Mașina zburătoare
Lista producătorilor care anunţă așa ceva în ultima vreme este lungă. Domnii aceștia din Oregon sunt doar ultimii veniţi. Oamenii au furnizat deja datele: un motor V4 de 1,6 litri și 192 CP. Frumos! Deci închipuiţi- vă că o să zburaţi cu un fel de motor de motocicletă. Mă rog, la ora asta sunt destule motociclete cu motor de serie mai mare decât acest V4 de numai 1,6 litri. Cât despre putere, la fel! Știu destule motociclete cu puteri mai mari.
Zburătoarea americanilor va avea nevoie de 355 de metri pentru decolare și 488 la aterizare. Bravo, fraţilor! Cam mult? Nu prea găsesc în faţa blocului 488 de metri liberi. Mai ales dacă vii mai pe seară de la serviciu. De fapt, în faţa blocurilor din București nu găsești nici măcar doi metri. În fine, vreau să-i întreb pe producători: variantă tip portavion nu aveţi? Adică să mă agăţ din fuga automobilului-avion de șifa aia și să decelerez de la 300 la oră într-o secundă? Cât să-mi sară tot tartru de pe dinţi.
Mașina-avion va avea o autonomie de zbor de 700 km cu un plin de 113 litri. Pe sus modelul o să „bage” 320 km/h (bănuiesc că în cădere liberă, tip MiG al armatei române, dobor acest 320 km/h) și numai vreo 200 km/h pe șosea. Problema este că de decolat și aterizat o să ai mereu nevoie de aeroport. Și ce-am făcut?, îmi vine să întreb.
Suedezii fac avioane de luptă care să aterizeze pe șosele și băieţii ăștia au musai nevoie de aeroport pentru tărtăreaţa asta, pe care o parchezi pe balcon. În fine! Să le urăm succes. Eu aștept în continuare motoreta zburătoare, bicicleta zburătoare, mai pe hipstereală, și, bineînţeles, trotineta electrică de nori.
Comentarii