Vision Mercedes-Maybach SUV sau limuzină?
Audi e gata să lanseze în China noul Q8, Rolls Royce este pe finalul testelor cu modelul lor off road, așa că Mercedes a prezentat sedanul de teren. Mai exact, "o vizIune”.
Maybach sau Mercedes?
Ș i Maybach, și Mercedes. Pentru că Mercedes a fost nevoit să închidă ceea ce la un moment dat s-a numit „producătorul Maybach”. Pur și simplu, nu a mers. Poate și din cauză că Gigi Becali s-a repezit să apară la televizor bibilind cu o rangă la o așa mașină. O vreme, Maybach a sunat ca egal al Rolls Royce sau Bentley. Teoretic ar putea suna așa și acum, dar s-a cam risipit vraja. Însă cu un concept ca ăsta, despre care ei spun că este foarte aproape de producţie, ne-au atras atenţia. Sedanul de teren.
Cu toţii am știut mereu că mașinile de teren nu au cum să aibă formă de sedan sau limuzină. Văzusem Aro-uri pe stradă și Land Rover-uri în filme și reviste. Mai știam că Daciile bătrânești, rudimentare cum erau, făceau faţă binișor prin arătură. În fapt, aș putea spune că, zeci de ani înaintea „viziunii” celor de la Mercedes, am condus primul sedan de teren: o Dacie 1310. Acum 25 de ani Dacia 1310 era de teren în sensul că nu te lăsa sufletul să o iei pe izlaz cu un BMW nou cu garda la sol foarte joasă. Deci ne scuzaţi, domnilor de la Mercedes-Maybach, asta cu sedan de teren s-a mai dat, din sărăcie, în România.
Normal că electric
Dintre cifrele Maybach-ului, am să încep cu cea care mi se pare cea mai importantă: roţi de 24 de inchi. Cam ca cele ale unui tractor nu prea mare. Mai reţinem și o autonomie de 500 km. Da, off-road-ul sedan va fi electric. Motorul modelului abia prezentat la Salonul de la Beijing va scoate 750 CP. Utilajul va avea 5,26 m, deci cam cât un Clasa S. Ideea ni se pare deocamdată doar nouă. Cel mai probabil sedanul SUV va intra în producţie. Nu cred că cineva o să considere un inconvenient forma caroseriei. În definitiv mă gândesc că și în portbagajul fără hayon încap vreo trei, patru mistreţi d-ai lui Ţiriac. Luneta împărţită pe modelul Bugatti este altă găselniţă. Tare sunt curios cât va prinde fiţa asta: limuzină înălţată ca să ajungă SUV. Aston Martin pregătește un concept asemănător: un coupe înălţat cât să arate a off road. Dacă mă gândesc că noul SUV Lamborghini Urus, desenat ca o mașină de teren standard, seamănă în amurg cu un Kia, s-ar putea ca oamenii să vrea să iasă în evidenţă cu ciudăţenii ca Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury.
Cam așa va arăta viitorul Aston Martin de teren
Chinezisme englezești
Varianta MSO Cabbeen Collection a Mclaren-ului 570 GTO va apărea într-o ediție de numai cinci exemplare în lume, ca un omagiu adus culturii chineze. Ce-o fi însemnând exact acest „omagiu adus culturii chineze” nu știm exact. Îmi amintește de un titlu de care am auzit vorbindu-se cu ocazia plagiatelor din România. Cineva executase o lucrare de licență cu un subiect simplu: Contribuția popoarelor antice la cultura umanității. Ați înțeles, da? Deci tot. De la muzică la pictură și de la matematică la filozofie, de la China Antică la Orientul Apropiat, de la Grecia lui Platon la Egiptul piramidelor, tot. Și din antichitate până în prezent, la fel: tot. De data asta omagiul culturii chineze constă într-un dragon aurit pictat la exterior și alți dragoni la interior. Bun și așa! Vă dați seama că „omagiul culturii chineze” este și un omagiu financiar adus civilizației engleze care știe să facă bani pictând câte un dragon din aur. Mă tem să nu-și aducă și civilizația modernă chineză un omagiu ei înșiși și să facă niște copii după aceste mașini, cât să apară vreo sută de bucăți pe lângă ediția foarte limitată de cinci a celor de la McLaren.
BMW seria 8, aproape gata
BMW a scos pe piață noi date despre seria 8. Versiunea M850i xDrive va avea un V8 de 4,4 litri din care vor ieși 530 CP și 750 Nm la 1.800 rpm. Modelul va avea tracțiune integrală și direcție pe toate cele patru roți. Direcție și pe roțile din spate avea și tăticul lui, „adevăratul seria 8”, cum ar spne habotnicii. Numai că direcția integrală pe optul de acum 25-30 de ani era o mare șmecherie. Apropo, un seria 8 de atunci este încă o mașină tehnic validă, și de foarte mare efect printre cunoscători. Plus că, deși a fost un model reușit, atât tehnic, cât și ca desen, nu este foarte scump în zilele noastre. Cu un 10-15.000 de euro puteți apărea domn într-un BMW de rafinament. Revenind la seria 8 care stă să iasă anul ăsta, să știți că o să aibă o cutie automată Steptronic Sport cu 8 rapoarte, cu un soft făcut special numai și numai pentru ea, și o suspensie MProfesional cu bare stabilizatoare active. Ei spun, ca în toate pliantele, că mașina o să se poată comporta fie ca o super-sportivă, fie ca un GT de mare lux. Ce să spună și ei?! Noi așteptăm date și despre o eventuală versiune cu un V12 din ăla mare de-al lor, cât să ne amintim de V12 de pe bătrânul 850 Csi.
Vechiul seria 8, cu faruri escamotabile, care este de mare efect și astăzi
De Alexandru Duţu
Comentarii