Tradiţii de iarnă: Decapotabila McLaren

Tradiţii de iarnă: Decapotabila McLaren



Aho, aho, copii și fraţi, hai să vă decapotaţi! Poate veţi spune că este deplasat să vorbim în perioada Crăciun-Sfântul Vasile-Bobotează de un supercar decapotabil. DaR de SUV-uri 4X4 vorbește acum toată lumea. Și apoi un McLaren 720 SSpider parcă intră mai ușor sub brad decât Range Rover.



McLaren 3 în 1 

Cetăţeanul care conduce un 720 S Spider poate opta, din tot sufletul și corpul său, după cum urmează: varianta 1) doar cer deasupra capului – acoperișul se pliază până la 50 km/h în 11 secunde; varianta 2) acoperiș opac deasupra capului; varianta 3) acoperișul opac devine transparent și ai tot cer deasupra, dar fără ploaie pe tine în caz de averse. Asta înseamnă 3 în 1. Ar fi mers și varianta 4 cu ecran LED, în care ai deasupra peisaj cu soare puternic din Grecia, în timp ce tu mergi prin ploaie la Londra. Modelul disco, cu lumini care fug pe tavanul mașinii de colo-colo, s-a dat demult chiar la Rolls Royce.




Deși varianta cabrio este, cum era și firesc, mai grea, cu 53 kg, acceleraţia până la sută este exact ca a coupe-ului: 2,9 sec. Drept e că pentru 0-200 km/h coupe-ul are 7,8 sec., iar decapotabila este mai lentă, având 7,9 sec. La viteza maximă avem ceva diferenţe. Spiderul poate merge cu 341 km/h acoperit, în timp ce descoperit „bagă” doar 325 km/h. Tare sunt curios cum îţi vâjâie gândurile, ideile, conceptele și silogismele din cap la 325 la oră cu freza goală. Chiar și în Formula 1, unde ajungi mai rar la viteze din astea, ai o ditamai casca pe cap.




Spiderul are același V8 twin-turbo de 720 CP și 770 Nm, pentru 1.332 kg de autovehicul. Pe greutate stă un pic mai bine decât rivalul de la Ferrari, dar la puterile astea deja e prea puţin relevant. După părerea mea, gama McLaren ar fi trebuit să înceapă de aici, din zona puterilor de 700 CP. Îmi face impresia că s-a întins dintr-odată pe o plajă cu prea multe game și subgame de modele. Să ai, în ziua de azi, în ofertă un model McLaren ca 540C, de doar 540 CP, începând de la 175.000 de euro sună cam ciudat. BMW a anunţat 470 CP pentru noul M3, care sosește la anul. Iar un seria 7 mai bine echipat sare de 175.000 de euro. Păi, ce Dumnezeu! Ori suntem McLaren, ori nu mai suntem? Bine, totuși, că au renunţat și la ideea unui concurent pentru Porsche Cayman. Deși la ce poftă de bani au unii, parcă aud în câţiva ani că se gândesc la un SUV. Se răsucește bietul părinte fondator în mormânt. Păi, pentru asta a murit domnul Bruce McLaren la numai 32 de ani pe circuit? Să faceţi voi dubiţe și McLaren papuc?




Cifre 

Putere: 720 CP 

Cuplu: 770 Nm 

Accelerație 0-100 km/h: 2,9 sec. 

Accelerație 0-200 km/h: 7,9 sec. 

Viteză maximă: 341 km/h






Golful bunicuţei era broască


Știm cu toţii clișeul cu care s-au vândut o mulţime de rable din Germania, în primii ani după Revoluţie: „A fost al unei bătrânici, bărba-su a murit acu' douăj' de ani, imediat după ce a cumpărat Golfuleţul, iar de atunci ea a mers doar duminica la biserică în el. Ce mai, tată, e din '78, dar e ţiplă!” Uite că o bătrânică din America a mers din '66 aproape zilnic în broscuţa ei, iar acum Volkswagen i-a trecut mașina printr-o reparaţie capitală. De fapt, au bibilit-o la standarde de muzeu din cap până în pneuri. Broscuţa avea 560.000 de kilometri și – de ce nu mă mir! – motorul nu a fost înlocuit, ci doar pus la punct. Nu era nevoie. În rest au schimbat cam tot ce puteau schimba, dar cu piese originale sau, pe alocuri, cu piese originale realizate din materialele anului 2018.




Timp de 11 luni, 60 de specialiști au restaurat 357 de piese din Beetleul doamnei Kathleen Brooks. Apropo, pe broscuţa de 53 de ani o cheamă Annie. Oamenii de la uzina mexicană a Volkswagen, acolo unde s-a produs modelul ăsta din vremuri imemoriale, au mai adăugat de la ei, pe ici, pe colo. Adică au pus o tapiţerie din piele brodată cu numele de alint al mașinii, un radio cu bluetooth, dar având exact aceeași înfăţișare cu originalul, și alte câteva detalii de atmosferă.




Cunosc destui posesori de broscuţe VW și știu că multe dintre mașinile de peste 50 de ani merg foarte bine fără să fi trecut prin vreo reparaţie capitală a motorului. Cele mai multe sar lejer spre 120-130 km/h și pot menţine viteze de peste sută pe distanţe lungi. Păi și când văd lucrurile astea parcă îmi vine să fiu mai îngăduitor în privinţa Diesegate-ului în care este implicat VW. E drept, dieselurile lor poluau un pic mai mult. Dar când ai dat lumii niște mașini cu motoare foarte mici, economice și suficient de fiabile cât să ţină bine peste 50 de ani, parcă ai făcut ceva pentru planeta asta. Până la urmă cea mai bună formă de ecologie este consumul redus și faptul că o mașină este funcţională peste jumătate de secol. Cred că niște mașinile Euro 4, 5 sau 6 au poluat în procesul fabricării lor mai mult decât bătrâna Annie în toţii anii ăștia.




De Alexandru Duțu



Comentarii

Mai multe

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

2
Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Cele mai citite

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Mai vechi, mai scump, mai rar

Mai vechi, mai scump, mai rar

Un BMW macho în era feminismului

Un BMW macho în era feminismului

Autonomia salvează industria

Autonomia salvează industria

VW Arteon, mașină de lux care s-a născut din cenușa altei mașini de lux

VW Arteon, mașină de lux care s-a născut din cenușa altei mașini de lux

Bentley Bentayga, poate

Bentley Bentayga, poate "cea mai de săraci mașină de bogați"

MERCEDES-MAYBACH  S650 Cabriolet.  Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

MERCEDES-MAYBACH S650 Cabriolet. Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Land Rover Defender

Land Rover Defender