Lamborghiniul săracului
Dacă nu aveți chiar 200.000 de euro pentru un Lamborghini Urus, vă puteți împrumuta la vreun cumnat și, cu numai 15.000 de dolari, preț de Logan ceva mai bine echipat, aveți copia chinezească a lui Urus: Huansu Hyosow.
Copiaţi, copiaţi, copiaţi!
Chinezii au copiat mereu. În zona jeep-urilor, îmi amintesc și acum cu mare încântare de un model al lor care – ce credeţi? – nu imita întocmai un BMW X5, ci avea partea din faţă aproape identică cu X5, iar jumătatea din spate era copia unui Mercedes ML. Elegant! Deci un fel de copiat creativ. Curajos pe partea de estetică ar fi fost să copieze partea stângă de la un model și jumătatea dreaptă de la celălalt. Haute-couture! De data asta oamenii au realizat o copie unu la unu a lui Lamborghini Urus. Nu-i vorbă, că au fost destui cei care au văzut în designul lui Urus o mare apropiere de un Kia 4X4. Nu vrem să spunem că italienii ar avea nevoie să imite Kia, vrem doar să fim răutăcioși și cu ăștia mari, nu doar cu chinezoi necunoscuţi.
Originalul italienesc aduce puțin cu un Kia.
Are și motor!
Da, copia chinezească poate fi folosită și la mers. Are un motor de 2.0 litri și 200 CP. Mai mult nu ne interesează. Originalul Urus merge cu un 4.0 litri de 650 CP. Nu știm exact dacă un upgrade al agregatului de 2.0 litri i-ar putea urca puterea chinezului la 650 CP.
Chinezii au făcut rost și de o poză cu tușe roșii, ca și cum l-ar fi desenat ei. L-or fi copiat cu indigo sau hârtie de calc, sau direct din calculator și imprimantă?
Acum ceva vreme domnii de la Land Rover erau tare supăraţi pe chinezii care produceau o copie a unui model foarte popular al englezilor. S-a lăsat cu scandal și nu știu cum s-a terminat seria de procese, ameninţări, înjurături. Mai ales că, în China, Range Roverul Evoque (zis și Lanndwind X7) fake îl rupea la vânzări pe original. De data asta nu cred că este cazul să se supere nimeni. Aici diferenţa între Lamborghini și Huansu Hyosow este atât de mare, încât italienii nu se simt concuraţi. Chinezul este ceva mai mic decât Uris, dar are variante cu cinci sau șapte locuri. Așa că notaţi-vă acest nume Huansu (care înseamnă Viteza magică) și așteptaţi să dea drumul și la exporturi. Nu cred că se va ajunge acolo. China este cea mai mare piaţă, iar acolo Urus-ul original ajunge, datorită unor taxe pentru lux, chiar spre 500.000 de dolari.
Range Rover Evoque și Landwind X7, găsiți cele trei, hai patru, deosebiri între fotografiile alăturate!
Dar eu spun să nu râdem așa devreme. În 10-20 de ani s-ar putea să râdă ei de noi, europenii. Gândiţi-vă doar că, la ora asta, cel mai mare producător de mașini electrice al lumii este din China: BYD. Cât despre noi, românii, cred că putem sta deocamdată liniștiţi. Nu-i văd pe chinezi copiind prea curând un Opel non-euro diesel din '95, de 1.500 de euro, adică genul de mașină specifică parcului nostru auto.
De Alexandru Duțu
Comentarii