Mazda2 2020: când e distractiv să conduci

Mazda2 2020: când e distractiv să conduci

Oricine trăiește în București știe prea bine că nu e mereu ușor să fii la volan. Traficul intens, timpul pierdut pe drum, claxoanele și incidentele rutiere mai mari sau mai mici sunt deja parte din viața noastră. La volan, ne grăbim, ne plictisim și ne înfuriem. Pe patru roți, ne simțim adesea mai puțin liberi decât la birou. Însă nici nu vrem, nici nu trebuie să fie mereu așa. De-asta e important să redescoperim că e comod și distractiv să conduci. Mazda a aniversat 100 de ani de existență, timp în care a sfidat permanent convenționalul. Și ne îndeamnă și pe noi să facem la fel.

Ce înseamnă să sfidezi convenționalul?

Când a venit vorba să testez versiunea actualizată a Mazda2, nu puțini au fost cei care au strâmbat din nas. Un model subcompact adesea eclipsat de surorile mai mari și celebre, superminiul Mazda pare prea mic pentru unii, prea normal pentru alții. Până la urmă, ce e atât de interesant la o mașină care nu e nici SUV, nici decapotabilă, nici berlina noastră cea de toate zilele? Poate că ne-am obișnuit cu extremele la fel cum ne-am obișnuit cu știrile senzaționale. Mazda și-a propus însă să ne arate cum putem sfida convenționalul fără înfumurare sau snobism.



Lansând versiunea actualizată a Mazda2 cu ocazia centenarului, compania auto a făcut o declarație puternică într-un mod rafinat. Trebuie să ne reamintim că istoria Mazda a început ca fabricant de produse din plută, iar actualul producător auto și-a făcut un obicei din permanenta depășire a provocărilor. A ajutat la refacerea comunității din Hiroshima după Al Doilea Război Mondial, a renunțat la plută pentru a crea un camion cu trei roți, a trecut la automobile cu R360 Coupe, cucerind o mare parte din piața japoneză.



Ca și cum n-ar fi fost suficient, Mazda și-a propus și a reușit să câștige cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1991, aceasta fiind prima victorie obținută cu un motor rotativ. Tot Mazda a fost, probabil, primul producător auto care a mizat pe spiritul ludic la volan, promovând mesajul "Zoom-Zoom." În 2010 a lansat o nouă versiune de design, KODO, pentru a surprinde "sufletul mișcării." Iar asta este, probabil, esența Mazda: importanța sufletului în toate și promisiunea autodepășirii. Iată de ce abia așteptam să testez noua versiune Mazda2 în Atena.


De la convențional la mai mult ca perfect

Mazda2 2020 promitea din fotografii un exterior mai sofisticat și un interior mai rafinat, mai confortabil și mai accesorizat. Însă ce înseamnă asta pentru o femeie? Obișnuită fiind cu accesoriile de calitate, cu tot ce e rafinat și plăcut privirii, de obicei mă simt stingheră la volan. Asta se întâmplă pentru că mașina fie îmi creează senzația unei ținute prea strălucitoare, chiar vulgare, tip Paris Hilton îmbrăcată în roz la o super gală, fie mă face să mă simt brusc sărăcită de frumos. N-a fost cazul aici, căci Mazda2 m-a îmbrățișat pe dată într-un scaun confortabil, mi-a încântat privirea cu accesoriile superbe și m-a impresionat mult mai mult decât m-aș fi așteptat.



Designul interior al Mazda2 pune accent pe materialele de înaltă calitate, fără să fie ostentativ strălucitor sau exagerat. Habitaclul impresionează prin detaliile cu adevărat rafinate, dincolo de tot am văzut până acum pe "surorile" din segmentul B. Mi-a plăcut însă mai ales faptul că toate aceste accesorii sunt combinate într-un mod aproape jucăuș, invitându-te parcă la un drum cât mai lung și cât mai distractiv. Fidelă filosofiei mărcii, Jinba ittai, Mazda2 devine o extensie a șoferului din prima clipă și îl ajută să se simtă el însuși, fiind creată parcă pentru a-i pune în valoare propria identitate. Cu alte cuvinte, te simți bine la volan din prima clipă și descoperi cu bucurie noi detalii, de la materiale și design premium și până la faptul că tapițeria din piele își schimbă nuanța în funcție de lumină.



Odată pornit motorul, Mazda2 se conduce fără efort, aproape instinctiv, căci totul pare mereu la îndemâna șoferului. Drept e că producătorul auto are o filosofie de design centrată pe om, nu pe automobil, și se laudă cu tehnologia Skyactiv-Vehicle Architecture, creată special pentru a îmbunătăți capacitatea înnăscută a oamenilor de a-și menține echilibrul. Chiar și un șofer mai puțin înzestrat cu aceste "capacități înnăscute", așa cum sunt eu, se va simți mereu în siguranță la volan și se va distra pe cinste. Pentru consum redus, Mazda2 propune Mild-Hybrid și i-stop actualizat, iar G-Vectoring Control Plus aduce un plus de dinamism și de siguranță.



Personalitate și experiență

Mazda2 nu este doar o mașină frumoasă, deși modificările de la exterior, adică noile spoilere, farurile LED, stopurile redesenate, noua grilă frontală și jantele de aliaj de 16” impresionează și ele. Motorul Skyactiv-G pe benzină de 1.5l și 90 CP este jucăuș și te va ajuta să te distrezi cu un consum mediu decent de 4,1l/100 km. Însă nu cifrele transformă Mazda2 într-un automobil cu adevărat special, ci personalitatea ei, legătura specială pe care o formează cu șoferul și modul în care îl ajută să se autodepășească. Pentru că da, avem cu toții nevoie de lucruri speciale, care să ne ajute să devenim mai buni, zi de zi.




De Alexandra Nuță-Stoica

Comentarii

Mai multe

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

2
Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Alfa Romeo Tonale, începutul unei noi ere

Cele mai citite

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Mai vechi, mai scump, mai rar

Mai vechi, mai scump, mai rar

Un BMW macho în era feminismului

Un BMW macho în era feminismului

Autonomia salvează industria

Autonomia salvează industria

VW Arteon, mașină de lux care s-a născut din cenușa altei mașini de lux

VW Arteon, mașină de lux care s-a născut din cenușa altei mașini de lux

Bentley Bentayga, poate

Bentley Bentayga, poate "cea mai de săraci mașină de bogați"

MERCEDES-MAYBACH  S650 Cabriolet.  Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

MERCEDES-MAYBACH S650 Cabriolet. Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Land Rover Defender

Land Rover Defender