Swind E Classic Mini, mărţișor electric
Mașini cu înfăţișare veche și tehnologie nouă s-au mai tot făcut de către tot felul de mici producători. De data asta avem în faţă un autoturism cu înfăţișare foarte veche și tehnologie mult prea nouă.
După 60 de ani
Bătrânul Morris Mini-Minor apărea în 1959. Își datora venirea pe lume crizei Suezului din '56. Acum avem petrol din belșug și, ironia sorţii, domnii de la Swindon Powertrain au prezentat Swind E Classic Mini, un Mini cu exterior retro și propulsie electrică. Motorul electric scoate 107 CP și are un acumulator de 24 kWh. Probabil că, pentru cele mai multe domnișoare, dacă acumulatorul avea 124 kWh era fix același lucru. În noua configuraţie electrică distribuţia maselor pe cele două punţi este mai bună: 57/43. Vechiul model avea cam două treimi din greutate pe faţă. Dar având în vedere că prea puţini oameni îl cumpărau pentru drifturi pe circuit, asta deranja doar pe câţiva ingineri.
Cifre:
Propulsie: 100% electrică
Putere: 107 CP
Baterie: 24 kWh
Acceleraţie 0-100 km/h: 9,2 sec.
Acceleraţie 50-80 km/h: 4,3 sec.
Preţ: 90.000 de euro
Partea care ar putea interesa doamnele și domnișoarele este că, prin renunţarea la rezervor, varianta electrică a câștigat cam 200 de litri la portbagaj. Și credeţi-mă că la buburuza asta nu e de colea. Acceleraţia noului Mini este de 9,2 sec. pentru 0-100 km/h, dar sunt convins că scoate un timp foarte bun pentru 0-50 km/h, intervalul care ne interesează cu adevărat în orașe.
Producătorii au anunţat o ediţie destul de limitată, de numai 100 de bucăţi, cu un preţ de pornire de 79.000 de lire, deci cam 90.000 de euro. Cam scump chiar și pentru luxul de a apărea în mașina lui Mr. Bean electrificată. Dacă nu ţineţi atât de tare la exclusivitate, puteţi aștepta. Anul ăsta ies și cei de la Mini, de data asta producătorul consacrat, aflat în grupul BMW, cu modelul electric. În cazul din urmă veţi avea, cel mai probabil la bani mai puţini, tehnologie de mare producător premium. Și mult mai mult loc la interior.
Mai mic decât cel mai mic Mini
Pentru că numărul acesta este pentru femei, o să vă arătăm un concept, deocamdată, de electrică mai mică chiar decât Mini-ul foarte mic de care am vorbit mai sus. Cei de la Seat vor să iasă pe piaţă cu un rival pentru Renault Twizy. Seat Minimo, care arată aproape identic cu Twizy, o să aibă o autonomie de 100 km. Și două locuri așezate ca pe motocicletă, adică pasagerul stă în spate. De fapt, la 2,5 m lungime și 1,24 lăţime, mașina asta e un fel de motocicletă la care nu ești nevoit să pui piciorul jos la stop și în care nu te plouă. Ca și motocicleta, Minimo are un singur far în faţă și jante de 17 inci. Deocamdată nu știm nimic despre puterea motorului. Un mare avantaj este că bateria poate fi schimbată foarte ușor, ceea ce te scutește de stat cu mașina în priză când te grăbești. Spaniolii spun că prigoria asta de mașinuţă va avea autonomie de grad 4 din 5. Bine, mă gândesc că la așa ceva poţi obţine autonomia direct urcându-te cu ea în autobuz sau în portbagajul unei Dacii Lodgy.
Seat nu a anunţat deocamdată când vom vedea un Minimo prin parcări, dar nișa asta pare în expansiune. Preferata mea în categorie rămâne Toyota iRoad, de care v-am tot vorbit aici. Este mult mai îngustă, doar 87 cm (multe motociclete sunt mai late), și se și înclină la curbe. Așa că așteptăm declicul care va împinge producătorii să umple spaţiul dintre scuter și mașină.
Somn de frumuseţe la volan
Nu vrem să fim răutăcioși exact în acest număr dedicat cucoanelor, dar cred că știrea următoare le interesează mai mult pe dumnealor. Elon Musk s-a bătut cu pumnul în piept, declarând că până la finalul anului gradul de autonomie al autoturismelor făcute de Tesla va permite șoferilor să doarmă la volan. Deci femeile vor prinde încă o oră, două de somn de frumuseșe în trafic. Pentru bucureșteni oricum pare cam târziu. E drept, vom primi cadou câte două ore dus, două ore întors de somn în drum spre serviciu, dar asta după ce traficul ăsta ne-a scos peri albi în ultimii douăzeci de ani. Cât despre Elon Musk și declaraţiile lui abracadabrante, deocamdată l-aș anunţa pe antreprenorul americam că mulţi clienţi de Tesla au adormit așteptând mașinile pentru care au plătit acum vreo trei ani.
Și era unu la părinţi și mândru-n toate cele
Bugatti împlinește 110 ani de existenţă și va scoate 20 de exemplare din modelul Chiron Sport, sub eticheta „110 ans Bugatti”. Și ca să fie exclusivitatea și mai exclusivistă, vor mai scoate un hypercar de 18 milioane de euro, produs într-un singur exemplar, dedicat lui Ferdinand Piech, omul care a făcut din concernul Volkswagen ditamai imperiul. Deci dacă vreţi un cadou mai special pentru iubită de săptămâna femeii, poate vorbiţi cu nepotul lui Ferdinand Porsche, domnul Piech, să vă vândă Bugattiul lui. Orice femeie s-ar bucura să știe că este unică, măcar după mașină.
De Alexandru Duțu
Comentarii