze în care cred. În calitate de „civil”, am alergat la Maratonul București pentru cauza Hope and Homes for Children și încurajez pe oricine să trimită un SMS la 8844, cu mesajul HOPE. Nu aș putea numi un proiect pe care nu aș vrea să îl realizez. Dacă am admirat o iniţiativă, înseamnă că mi-aș dori să mă implic, nu să mă feresc de controverse.
Care sunt momentele profesionale în care te-ai simţit 100% fericit și de ce?
Au fost multe momente de agonie și extaz, când eram atât de epuizat, dar atât de fericit că un proiect este reușit, că primim felicitări atât de la clienţi, cât și de la cei cărora li se adresează campaniile noastre. Evenimentul de lansare FOREO în România, care a fost gândit ca un immersive experience, consider că a fost un vârf de inovaţie în comunicare, de care sunt foarte mândru. De altfel, acest eveniment este considerat și de către client un exemplu de Best Practice la nivel global.
Au existat și clipe grele, în care te-ai gândit să schimbi domeniul?
Probabil, zilnic. Dar de vină este și temperamentul meu, pentru că mă dedic 100% și atunci și consumul e de 100%. Dar a doua zi de dimineaţă mă trezesc cu aceeași energie și dorinţă de a face lucruri spectaculoase.
Cum arată pentru tine un comunicator de succes?
Vă invit la evenimentele de lansare Beautik să ascultaţi celebrităţi din lumea parfumurilor depănând povești magice, care să vă transporte în timp și spaţiu. Un alt om pe care îl admir nespus pentru creativitatea și implicarea socială inegalabilă este Omid Ghannadi, nu mai vorbesc despre prietena noastră Ana Morodan, pe care aș asculta-o predicând oricând!
Comentarii