Mirela Bucovicean: viitorul arată creativ, inovator și plin de surprize

Mirela Bucovicean: viitorul arată creativ, inovator și plin de surprize


Fondator, curator și fashion icon. Întâi de toate, Mirela Bucovicean este unul dintre cei mai de succes antreprenori din România. Cu experiențe vaste din publicitate, real-estate și cunoștințe în drept și economie, Mirela Bucovicean a reușit să creeze, în urmă cu zece ani, o scenă a designerilor locali, un loc unic în care aceștia pot fi recunoscuți și aplaudați de către public: Molecule F - „ o mică, dar rafinată parte a designului românesc”.


1. Oamenii te recunosc ca antreprenor. Ești unul dintre oamenii de succes din România, într-un domeniu versatil și creativ, așa cum este fashion-ul. De ce ai ales fashion și nu altceva? Ce te-a atras la acest domeniu?


M.B.: Mereu am fost atrasă de frumos, indiferent dacă era vorba despre modă, artă sau arhitectură. Aș spune că, în cazul modei, ea m-a ales pe mine. În cei aproape treizeci de ani de activitate am trecut prin mai multe experiențe profesionale din diverse domenii, dar mereu m-am întors la modă. Cred că mă fascinează poate și pentru că este un domeniu în continuă schimbare și extrem de competitiv. Moda este, până la urmă, o reflecție a schimbărilor economice și sociale, moda se află în pas cu tot ceea ce se întâmplă în lume: e un stil de viață up to date, ca să spun așa.


2.  Ce au în comun antreprenorul Mirela Bucovicean și scena creativă locală?


M.B.: Acum zece ani, designerii români mi-au atras atenția prin creativitate, inovație și abordări din ce în ce mai curajoase, însă aveau două mari limitări: lipsa promovării și proximitatea, pentru că o mare majoritate a designerilor erau concentrați în București. Personal, eu am considerat că aceștia merită să fie recunoscuți și purtați nu numai de bucureșteni și nu numai în România, ci de tot mapamondul. Așa a luat naștere Molecule F, prima platformă de promovare și vânzare a designului românesc. Încă de la început, ne-am asumat rolul de pionieri, de formatori de opinie și de piață: am ales să lucrăm cu cei mai buni designeri, să facem o selecție în prealabil și, în final, să ne asumăm rolul de curator. Poate acesta este și motivul pentru care, după zece ani, când spui design românesc, te gândești mai întâi la Molecule F.  



3. Spuneai că în urmă cu un deceniu, când ai deschis Molecule F, artiștii români de fashion nu aveau un loc al lor. Cum stau lucrurile acum?


M.B.: Peisajul autohton s-a schimbat mult, foarte mult în bine. Evident, a fost un efort comun al tuturor celor care susțin și promovează cultura și arta locală, dar mai ales al oamenilor din spatele ei. Asemenea demersuri se întâmplă astăzi cu o frecvență mult mai ridicată spre deosebire de acum zece ani. Oamenii sunt din ce în ce mai preocupați de promovarea tuturor lucrurilor frumoase care se întâmplă pe plan local, așa cum se întâmplă și în cadrul Institutului Qreator.


4. Apropo de Institutul Qreator: știm că ești unul dintre curatorii acestuia, mai exact #womanofstyle. Ce provocări ți-a adus acest statut și cum ai privit această colaborare?


M.B.: Am multe lucruri în comun cu Institutul Qreator. Atât eu, Mirela Bucovicean, cât și brandul Molecule F. Împreună, susținem artiștii locali și îi unim pe toți sub același acoperiș, având un scop final unic: acela de a-i face cunoscuți. În plus, împreună cu ceilalți curatori, avem șansa de a forma apetitul publicului larg pentru artă, cultură și educație. Să fiu unul dintre curatori este onorant pentru mine. Respect și apreciez enorm valoarea celorlalți curatori, precum și contribuția pe care aceștia o au la nivelul societății prin activitățile pe care le desfășoară la rândul lor în cadrul Institutului Qreator. Pentru mine este încă o ștachetă ridicată căreia îi dedic timp, know how și pasiune. O altă ocazie de a descoperi noi creativi și de a le deschide noi uși. În plus, mereu mă gândesc ce altceva pot face și mai bun și mai valoros și mai de durată, iar rolul de curator de fashion și lifestyle din cadrul Institutului Qreator îmi oferă exact ceea ce am nevoie pentru aceste lucruri.


5.  Am vorbit despre cum arăta scena creativă locală în urmă cu zece ani. Cum crezi că va arăta în 2020?


M.B.: Știai că, în prezent, consilierii de carieră îi direcționează pe tinerii absolvenți către orice domenii implică inovație și creație? Aș zice că viitorul arată creativ, inovator și plin de surprize. 2020 este aproape și pot să-ți spun că în planul curatorilor Institutului Qreator se află niște proiecte foarte, chiar foarte apetisante, care vor aduce o efervescență diferită față de cea de până acum. Qreator tocmai a dat startul unui proiect, numit Call for Artistsdin al cărui juriu fac parte, alături de Răzvan Mercan și Tammy Joanna. Tot ceea ce facem este îndreptat către dezvoltare și cred că de asta avem nevoie pentru a fi acei oameni care fac diferența.



6.  Cu ce așteptări ați plecat în căutare de tinere talente? Ca jurat, ce vrei să vezi de la artiști?


M.B.: Analizez de foarte mulți ani vaste manifestări din industria creativă. De fiecare dată însă, caut autenticitate: vreau să văd acea amprentă creativă specifică fiecăruia. Vreau să văd curaj, dar și consistență. Nu în cele din urmă, și aici vorbesc din poziția unui om de afaceri, doresc să lucrez cu oameni pe care știu că mă pot baza. De aceea, profesionalismul este un aspect extrem de important pentru mine.


7.  Din experiența ta, ce tips & tricks le-ai da creatorilor care ezită să se înscrie în Call for Artists?


M.B.: Nu au ce să piardă. Dacă nu încearcă, nu au cum să câștige sau măcar să fie cunoscuți. Îi sfătuiesc să aibă curaj, să fie determinați și pasionați de ceea ce fac. Să încerce până când vor câștiga. De altfel, le-aș mai sugera să se gândească la finalitatea unui proiect, ce valoare le va aduce în plus celor care vor intra în contact cu rezultatul lor. Și le urez mult succes!


Mirela Bucovicean este membru curator al Institutului Qreator și unul dintre jurații competiției Call for Artistsplatformă unde artiști, designeri și creatori de tot felul se pot înscrie în competiție cu ideea creativă.


Competiția se adresează tuturor artiștilor din diverse domenii, precum design vestimentar, design de obiect & produs, design de accesorii, design & tech. Juriul este format din Mirela Bucovicean, Răzvan Mercan (Monocult) și Tammy Joanna (Lelograms), iar ei vor avea misiunea de a alege 12 câștigători care vor semna seriile Qollection ale anului 2020.
 

Înscrie-ți ideea creativă în qreator.ro până pe 17 ianuarie și poți fi unul dintre artiștii care vor semna o ediție Qollection din martie, aprilie, mai sau iunie 2020. Competiția rămâne deschisă până pe 15 martie, timp în care te poți înscrie pentru a fi unul dintre ultimii șase artiști emergenți care își vor vedea colecția transpusă în realitate într-una dintre lunile iulie – decembrie 2020, exclusiv în spațiul Qreator by IQOS.



Comentarii

Mai multe

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

2
Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Cele mai citite

"Amintiri furate", o colecţie cu nostalgie by Constanţia Iuraşco

Young Fashion,Young People

Young Fashion,Young People

Theo Rose într-un pictorial de modă devastator de înflorit şi plin de culoare

Theo Rose într-un pictorial de modă devastator de înflorit şi plin de culoare

Snatch style, o poveste în imagini a unui serial care va deveni cult

Snatch style, o poveste în imagini a unui serial care va deveni cult

Designeri români | Ioana Ciolacu

Designeri români | Ioana Ciolacu