Land Rover Defender

Land Rover Defender



Land Rover Defender 

Vom fi din nou ce-am fost și mai mult decât atât

Anul nașterii: 1948. Anul decesului: 2016. „Și a înviat în al treilea an după scripturi”, cum ar spune un text mai vechi.



Noul Defender 

În 2016, când englezii au anunţat că Defenderul va „repauza”, a fost jale mare. Avea faima unui model care se produsese neîntrerupt într-o formă aproape identică cu originalul din 1948. Câte mașini se mai pot lăuda cu faptul că designul din 2016 era destul de apropiat de cel din 1948? Doar unii ca Ferrari mai au privilegiul acesta, de a scoate mașini cu înfăţișare deloc datată. Un Ferrari Dino, sau 308 GTB, din anii ’60-’70, are cam aceeași siluetă cu a modelelor de astăzi. D efender ul îmbătrânise frumos. A avansat atât de lent încât moda designului retro, începută după 2000, l-a prins numa’ bine, în frunte, dar cu un tur de pistă întârziere.


Cât despre carura ăstuia nou, proaspăt prezentat… Eu știu ce să zic?! Bine, mă, așa aţi vrut voi, să-l mai rotunjiţi! Dar per total n-a ieșit rău. Trebuie să recunoaștem și noi, fanaticii ultraconservatori. Nu știu cum or fi discutat ei când au desenat Defenderul reînviat, dar nu au avut curajul celor de la Mercedes, care au păstrat forma clasei G și la generaţia apărută la decenii bune de la debutul seriei. Spatele Land Roverului păstrează mai mult din tăietura aia frustă a străstră-stră-că-nici-nu-mai-știucâţi-stră-bunicului. Faţa e mai departe de original, dar este de acolo. Dacă nu ar fi retezat partea de sus a farurilor și ar fi lăsat să se vadă întreg conturul rotund, așa cum le vedem la clasa G de la Mercedes, ar fi amintit mai mult de străbun. Mi-au mai plăcut mult și jantele care imită foarte bine roţile albe, din tablă, cu care vedeam mai mereu Defenderurile pe la Teleenciclopedia. Mi se pare de mare efect. N-am văzut până acum și variante de echipare cu jantele foarte înguste, de cărucior de butelie, tot pe model retro.




CIFRE

Cilindree: 3.000 cmc 

Putere: 400 CP 

Gardă la sol (reglabilă): 291 mm 

Masă remorcabilă: 3.500 kg 

Lungime: 4.323 mm sau 4.578 mm


Spatele arată sculptat cu flexul, exact cum cer rigorile estetico-istorice



Motorizări și dotări de anii ‘20

Ăsta micu’ va avea două motorizări pe benzină, de 2,0 litri și 300 CP și de 3,0 litri și 400 CP cu tehnologie mild-hybrid, adică un pic, dar un pic de tot, și electrică. De fapt, acest mild-hybrid, care cică ar fi și niţeluș electric, îmi aduce aminte de bancul cu ciobanul, care dădea definiţia aceea gen „e ca un penis, doar că mult mai mare”. Cam așa este mild-hybridul: un hybrid care nu prea este nici electric, nici hybrid. Mai avem un diesel de 2,0 litri cu două variante de putere, de 200 CP și 240 CP, iar cât de curând, mai exact de la anul, și un PHEV, adică un Defender cu încărcare la priză.


Lungimea modelului cu două uși, 90-ul, este de 4.323 mm (4.583 cu roată de rezervă). Gândiţi-vă că un Golf are 4.258 mm lungine, deci 90-ul este numai bun ca mașină de oraș. Roata de rezervă montată pe ușa din spate nu vă încurcă la vreo eventuală parcare laterală, fiind mult deasupra botului mașinii din spate. Acesta este avantajul configuraţiei ăsteia în care ai spaţiul pe înălţime. Defenderul are aproape doi metri înălţime (1.967 mm variant scurtă și 1.974 mm cea lungă). Garda la sol, reglabilă, are 291 mm, așadar avem de a face nu cu un SUV-uleţ, ci cu un 4X4 de trecut prin canale de irigaţii. Dacă sunteţi amatori de expediţii trebuie să mai știţi că 110-le, care nici măcar nu este foarte lung (4.759 mm lungime, deci ceva mai scurt decât un Passat variant de oraș), are spaţiu de încărcare de 2.380 de litri. Cu un portbagaj montat deasupra cred că puteţi transporta peste trei metri cubi de bagaje, cam cât un VW Polo demontat. E drept că Land Roverul este și destul de lat având puţin peste doi metri (2.008 mm) chiar și cu oglinzile pliate.


Jantele imită modelul celor vechi, albe, din tablă



Un avantaj al lăţimii este și al treilea loc disponibil în faţă la unele variante de echipare. Un detaliu care îţi amintește că ești într-o mașină utilitară de mers la fermă sau la câteva sonde. Și uite așa, chiar și Defender-ul 90, cel scurt, duce șase oameni, iar 110-le mai are în plus și un al treilea rând de scaune, unde mai găsim două locuri. Nu am aflat deocamdată dacă englezii vor să mai reediteze configuraţiile alea tip ARO, cu un rând de locuri în faţă și cu băncuţe pe lung în spate. Astfel, cu locurile din spate longitudinal, încarci ca la armată încă șase oșteni numai în spatele modelului scurt. Asta pe lângă cei trei din faţă. Mașină de commando! De asemenea, mai aștept cu nerăbdare și o eventuală variantă cabrio.


Al treilea scaun din faţă se poate rabata, transformându-se într-un fel de consolă centrală



Mi se pare cam blasfemie să mai vorbim despre ce jocuri poţi juca pe ecranul de pe bord și ce puzderie de softuri are noul Defender. Vă mai spun doar de Tehnologia Clear Sight Ground View, adică o cameră de luat vederi amplasată în faţa mașinii, cât să vezi ce ai sub bot, că în spate avea toată lumea cameră. Așadar, acesta este Defenderul renăscut. Ei spun că va fi la fel de robust ca cel vechi, având o platformă bazată 95% pe aluminiu ușor. Vă reamintim că variantele vechi se lăudau cu o caroserie din aluminiu cu niște zeci de ani înainte ca industria să adopte caroserii din aliaje ușoare pe scară largă. Bine, pe atunci nu conta atât greutatea la un Land Rover pur și dur, cât să ai o caroserie care să nu ruginească atunci când traversezi șaij’ de râuri zilnic. Deci per total reîncarnarea pare reușită. Of, dar măcar dacă ar fi pus și ei niște nituri din alea la îmbinările de la aripi!


Cu al treilea scaun nerabatat



La 11 martie 1948 era produs la Solihull primul exemplar de preproducţie, din cele 48 care aveau să fie făcute în acel prim an. Timp de aproape 70 de ani englezii ne vindeau și nituri. De anul ăsta, gata cu niturile



De Alexandru Duțu



Comentarii

Mai multe

Nikos Bikfalui, băiatul de 12 ani care echilibrează cariera de actor în filmul Transilvanian Ninja cu Olimpiada de Matematică

Nikos Bikfalui, băiatul de 12 ani care echilibrează cariera de actor în filmul Transilvanian Ninja cu Olimpiada de Matematică

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

2
Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Cele mai citite

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Jaguar F-PACE - o sinteză a sportivității, eleganței, funcționalității și eficienței

Mai vechi, mai scump, mai rar

Mai vechi, mai scump, mai rar

Un BMW macho în era feminismului

Un BMW macho în era feminismului

VW Arteon, mașină de lux care s-a născut din cenușa altei mașini de lux

VW Arteon, mașină de lux care s-a născut din cenușa altei mașini de lux

Autonomia salvează industria

Autonomia salvează industria

Bentley Bentayga, poate

Bentley Bentayga, poate "cea mai de săraci mașină de bogați"

MERCEDES-MAYBACH  S650 Cabriolet.  Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

MERCEDES-MAYBACH S650 Cabriolet. Doar cerul e deasupra mașinii, doar cerul e deasupra preţului

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Ford Kuga, simbolul siguranței de sine

Land Rover Defender

Land Rover Defender