Seria 8, mai mare, mai BMW
În Germania a început producția seriei 8 Cabrio. În România s-a lansat noul seria 8. Nemții sărbătoresc cum știu ei mai bine un secol de la terminarea Primului Război Mondial.
Zeci și zeci de ani
BMW a lansat în România noul seria 8, prezentându-l lângă un model E9, apărut acum 50 de ani. E mai simplu când ai o istorie cam cât a României. Preţul de pornire pentru noua serie 8 pe benzină este de 127.985 de euro. În rest, puterile sunt la fel de mari ca preţurile. De fapt, cam asta am putea reţine despre noua serie 8: putere, putere, putere. Începem cu un V8 turbo de 4,4 litri și 530 CP. Cuplul este de 750 Nm, începând de la 1.800 de rotaţii pe minut. Deci pe partea de cuplu avem un fel de diesel de camion. M850 i xDrive, fiindcă despre el vorbim, accelerează în 3,7 secunde până la sută. În curând nu va mai fi nicio diferenţă între Lamborghiniuri, Ferrariuri și mărci mai pentru oameni, gen BMW sau Mercedes. Ce să facă cei de la Ferrari? Să vină cu un coupe care accelerează într-un sfert de secundă până la sută. Stă inima cetăţeanului.
Tracţiunea integrală este banală de mult timp. Noul seria 8 are și direcţia integrală, adică virează și cu roţile din spate. Să ne amintim că și BMW-ul seria 8 de acum treizeci de ani avea dotarea asta. V-am spus eu! Deja nu mai au unde să avanseze.
Dieselul n-a murit
Coupe-ul care se pregătește să concureze Mercedesul clasa S coupe are și un diesel mai mic, de 3.000 de centimetri cubi și doar 320 CP. Apropo, dacă pe partea de sportivitate nu mai au unde să avanseze simţitor, cred că ar putea să se concentreze pe făcut dieseluri mai curate. Oricum Volkswagen a anunţat recent că Dieselgate este de domeniul trecutului. Ei spun că au cumpărat și au reparat cam 90% din diseselurile cu probleme. Foarte probabil, 130% din dieseluri de care vorbesc sunt deja în România. Sau vor ajunge cât de curând aici.
Important e să reţinem că nemţii nu vor deocamdată să abandoneze dieselul. Și nu este nimic rău în asta. Gândiţi-vă că în România, de exemplu, cam 90% din SUV-urile BMW noi vândute sunt pe motorină. Adică avem oameni cu bani mulţi pentru un BMW, dar nu atât de mulţi cât să protejăm natura cu un V8 pe benzină de 4,4 l care mănâncă de la douăzeci de litri în sus în oraș.
Cifre
Motor: 4,4 litri
Putere: 530 CP
Cuplu: 750 Nm
Acceleraţie: 0-100 km/h – 3,7 sec.
Cabrio și alte cele
BMW seria 8 atacă pe toate planurile. Recent au pornit producţia decapotabilei. Modelul de 4,85 metri își poate plia acoperișul în 15 secunde mergând cu o viteză de până în 50 km/h. Pentru început găsim și aici aceleași două motorizări: dieselul de 320 CP și V8 de 530 CP. Dacă vi se pare că un diesel de numai trei litri stă ca nuca în perete sub capota unei sportive mari și luxoase, să știţi că 840 d xDrive Cabrio accelerează, cu cei 680 Nm (începând de la 1.750 rpm), în doar 5,2 secunde până la sută.
Oricum BMW a anunţat și M8-ul, care va scoate peste 600 de cai putere și același cuplu de 750 Nm. Vom avea de asemenea și un M8 Cabrio și un M8 Grand Coupe. Așadar vin vremuri grele pentru coupe-ul mare de la Mercedes. Aș spune că nu e corect. Și așa Mercedes pierduse pariul cu Maybach, producătorul lor de lux, pe care au fost nevoiţi să-l închidă. Asta în timp ce Rolls Royce-ul celor de la BMW merge foarte bine. Unde am ajuns dacă până și în clasa coupeurilor mari de lux e așa înghesuială. Ne vom trezi peste câţiva ani cu o Dacie decapotabilă de cinci metri și nouă sute de cai putere.
Un fel de scuter Peugeot. Ca idee.
Cam ăsta pare a fi modelul de oraș al viitorului: un fel de scuter pe patru roţi, cu care să ocupi spaţiu cam cât o motocicletă. Utilajul propus, deocamdată doar ca studiu, de cei de la Peugeot este un hibrid. Are două motoare electrice în fiecare roată din spate. Cu emisii zero poate atinge 70 km/h. Pentru drumuri lungi are un motor cu un singur cilindru, care scoate puţin peste 40 CP, cu care ajunge la 130 km/h. Autonomia totală – curent și combustibil – este de 300 km. Faci o Valea Prahovei dus-întors. Și, dacă se golește rezervorul, o urci în tren sau în tramvai.
Roborace – primele curse cu roboţi
În 2019 vom avea prima competiţie de mașini autonome. Putem deci să ne liniștim. Am trecut și de borna asta. După cum vedeţi, mașinile arată cam ca cele de la le Mans, au voie să aibă câte un motor pe fiecare roată și o putere de 1.000 Kw, adică vreo 1.360 CP. Pentru început cursele vor începe cu piloţi în monopost și vor continua cu mașinile de capul lor. Dar asta doar pentru primii doi ani. Organizatorii vor ca din 2021 să se bată mașinile singure. OK! Dar pe podium cine se stropește cu șampanie la final?
De Alexandru Duțu
Comentarii