România, a zecea țară înscrisă în programul european FOOD

România, a zecea țară înscrisă în programul european FOOD



Cu ocazia aniversării a zece ani de la lansarea programului FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand) în Europa, precum și pentru a sărbători aderarea României din această toamnă, reprezentanții Edenred, partenerii țărilor membre din Programul FOOD și autorități locale s-au întâlnit la Palatul Cotroceni pentru a evalua evoluția unei decade de eforturi educaționale pentru o alimentație mai sănătoasă în rândul populației.



Astăzi, la Palatul Cotroceni, sub egida Administrației Prezidențiale, a avut loc Întâlnirea Internațională Anuală a Partenerilor Programului European FOOD, cel mai important program educațional pentru nutriție sănătoasă și combaterea obezității de pe continent. La întâlnire au luat parte reprezentanți ai instituțiilor europene de referință pentru domeniul sănătății din Franța, Belgia, Suedia, Cehia, Italia, Spania, Portugalia, Austria și Slovacia, alături de reprezentanți ai Grupului Edenred, coordonatorul programului în România, și de autorități publice din Ministerul Sănătății, Institutul Național de Sănătate Publică, Comisia de Sănătate a Senatului, Societatea de Nutriție și Colegiul Medicilor.




“Aderarea României la programul FOOD este o necesitate imperioasă pentru sănătatea noastră națională. Avem nevoie să înțelegem de ce schimbarea unora dintre obiceiurile noastre alimentare este necesară pentru a ne crește calitatea vieții și a ne reduce semnificativ riscul de afecțiuni cauzate de acestea. În acest scop, ne-am propus să creăm o rețea națională de parteneri din rândul restaurantelor și cantinelor, precum și din rândul companiilor. 


Împreună cu acestea, vom pune bazele unei comunități care are același interes pentru sănătate și care luptă pentru același scop”, spune Dana Sîntejudean, CEO Edenred România și Moldova.



Prevenția este mult mai eficientă 

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, prevalența obezității s-a triplat după anii 1980. În România, deși suntem mai bine poziționați la acest capitol, ratele de obezitate sunt în creștere: 9,1 % dintre adulți erau obezi în 2014, comparativ cu 7,9 % în 2008. (State of Health in the EU România, Profilul Sănătății în 2017). Alimentația nesănătoasă se reflectă direct ca povară nu doar asupra sănătății populației, ci și a bugetelor naționale. Potrivit Comisiei Europene, pierderi de până la 7% din PIB sunt în strânsă legătură cu incidența obezității în rândul populației. Astfel, schimbarea obiceiurilor alimentare va aduce economii semnificative pentru bugetele naționale.


”Ne-am alăturat inițiativei Edenred pentru că împărtășim aceeași misiune. Promovarea unei alimentații echilibrate din punct de vedere nutrițional în rândul populației este, în primul rând, o politică de prevenire în care credem pentru că și-a dovedit eficacitatea la nivel european și global. În condițiile în care epidemia obezității este considerată a fi deja responsabilă pentru 8% din costurile de sănătate publică și, din păcate, până la 13% dintre decesele în interiorul regiunii europene, devine o necesitate importanța schimbării obiceiurilor alimentare ale românilor ca un factor de prevenție”, spune Alexandra Cucu, Director Institutul Național de Sănătate Publică.




FOOD, liantul dintre cerere și ofertă

Proiectul European FOOD, creat la inițiativa Edenred, este un program european care are obiectivul de a educa opinia publică și de a ameliora factorii de risc pe care o alimentație dezechilibrată îi aduce în rândul populației active, promovând obiceiuri alimentare sănătoase în timpul programului de lucru, fiind un liant al interacțiunii dintre cerere – angajați și ofertă - restaurante și cantine. Lansat în 2009 ca un proiect pilot în șase țări, a devenit un program pe termen lung datorită rezultatelor bune obținute cu ajutorul fondurilor europene. Astăzi programul este activ în Austria, Belgia, Cehia, Franța, Italia, Portugalia, Slovacia, Spania, Suedia și România.


FOOD funcționează pe baza unui set de recomandări destinate angajaților, companiilor și restaurantelor și cantinelor. Sunt orientări practice care îndeamnă la alegeri sănătoase alimentare care vizează consolidarea culturii prevenției, în primul rând. Sugestii precum “Alege pâinea integrală”, “Alege fructe la desert” sau “Ia prânzul cu colegii în afara biroului, în fiecare zi” pavează drumul către o nouă abordarea asupra alimentației în rândul populației active.


Formarea obiceiurilor sănătoase este un proces care are nevoie de timp, motiv pentru care recomandările facilitează informațiile direct către publicul țintă. Tot în acest sens, în cadrul programului vor fi organizate workshop-uri de nutriție pentru angajații companiilor care aderă la proiectul FOOD.




Despre Edenred România

În România, peste 2.5 milioane de angajați primesc tichete de masă de la angajatori.


Edenred deservește peste 35.000 de companii-client și 1 milion de utilizatori pentru carduri si tichete de masă Ticket Restaurant®, tichete cadou, carduri cadou, tichete de creșă, vouchere de vacanță, tichete sociale, precum și carduri preplătite pentru cheltuieli de afaceri. Peste 3400 de restaurante la nivel național acceptă cardurile și tichetele de masă Ticket Restaurant® Edenred.




Edenred este liderul mondial în soluții tranzacționale pentru companii, angajați și comercianți, cu un volum de business de peste 26 miliarde euro generat în 2017, din care 78% prin soluții digitale. Fie că sunt derulate prin aplicații mobile, platforme online, carduri sau tichete, toate aceste soluții înseamnă putere de cumpărare crescută pentru angajați, costuri optimizate pentru companii și venituri mai mari pentru comercianții parteneri.


Portofoliul Edenred este construit în jurul a trei linii de business:

  • Beneficii pentru angajați (Ticket Restaurant®, Ticket Alimentación, Ticket Plus, Nutrisavings etc.)
  • Soluții pentru flote și mobilitate (Ticket Log, Ticket Car, UTA, Ticket Empreserial etc.)
  • Soluții complementare, inclusiv plăți corporative (Edenred Corporate Payment), soluții de incentivare și recompensare (Ticket Compliments, Ticket Kadéos) și soluții pentru programe publice sociale.




Grupul reunește într-o rețea unică 44 de milioane de angajați, 770.000 de companii și instituții publice și 1.5 milioane de comercianți parteneri. Compania este listată la bursa Euronext Paris sub indexul CAC Next 20, Edenred activează în 45 de țări, având aproape 8.000 de angajați.


Logo-urile și celelalte denumiri comerciale menționate sau afișate în acest comunicat de presă sunt mărci înregistrate ale Edenred SA, ale subsidiarelor sale sau terțe părți. Folosirea lor nu este permisă pentru scopuri comerciale fără acordul prealabil al proprietarilor.



Comentarii

Mai multe

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

2
Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Cele mai citite

4 reţete simple şi gustoase recomandate de Chef Scărlătescu

4 reţete simple şi gustoase recomandate de Chef Scărlătescu

Cum poate apa minerală carbogazoasă să evidențieze aromele preparatelor și ale băuturilor?

Cum poate apa minerală carbogazoasă să evidențieze aromele preparatelor și ale băuturilor?

Uanderful, un loc unde mâncarea și serviciile sunt la înălţimea designului

Uanderful, un loc unde mâncarea și serviciile sunt la înălţimea designului