Plagiatul la chinezi
Și dacă tot vorbeam de industria auto din China vă prezentăm și supărarea oficialilor de la Land Rover pe chinezii care le-au copiat la indigo modelul Range Rover Evoque 3. Land Rover a dat în judecată producătorul lui Landwind X7 (după cum vedeţi au copiat mașina de la Land Rover și denumirea de la BMW; bine că nu i-a dus creativitatea să-i spună Mercedes Rolls Royce Logan). Procesele nu au avut însă vreun efect. Chinezii vând în draci Range Roverul lor de sub 20.000 de dolari, în timp ce Range-ul, ajuns acolo la peste 60.000 de dolari, plânge în vitrină. Măgăria ţine de vreo doi ani, iar Landwind X7 pune anual pe piaţă cam 80.000 de bucăţi. Cu ocazia salonului de la Shanghai, recent încheiat, au sărit din nou scântei între englezi și domnii cu ochii oblici. Poate chinezii se gândesc că și englezii au copiat de la ei praful de pușcă.
Nu ne-ar ajunge următoarele o sută de numere să vă arătăm copiile chinezești. Aţi fi șocaţi să vedeţi mașini cu faţă de Mercedes și spate de Renault. Sau SUV-uri cu botul de BMW X5 și posteriorul de Mercedes ML. La copiat sunt extrem de creativi. Și nu au niciun fel de scrupule. Până și noi știam că, atunci când, în generală, copiam cu manualul sub bancă la lucrarea de istorie, era frumos să greșim intenţionat câteva alineate, ca să nu bată la ochi. Dar ei, nu și nu. Așa că, dacă nu aveţi bani de Range-uri sau Mercedesuri scumpe, daţi o fugă până la Beijing. Sau achitaţi online și vi le trimit prin poștă. De la Rolls la Jeep, de la Hummer la Renault electric, tot ce mișcă pe patru sau două roţi are un echivalent de doi lei în extremul Orient. Chiar, Dacia când va începe să fie copiată de urmașii lui Mao? Să arătăm și noi că am intrat în rândul producătorilor serioși. Deocamdată ne-am interesat și am găsit doar piese de Dacia Duster pe Aliexpress. Deci e bine. Nu știu exact dacă pentru ei sau pentru noi.
Comentarii