Parbrizul cu colţii de argint
Parbrizul oferit de Volkswagen pe unele modele are un strat conductiv de argint între straturile laminate de sticlă. Ce înseamnă asta? Că stratul de argint se încălzește rapid și uniform și că dezgheaţă parbrizul mai repede decât filamentele inserate acum prin sticlă, care, pe deasupra, mai devin adesea și vizibile. Vara, argintul izolează mai bine termic, reflectând cam 60% din căldura razelor soarelui, păstrând deci înăuntru temperaturi cu 15 grade Celsius mai scăzute. Ei, cifrele astea luaţi-le și voi ca pe cifrele de consum publicate de producători. Deci, dacă au zis ei 15 grade diferenţă, eu m-aș mulţumi să-mi ofere o răcoare fie și cu 5 grade sub ce este afară. Dacă mă iau după cele 15 grade declarate de ei, mă trezesc că, în iulie, la 30 de grade afară, va trebui să dau drumul la căldură în mașină. Dar argintul sigur va fascina minoritatea de lingurari sau chiar aurari din ţara noastră.
BMW ar trebui să vină degrabă cu parbrizul pe aur. Oricum parbrizul cu lanţuri și icoane de aur atârnate la oglindă a fost lansat în România cu mult înainte să vină VW cu ăsta pe argint. O să aud discuţii la service gen „mi-am topit dinţii să-mi pun și eu la parbriz” sau anunţuri de la mama Omida gen „scoate argintul viu din parbrize” și descântă anti-accidente. Iar dacă nemţii au intrat în epoca de argint a industriei auto, să știţi că unele cartiere din București sunt încă în epoca de fier. La un scandal oamenii se trezesc cu câte un lanţ pe parbriz.
Comentarii