IQOS World și expoziția Design Flags, de la Qreator by IQOS, două dintre principalele atracții din cadrul Romanian Design Week

IQOS World și expoziția Design Flags, de la Qreator by IQOS,  două dintre principalele atracții din cadrul Romanian Design Week


Cea de-a opta ediție a Romanian Design Week, cel mai mare eveniment din România care promovează designul, arhitectura și inovația, s-a desfășurat în București în perioada 11-20 septembrie. Qreator by IQOS, spațiul din Bulevardul Aviatorilor 8A, a fost unul dintre partenerii festivalului și a găzduit, în premieră, seria de expoziții internaționale Design Flags. O altă destinație artistică, extrem de apreciată de publicul Romanian Design Week, a fost instalația imersivă IQOS World: O nouă perspectivă, de la Combinatul Fondului Plastic.


Parteneriatul dintre IQOS, Qreator by IQOS și Romanian Design Week reflectă viziunea comună  de a schimba lumea prin creativitate, inovație și alegeri sustenabile, precum și hotărârea companiei Philip Morris, de care aparțin IQOS și Qreator by IQOS, de a susține cultura și, totodată, comunitatea creativă din țara noastră.

 

Prin ediția de anul acesta, organizată în condiții diferite de precedentele, Romanian Design Week și partenerii săi, printre care IQOS și Qreator by IQOS, și-au propus să evidențieze modul în care creativitatea și actul artistic, în general, devin ancore în conturarea unei noi perspective asupra realității aflate în continuă schimbare. Timp de 10 zile, reprezentanți ai industriei creative din România, dar și publicul iubitor de artă din București s-au bucurat de expoziții, instalații interactive și discuții pe teme diverse, de la design de produs, la modă și rolul creativității, toate având la bază „CHANGE/ Schimbarea”, tema acestei ediții a Romanian Design Week, și modul în care se reflectă aceasta în lucrările incluse în circuitul evenimentului.




Parteneriatul cu Romanian Design Week ne-a confirmat faptul că industria creativă ne poate fi un tovarăș de nădejde pe drumul nostru către schimbare. Acum zece ani, Philip Morris International a început un amplu proces de inovație, care a dus la dezvoltarea unui portofoliu de produse fără fum, iar cinci ani mai târziu, CEO-ul nostru și-a asumat public misiunea de a înlocui cât mai repede țigările la nivel global cu alternative mai bune, fundamentate științific. Schimbarea este, așadar, în ADN-ul Philip Morris, iar schimbarea nu poate apărea în absența creativității și a inovației, care au nevoie de susținere din partea întregii societăți. Suntem mândri că am putut fi parteneri cu Romanian Design Week și sperăm că acest parteneriat va fi unul de durată.”, a declarat Dragoș Bucurenci, Director de Comunicare în cadrul Philip Morris România.




Două dintre principalele atracții ale ediției din acest an a Romanian Design Week au fost instalația concept IQOS World: O nouă perspectivă, de la Combinatul Fondului Plastic din București, și seria de expoziții prezentate în premieră în România, care documentează evoluția designului din perspective culturale internaționale, sub numele Design Flags, găzduită de Qreator by IQOS.

Instalația concept IQOS World: O nouă perspectivă, o lucrare cu un puternic efect imersiv și sinestezic,  a propus inițierea unui dialog asupra schimbării și necesitatea unei noi perspective asupra realității. Cuvintele cheie scrise pe fâșii de mătase, muzica relaxantă, într-un joc de lumini și sunete care au creat o atmosferă suprarealistă – toate acestea au invitat privitorul să mediteze asupra rolului său într-o lume aflată în schimbare și la alegerile pe care trebuie să le facă pentru un viitor mai bun. În perioada în care a fost expusă, sute de participanți au urcat treptele turcoaz ale instalației. Popularitatea instalației a fost reflectată și de conținutul online creat de vizitatori care a subliniat nevoia publicului de a experimenta astfel de acte artistice.




În același timp, în centrul capitalei, în spațiul Qreator by IQOS, cele șapte expoziții internaționale din cadrul Design Flags au prezentat evoluția designului din perspective culturale diverse și din țări diferite. Postere stradale din Madrid, care punctează momente importante din istoria orașului, și afișe ale Asociației Designerilor Grafici Maghiari au colorat pereții spațiului Qreator. Una dintre instalațiile care a captat interesul publicului a fost Future Food Formula, instalația interactivă creată de Chloé Rutzerveld, care ne transpune în anul 2030, când avem libertatea de a ne crește propriile legume într-un mod personalizat. Universul expozițional de la Qreator by IQOS a fost completat de colecțiile finaliștilor concursului organizat de Comitetul Olimpic Maghiar pentru uniformele sportivilor ce urmau să participe la Olimpiada de la Tokyo de anul acesta, expoziția de design de produs Made in CZ / Found in RO, care a inclus obiecte fabricate în Cehoslovacia și importate în România comunistă, și de Portugal Normal, o colecție de obiecte care au potențialul de a contura o estetică specifică culturii portugheze și care au intrat deja în memoria colectivă portugheză.


Prin instalațiile și expozițiile cu care au fost prezente în cadrul Romanian Design Week, IQOS și Qreator by IQOS își continuă misiunea de a fi susținători constanți ai proiectelor culturale, ai creativității și  industriei creative și ai artiștilor români.


Dacă în 2019, spațiul Qreator by IQOS a găzduit 327 de evenimente și a avut 38.790 de vizitatori, iar IQOS a susținut peste 20 de evenimente cu temă culturală sau creativă, 2020 a însemnat o regândire a evenimentelor cu public, fie mutarea lor în mediul online, fie organizarea în condiții de protecție adaptate perioadei prin care trecem. Cele 13 evenimente live (concerte, spectacole de teatru, talk-uri) organizate online sub umbrela Qreator – Home Together Edition au fost vizionate de peste 1.700.000 de persoane, iar comunitățile creative au primit sprijin și prin proiectele „Acasă la Qreatori” (colaborare cu șapte ilustratori români) și Qollection (colaborări creative cu designeri în curs de afirmare care se desfășoară pe întreaga durată a anului 2020). IQOS a fost partener al Galei Gopo, al TIFF și al seriei de talk-uri organizate de IAA (International Advertising Agency), iar acum s-a alăturat unui proiect de referință pentru industria creativă, Romanian Design Week.

Comentarii

Mai multe

Nikos Bikfalui, băiatul de 12 ani care echilibrează cariera de actor în filmul Transilvanian Ninja cu Olimpiada de Matematică

Nikos Bikfalui, băiatul de 12 ani care echilibrează cariera de actor în filmul Transilvanian Ninja cu Olimpiada de Matematică

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

2
Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Cele mai citite

Iubirea necondiționată înseamnă acceptarea emoțiilor și nevoilor de bază ale copilului

Iubirea necondiționată înseamnă acceptarea emoțiilor și nevoilor de bază ale copilului

De ce ai nevoie de muzică pentru un antrenament eficient? - Lifestyle Review

De ce ai nevoie de muzică pentru un antrenament eficient? - Lifestyle Review

Staffordshire Bull Terrier, demn de toată încrederea

Staffordshire Bull Terrier, demn de toată încrederea

Cum să îți decorezi casa în culori vii cu ajutorul produselor Meli Melo Deco

Cum să îți decorezi casa în culori vii cu ajutorul produselor Meli Melo Deco

Bogdan Naumovici i-a propus fiului să rămână repetent

Bogdan Naumovici i-a propus fiului să rămână repetent

Moody Decor - dark colours, relaxing mood

Moody Decor - dark colours, relaxing mood

Therme lanseaza 3 noi parcuri naturale unice in Europa, reunite sub conceptele echilibrului, sanatatii si perfectiunii matematice

Therme lanseaza 3 noi parcuri naturale unice in Europa, reunite sub conceptele echilibrului, sanatatii si perfectiunii matematice

Top 10 pancarte de la protestele anti-guvernamentale

Top 10 pancarte de la protestele anti-guvernamentale

7 trucuri vestimentare pentru o apariție WOW!

7 trucuri vestimentare pentru o apariție WOW!