Revoluţie electrică la Mercedes-Benz
Grija pentru protejarea mediului înconjurător nu lasă pe nimeni indiferent, cu atât mai puţin pe marii constructori de automobile, asta pentru că propulsia electrică nu ar trebui să fie o modă, ci o normalitate. Mercedes-Benz s-a aliniat acestei realităţi și anunţă o revoluţie în domeniu.
Tehnologia hibridă este calea de tranziţie spre mașinile complet electrice. Însă, până în ziua când pe străzi vor circula doar astfel de mașini, va trebui să mai așteptăm. Mercedes- Benz a făcut deja un prim pas în era electrificării cu versiunea electrică a modelului B Class, dar nu s-a mulţumit doar cu versiunea „zero emisii“ a monovolumului compact.
Compania a decis să extindă și gama modelelor plug-in hybrid cu alte modele similare: C350e Plug-in Hybrid - sedanul care promite o autonomie electrică de 31 km, GLE 500e Plug-in Hybrid, S500 plug-in Hybrid - limuzina cu un amplu program de versiuni hibride din clasa de lux, ce oferă un consum de 3,0 litri/100 km, E300 BlueTec Hybrid - dieselul ce consumă 4,2 litri/100 km, GLC 350e Plug-In Hybrid - cu o autonomie electrică totală și, prin urmare, fără emisii de până la 34 km.
Strategie pe termen mediu
Revoluţia eco declanșată de Mercedes- Benz în urmă cu doi ani merge mai departe. După multe amânări ale debutului în zona vehiculelor electrice, producătorul german a anunţat că a pus la punct o strategie prin care va lansa, în următorii cinci ani, o nouă gamă de modele cu zero emisii ce vor avea la bază crossover-ul Concept EQ (Electric Intelligence), urmând să investească peste 12 miliarde de euro ca să producă 10 vehicule „full electric“ până în anul 2022. Mercedes-Benz a confirmat că va lansa în fiecare an cel puţin un model electric din noua gamă EQ. Primul dintre acestea, o limuzină poziţionată ca dimensiuni între Clasa C și Clasa E, este așteptat în 2018, cu un an mai devreme decât se plănuise.
Următorul pe listă va fi un crossover ce va fi poziţionat în gamă între GLC și GLE, apoi un al doilea SUV, la fel sau poate chiar mai mare decât actualul GLS, pentru ca ulterior gama de la Stuttgart să fie extinsă cu o limuzină de lux.
Platformă specială
Noile modele cu zero emisii vor fi construite pe platforma EVA (Electrical Vehicle Arhitecture). Aceasta va fi capabilă să găzduiască bateria de aproximativ 400 kg, care va acoperi podeaua aproape în întregime. Bateria, care promite o autonomie cât mai mare, va alimenta fie un motor electric de 300 Kw, montat în partea posterioară a mașinii, în cazul versiunilor cu tracţiune spate, fie un motor de aceeași putere, montat pe puntea din spate, și un motor electric de 90 sau 150 Kw montat anterior, în cazul versiunilor cu tracţiune integrală.
Modelele electrice Mercedes-Benz dezvoltate pe această platformă vor primi sisteme de suspensie adaptivă și frânare regenerativă. Oficialii de la Mercedes-Benz și-au propus să vândă 20.000 de unităţi din fiecare versiune, preţurile situându-se între 80.000 și 95.000 de euro. Până la apariţia modelelor amintite, Mercedes-Benz pregătește lansarea versiunilor electrice pentru modelele de oraș Smart Fortwo și Smart Forfour, ce promit autonomii de până la 700 km, precum și o versiune GLC bazată pe celule de hidrogen, ce va oferi o autonomie de 500 km. La rândul ei, inclusiv gama de performanţă AMG va beneficia de modele hibride și modele electrice după anul 2020.
Pentru mai multe informaţii, apelează *4141, accesează pagina www.tiriacauto.ro sau aplicaţia Ţiriac Automobile.
Comentarii