Interviu cu Rod White, Chief Designer TP Vision
Secrete din culisele unui brand care duce designul televizoarelor la un alt nivel
Printre proiecte, meetinguri și deplasări, Rod White, chief designer TP Vision, și-a găsit timp pentru a răspunde curiozităţilor noastre. În rândurile de mai jos, Rod ne povestește cu entuziasm și pasiune despre întreaga echipă de design din spatele Philips TV, despre inspiraţie, trenduri în industrie, despre nevoile consumatorului contemporan și televizoarele viitorului. Mai mult, oferă câteva sfaturi utile celor care își doresc să urmeze o carieră în designul de produs.
Designul televizoarelor Philips TV încântă privirea și creează o atmosferă aparte în casele oamenilor. De unde vine inspiraţia?
Inspiraţia echipei de design Philips TV pr ov ine din numeroase surse (zâmbește). Cel mai important, acordăm o atenţie specială tuturor inovaţiilor tehnologice, factori cheie în funcţionalitatea și designul produselor. În plus, monitorizăm tendinţele globale de design și lifestyle, pe o durată de doi ani, pentru a fi permanent la curent cu așteptările și nevoi le consumat or i lor. Punem cap la cap toate trendurile identificate într-un document anual, numit sugestiv Trend Report. Acest raport cuprinde atât date despre comportamentul consumatorilor, cât și despre noile tendinţe în design, care ne pot inspira în materie de culoare, materiale și finisare a produselor Philips TV. Punctul nostru de plecare și totodată de referinţă pentru realizarea acestui document este Salone del Mobile, cel mai mare eveniment european dedicat designului. Toate aceste insight-uri pe care le identificăm reprezintă sursa principală de inspiraţie, pista corectă de identificare a elementelor care trebuie să diferenţieze Philips TV de concurenţă. Un produs Philips, printre altele, este despre a aduce valoare în viaţa consumatorilor într-un mod sincer, echilibrat și original. Pot spune că acesta este și benchmark-ul nostru de astăzi.
Prin ce beneficiu unic se remarcă Philips TV din mulţime? De ce să alegem un televizor Philips și nu alt televizor?
Atunci când creăm designul televizoarelor Philips TV, ţinem întotdeauna cont de faptul că aceste produse trebuie să fie mai degrabă gândite ca un răspuns la nevoile consumatorilor și nu doar ca un impuls tehnologic. Ne dorim ca produsele noastre să se remarce detașat într-un magazin plin de branduri de televizoare și să se potrivească oricărui tip de locuinţă. Acesta este punctul nostru de pornire în designul televizoarelor, care am observat că rezonează foarte bine cu consumatorii moderni (zâmbește). Desigur, pentru a câștiga vizibilitate pe piaţă, Philips TV trebuie să ofere performanţă. În prezent, procesorul de imagine P5 face ca televizoarele Philips TV să câștige în faţa competiţiei. Observăm acest lucru din recenziile consumatorilor. În plus, anul trecut am încheiat un parteneriat cu Bowers & Wilkins, cel mai bun brand audio din lume, care ne oferă cel mai bun sunet de pe piaţă. Legat de culori și luminozitate, Philips TV este singurul brand care oferă Ambilight. Această tehnologie Philips urmărește mișcarea și culoarea imaginii și răspândește o baie de lumină pe peretele din spatele televizorului. Astfel, dinamismul experienţei de vizionare crește considerabil. Studiile arată că peste 80% dintre utilizatorii care își achiziţionează un televizor Ambilight, vor merge către aceeași tehnologie și la următoarea achiziţie.
Oamenii folosesc smartphone-urile pentru aproape orice, chiar și pentru a urmări filme sau seriale. Pornind de la această tendinţă, care crezi că va fi viitorul televizoarelor?
Așa este, smartphoneurile sunt peste tot. Pot fi conectate oriunde, de la încheietura mâinii (cu ajutorul unui smartwatch) și până la sistemul audio al mașinii. Acest acces rapid la toate funcţiile pe care le oferă smartphone-urile este grozav, însă nu trebuie să uităm de faptul că acestea oferă o experienţă singulară, nu o experienţă complexă, precum televizoarele. De exemplu, televizoarele cu ecrane mari, nu numai că prezintă o îmbunătăţire a imaginii, ci aduc în faţa o ameni lor o exp er ienţ ă multilaterală, de familie, pe care smartphone-urile nu o pot oferi. Familiile și prietenii se adună în faţa televizorului, împărtășesc opinii, discută, se relaxează și trăiesc emoţii comune. Acesta este punctul în care televizoarele se diferenţiază de smartphone-uri, la nivel de interacţiune umană.
Ce sfaturi vrei să le oferi tinerilor designeri care își propun să urmeze o carieră în design?
Deși eu am studiat designul de mobilier, oportunităţile care au apărut mi-au schimbat direcţia către designul de produse electronice. Lucurile s-au mișcat natural în favoarea mea, trebuie să recunosc. Mi-a plăcut dintotdeauna designul produselor care oferă o experienţă consumatorilor. În industria actuală de design, există o orientare clară a consumatorilor către produse care oferă un anumit tip de interacţiune. Produsele statice nu mai prezintă un interes atât de mare. Tocmai datorită acestor tendinţe globale, sfatul meu către tinerii designeri ar fi acela de a fi deschiși la provocări, dedicaţi și canalizaţi către un domeniu care le place cu adevărat.
Portofoliul tău de produse este de-a dreptul impresionant. De-a lungul timpului, ai făcut lucruri notabile. Dacă ar trebui să îţi evaluezi cariera, pe o scală de la 1 la 10, cu ce calificativ ai nota-o?
Nu sunt o persoană atentă la numere, în general (râde). Îmi amintesc că, încă din momentul în care am ieșit pentru ultima dată pe ușa Colegiul de Artă din Edinburgh, mi-am dorit să călătoresc mult și să devin designer. Nu am știut niciodată unde mă va duce această călătorie. Acum știu. Către experienţe și echipe minunate, proiecte și provocări care, individual și colectiv, mi-au oferit o satisfacţie personală uriașă.
Una dintre curiozităţile noastre cele mai mari: Care va fi cea mai mare inovaţie pe care Philips TV o va aduce anul viitor?
Deja lucrăm la produse noi, destinate mai multor categorii de electronice, pe care le vom lansa în anii următori. Câteva dintre acestea vor fi dezvăluite la IFA luna viitoare. Ceea ce pot să spun este că poziţionarea clară pe care o avem, de design premium (European Design), ne motivează să aducem îmbunătăţiri fiecărui produs nou, atât la nivel audio video, cât și la nivel de funcţionalitate.
Ce ţi-ai dori să fii întrebat mai des despre designul televizoarelor Philips TV?
Sunt sigur că mi-ar plăcea să fiu întrebat mai des despre echipa din spatele echipei de design Philips TV. Acum, că am lansat această provocare, o să și răspund (râde). Echipa de design Philips TV este împărţită în trei locaţii: Amsterdam, Taipei și Shenzen. Ne remarcăm printr-un mix de skill-uri diverse și nouă naţionalităţi. Scopul nostru comun este de a îndeplini promisiunea către consumatori – un design premium european (European Design). Filosofia noastră de brand are 4 piloni principali, de care ţinem cont fără excepţie atunci când gândim designul televizoarelor Philips TV. Toate produsele Philips TV trebuie să aibă o direcţie clară, un echilibru și niște proporţii care să exprime scopul produsului. Fiecare produs Philips TV trebuie să cuprindă doar elemente necesare, nimic în plus. Nu rezonăm cu accesoriile inutile. Fiecare produs Philips TV trebuie să fie realizat din materiale calitative (explorăm constant zona aceasta, pentru a stabili noi arhetipuri). Fiecare produs Philips TV trebuie să exprime, prin modalitatea în care sunt îmbinate piesele, rafinament și simplitate.
De Cristian Niculae
Comentarii