Primul plug-in hybrid Land Rover
Cu faceliftul pentru Range Rover Sport apare È™i primul plug-in hybrid din istoria mărcii Land Rover. Pe lângă asta, multă putere, foarte multă putere È™i multă benzină consumată.
După patru ani de la lansare, Range Rover Sport a fost bibilit un pic. Pe americăneÈ™te îi spun facelift. Noutatea: P400e, adică hibridul. El are un motor Ingenium pe benzină, de 2 litri, supradopat È™i supra-drogat, mai ceva ca Maradona în perioada de glorie, care scoate 300 CP. Alături un motor electric de 116 CP. Împreună, cu o adunare demnă de ministrul învăţământului de la noi, cele două agregate dau 404 CP È™i 640 Nm.
Putere prea multă, autonomie destulă: 51 km. Hai să spunem 40 km în condiÅ£ii reale È™i tot e ceva. La priza de acasă ai nevoie de 7 ore È™i 30 de minute, iar dacă scoÅ£i maÈ™ina în oraÈ™, la restaurant cu încărcare de fiÅ£e, se umple bateria în 2 ore È™i 45 de minute. Bine, îÅ£i poÅ£i lua de la ei wallbox-ul de încărcare rapidă È™i pentru acasă. Poate se gândesc să ofere nu doar un astfel de wallbox, ci È™i o instalaÅ£ie tip ZăbrăuÅ£i Ferentari, cu care să furi curent direct de la stâlp. Ca să treci tare pe ecologie la bani. Sau o micro hidrocentrală de apartament.
Nu, nu am vreo cascadă prin hol, dar mă inundă vecinii destul de des, că cred că mi-aÈ™ acoperi investiÅ£ia într-o hidrocentrală de apartament. Sau poate adaptez turbinele hidrocentralei să meargă pe baza mucegaiului È™i a umidităţii care apar pe pereÅ£ii apartamentului. Cu hidrocentrala asta pe umiditate È™i mucegai, din octombrie până în aprilie aÈ™ fi independent energetic mai ceva ca Rusia.
Primul hibrid din istoria englezilor "bagă" suta în 6,7 secunde È™i are 220 km/h viteză maximă. Când indienii de la Tata Motors au luat Jaguar È™i Land Rover de la Ford, acum aproape zece ani, nu prea am crezut în viitorul lor. Dar uite că È™efii indieni au dus Land Rover în era hibridelor. Altfel mă gândesc că în India patronilor Jaguar È™i Land Rover avem puzderie de cetăţeni la care curentul nu a ajuns nici sub formă de bec, în case? Nu am studii clare, dar să tot fie o Anglie, ca populaÅ£ie, nebranÈ™ată la curent în Å£ara continent India. Și uite aÈ™a cum îi vedeÅ£i, au pus curent de calitate È™i pe Jaguar, È™i pe Land Rover. "India, Å£ara contrastelor" - cum sunau cliÈ™eele de la Teleenciclopedia pe vremuri.
Nu vă mai spun că domnii de la Tata Motors, care acum stau pe un excedent de 6,1 miliarde de dolari, umblă să mai cumpere o marcă premium, ceva, din piaţă. Se vorbește despre Maserati, Alfa Romeo sau producătorul de motociclete Ducati de la Volkswagen. Bravo, India! Mă duc să dau pe Naţional TV, să mă pun la curent cu ultimele creaţii bollywoodiene.
Range Rover
Sport foarte sport
Pe lângă hibridul premieră, faceliftul Range Rover Sport mai aduce pe tarabă câteva motorizări. În afară de benzinarul de 2 litri È™i 300 CP de pe hibrid, care apare È™i pe varianta convenÅ£ională, mai avem un V6 pe benzină cu variante de 340 CP È™i 380 CP. La dieseluri un 2 litru de 140 CP È™i 500 Nm, un 3 litri de 258 CP sau 306 CP È™i un 4,4 litri de 339 CP. Mie deja mi se par prea multe motorizări. Și acum ultima, dar cea dintâi, ta-tam-ta-tam, Å£ineÅ£i-vă bine, Range Rover Sport SVR: V8 turbo benzină, 5 litri È™i 575 CP È™i 700 Nm.
Sau, pentru vanitoÈ™ii modeÈ™ti, È™i declinarea de numai 525 CP. SemeÅ£ul cu 575 CP are o acceleraÅ£ie de 4,5 sec. 0-100 km/h, un timp pe care acum douăzeci de ani îl avea un Ferrari micuÅ£ care nici nu se vede din scaunul unui Range. Vă daÅ£i seama că reducerea de emisii pe care o realizează Range-ul alimentat È™i la priză, de care vorbeam mai sus, este de È™apte ori mai mică decât cantitatea de dioxid de carbon scoasă de motorizarea de 5 litri turbo pe benzină, un fel de termocentrala Turceni pe patru roÅ£i.
Range Rover Sport P400e
Cilindree motor termic: 2 litri
Putere motor ardere: 300 CP
Putere motor electric: 116 CP
Putere totală: 404 CP
Cuplu total: 640 Nm
Autonomie în modul electric: 51 km
Scris de Alexandru Duţu
A lucrat la revista Academia Cațavencu, de unde a plecat cu tot cu serviciu la revista Kamikaze. Mult înainte de astea a lucrat câţiva ani într-o autobază din Brăila, de unde cunoștințele tehnice și glumele specifice.
Fotografii: Getty Images și netcarshow.com
Comentarii