young.LILIAC, ediția 2018
Noua etichetă a vinurilor young.LILIAC, ediția 2018, a fost prezentată oficial săptămâna trecută, în cadrul unui eveniment care a avut loc la Halucinarium|Triaj Creativ, unul dintre cele mai noi spații experimențiale din București.
Eticheta a fost selectată în urma concursului anual, devenit deja tradiție, prin care tot mai mulți tineri creativi sunt provocați să-și imagineze eticheta pentru urmatorul an, pornind de la premisele brandului.
Ediția a șaptea a concursului a venit cu un concept nou - “Label The Unlabeled” – menit să încurajeze depașirea limitelor creative. Provocarea lansată de crama LILIAC a avut ca obiectiv identificarea noii etichete pentru gama young.LILIAC, recolta 2018.
Concursul young.LILIAC este așteptat la fiecare început de toamnă de cei care cunosc deja conceptul. Prin acest demers, echipa LILIAC iși propune să susțină și să încurajeze industria creativă, să aibă curaj, să se facă vazuți și să experimenteze diverse proiecte în care iși pot evidenția talentul.
Eticheta din acest an, aleasă de catre familia Beck dintr-o selecție de peste 400 de etichete propuse de tineri designeri, scoate în evidență esența young.LILIAC. Un vin creat pentru tinerii curioși să descopere universul vinului, care au o viață socială activă și apreciază calitatea.
„Sunt unul dintre cei tineri, cu mintea liberă, fară prejudecăți și etichetări. Mi-am ales drumul cu inima, urmând calea vinului și intrând în această fascinantă industrie din pură pasiune. young.LILIAC este despre asta și mai mult de atât.
Este despre a învăța să descoperi cine ești cu adevarat, care iți sunt valorile, despre încrederea în propriile forțe, despre a fi liber și curios, cautând mereu să obții de la viață tot ce are mai bun. Noi, la Liliac, credem în marele talent și puterea vocii tinerei generații. Vinul young.LILIAC este dedicat lor și este minunat să vedem un potențial atât de mare, creativitate și libertate în gândire. Acesta este motivul pentru care am creat concursul young.LILIAC, care se dezvoltă tot mai mult de la un an la altul, iar noi ca echipă ne dorim să vedem propunerile creative, să vedem atât de multe idei și concepte inspirate, unele foarte amuzante, unele de neînteles. Putem simți interesul crescut al tinerilor designeri pentru concurs și apreciem mult munca lor. Ne face mândri că se pot identifica cu brandul pe care l-am creat de-a lungul celor 7 ani. La fel ca la fiecare ediție a concursului, poate fi un singur câștigător. Ediția din toamna trecută a înregistrat cel mai mare numar de înscrieri pana acum, mai exat peste 400 de propuneri vizuale. Nu a fost ușor, dar în cele din urmă, alegerea a fost foarte clară - designul Anei a fost cel mai îndrăzneț în ochii noștri”, a declarat Miron Radic, CEO Crama Liliac.
Propunerea creativă câștigătoare îi aparține Anei Bănică, o tânără extrem de talentată, absolventa Universității de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu. Noua etichetă prezintă perfect valorile brandului young.LILIAC. Urban, cool, nonconformist, liber, atribute regăsite în stilul de viață al generației tinere.
Ana Bănică e ilustratoare pe perete și hârtie. În urmă cu zece ani, a demarat proiectul Cai verzi pe pereți, un mic, dar îndrăzneț atelier de autocolante decorative pentru perete. Din 2016 a revenit la desenul pe hârtie și a descoperit guașa. Felul în care lucrează acum este cu siguranță influențat de toți anii de Cai verzi în care a lucrat cu forme foarte stilizate. Îi place să ilustreze mai ales povești de dragoste și personaje care iubesc vara, marea, șprițurile și felinele.
Conform cerințelor concursului, etichetele trebuie să respecte cele trei personalități young. LILIAC: FRUITY (fructat, jucăuș, cu arome de piersică), FRESH (energic, cu aciditate ridicată) și LIGHT ROSE (aciditate medie, arome de frucți roșii). Ghidată de aceste descrieri, Ana a desenat câte un personaj pentru fiecare tip de vin. ”Liliacele” ei sunt jucăușe, iar formele stilizate și culorile proaspete sunt însoțite de un strop de senzualitate și umor. O simplă ridicare din spânceană pe eticheta sortimentului FRESH este o trimitere la aciditatea vinului, iar cum etichetele sunt transparente, micuțele personaje par că zboară în jurul sticlei.
În cadrul concursului “Label The Unlabeled” s-a acordat și premiul de popularitate, pentru cel mai cool design, iar anul acesta, câștigătorul a fost votat pe pagina de Facebook Liliac și a fost câștigat de Maria Tabarcea Tănase, o tânără talentată, studentă în anul I la master, în cadrul Univeristații Naționale de Arte București, la secția grafică.
Vinul young.LILIAC poate fi găsit în 3 cupaje:
– young.LILIAC Fresh – produs dintr-un coupaj de Sauvignon Blanc & Fetească Albă. Culoarea galben pai cu reflexii verzui indică un vin tânăr. În nas descoperim arome intense, complexe, ca cele de piersic alb și lămâie, cât și florale, de salcâm și iris alb. Gustul este proaspăt vivace cu note citrice pe final.
– young.LILIAC Fruity – Fetească Albă & Chardonnay & Sauvignon Blanc. Și în acest coupaj, culoarea galben pai indică un vin tânăr. Ușor și proaspăt, acesta se deschide cu arome fructate de ananas, mere, guava dar și florale, de salcâm și iasomie. Gustul este bine structurat, aciditate evidentă, textură cremoasă și un post gust lung.
– young.LILIAC Light Rose – Pinot Noir & Merlot. Culoarea roz pal echilibrează perfect aromele placate și ușoare de trandafiri, rodii și mere roșii. Gustul este proaspăt și echilibrat, cu note fructate, aciditate expresivă și un post gust plăcut de portocale roșii.
Despre Crama Liliac
În zilele noastre, Liliac reînvie tradiţia seculară pe care Transilvania o are în viticultură. Peisajul secular şi tehnica modernă crează, pe cele 52 de hectare, o simbioză perfectă. Aici sunt produse vinuri autohtone, ce cuceresc prin rafinament şi complexitate. Indiferent dacă sunt albe, roşii, roze sau irezistibil de dulci, de fiecare dată când deschidem o sticlă de Liliac, experienţe incredibile sunt pe punctul de a fi descoperite.
Astfel, în vinurile Liliac, pe lângă soiurile tradiționale româneşti, culese cu multă migălă şi dragoste, se regăseşte și un procent semnificativ de experienţă internationala. Vinurile Liliac sunt produse sub îndrumarea oenologului francez Laurent Dubreuil, care a studiat ani de zile diversele aspectele ale producerii vinului si care isi aduce in prezent aportul pentru ca lucrările din cadrul podgoriei, cât şi cele din cramă sa se ridice la cel mai înalt grad de profesionalism. Vorbim aşadar despre un consorţiu al pasionaților de vin, ce subliniază standardele ridicate ale vinului Liliac.
Pentru mai multe detalii puteti contacta:
Anita Panait
Consultant Comunicare
Brandelligence
M: 0748151656
Comentarii