Nissan Leaf, electrice câtă frunză și iarbă
La începuturile erei electricităţii, Nissan vindea din modelul Leaf mai multe bucăţi decât toţi ceilalţi producători de electrice la un loc. Era Leaf și restul lumii. Anii au trecut, iar noul Leaf, lansat acum, se ţine încă bine.
Modelul celor de la Nissan a fost un etalon: prima mașină 100% pe curent accesibilă cetăţeanului mediu. Nu vrem să ne ocupăm în detaliu de noul Leaf, ci doar să aducem un omagiu Frunzei de la Nissan. Marele gânditor Petre Daea a spus-o clar: „Lângă o oaie găsești o frunză, lângă frunză nu poţi să găsești o oaie.”
Nu știm exact cum s-ar lipi apoftegma asta pe filozofia japonezilor de la Nissan, dar n-ar fi rău să vedem, după Nissan Frunză, și modelul Nissan Oaie, care probabil nu doar va proteja mediul, ci va da și lapte sau lână. Noul Nissan este aceeași mașină corectă. Își face treaba ca un japonez, liniștit, tăcut, fără gargara unui guraliv ca Tesla. Leaf este chiar mai ieftin cu vreo 5.000 de dolari decât Tesla Model 3, lansat și el în toamna asta. Bateria de 40 kWh ar urma să asigure o autonomie comparabilă cu cea a modelului trecut, de 300 km, urmând ca în curând să avem și o variantă cu autonomia extinsă la 500 km. Deci un fel de Tesla Model 3. Cu singura diferenţă că la Tesla trebuie să așteptaţi vreo doi ani. Puterea de 147 CP va fi suficientă, iar cuplul de 320 Nm va fi mai mult decât suficient.
Oaie, frunză, barză, viezure, curent electric
Dar, cum spuneam, nu pentru datele astea v-am deranjat cu noul Nissan Leaf, ci ca să marcăm momentul în care se află evoluţia mașinilor eco. Tesla a anunţat că luna aceasta va prezenta un cap tractor, deci un camion, electric și autonom. Cel mai probabil este încă o poveste a producătorului american.
Viitorul - cu un camion electric ce se va conduce singur - pare acum doar o poezie pentru ajuns la televizor. Vom vedea. Deocamdată prezentul înseamnă mașini ca Nissan Leaf, de 30.000 de dolari (cu ajutorul unei subvenţii, poate mult mai ieftine). Restul par basme. Dintr-un viitor mai probabil poate să facă parte și BMW X7, care va fi prezentat la Salonul de la Frankfurt, și despre care se tot vorbește că va veni echipat cu un motor electric pe hidrogen. Ei, ăsta chiar poate fi un viitor eco, în care vom renunţa la bateriile foarte poluante ale actualelor modele pe curent.
BMW X7, echipat cu un motor electric pe hidrogen
Până atunci, mergeţi mai puţin cu mașina mică și folosiţi troleibuzele, niște agregate dintr-un trecut comunist sărite direct în viitorul ecologic.
Scris de Alexandru Duțu
Comentarii