Ediții limitate BMW au ajuns în România prin MHS Motors
Dar să știţi că și un singur M4 DTM este ceva pentru România. Uzina bavareză a produs doar 200 de exemplare din acest model. În vara asta, MHS Motors a livrat unicatul Andreei Bănică și soţului ei, Lucian Mitrea. Oamenii sunt pasionaţi de marca aceasta și mai au două BMW 850 Csi, model de colecţie de acum 25-30 de ani. Din acest motiv s-au și calificat pentru unicul M4 DTM din ţară.
Dar ce este acest M4 DTM Champion Edition?
Ediţia limitată a fost scoasă cu ocazia victoriei lui Marco Wittmann în campionatul constructorilor germani de turisme. Modelul are clasicul motor pe benzină de 3 litri, care câștigă de ani de zile o grămadă de premii. Numai că aici acest 3 litri pe benzină scoate 500 CP și 600 Nm. Asta mulţumită și tehnologiei cu injecţie pe apă pe care BMW a consacrat-o de ceva ani. Este ceva destul de complicat, dar nu vă gândiţi că mașina merge cu apă, deși ne-ar fi plăcut. Tot de benzină e nevoie. Numai că injecţia pe apă ajută motorul să ofere putere și cuplu mult mai mari, fără să crească emisiile poluante și consumul.
Acceleraţia livrată de motorul turbo este de 3,8 sec. 0-100 km/h, iar viteza maximă este limitată electronic la 305 km/h. Farurile modelului sunt de asemenea ceva cu totul special: tehnologie OLED și BMW Selective Beam (asistent anti-orbire pentru faza lungă - operarea automată a fazei lungi cu reglaj pentru a evita ceilalţi participanţi la trafic).
M4 DTM costă 150.000 euro+TVA, adică în jur de 180.000 euro, și cei care s-au înscris în speranţa că vor prinde unul din cele 200 de exemplare au achitat în toamna lui 2016 suma pentru mașina pe care au primit-o abia în vara anului următor. Singurul M4 DTM a fost predat cumpărătorilor la showroomul MHS Motors din Militari de Claudiu David, pilot certificat BMW, unul din cei cinci train the trainer ai academiei BMW, cu promisiunea unui training privat pe circuit.
BMW M4 GTS
este un alt model exclusivist: 700 de exemplare produse, 10 cereri din partea clienţilor români, unul singur alocat pieţei românești și livrat tot de MHS Motors în octombrie 2016. În fapt, M4 GTS este ediţia limitată din care s-a desprins și ediţia și mai limitată de M4 DTM. Deci M4 GTS are aceeași reţetă descrisă mai sus în ceea ce privește motor, putere, acceleraţii și viteze, dar are un preţ cu aproximativ 15-20.000 de euro mai mic. Este diferenţa între un lot de 700 de bucăţi și altul de numai 200.
Tot la exclusivităţi intră și ediţia BMW Seria 7 „The next 100 years”, apărută cu ocazia sărbătoriri a 100 de ani de existenţă a producătorului german. Aici ţara noastră a primit, din cele numai 100 de exemplare ale seriei, două, livrate de dealerii din București Băneasa și MHS Motors. Ăsta da rezultat. Nu ne-am mai simţit așa de la medaliile fetelor din gimnastică de pe vremuri. Iar la menţiuni mai amintim și un i8 Protonic Edition livrat tot de MHS Motors în prima jumătate a acestui an. Deci deocamdată stăm bine la tenis de masă feminin, unde echipa noastră abia a ieșit campioană europeană, și la ediţii limitate BMW.
Ce e mai tare urmează
Pentru 2017 notaţi-vă indicativele altor câteva rarităţi pentru care deja s-au arătat destui români interesaţi: BMW M4 GT4, BMW M2 GTS sau BMW M4 CS. În rest, pe partea BMW, dacă mă întrebaţi pe mine, visez și acum la un BMW 507, la un BMW 328 „Mille Miglia“ sau la un Z8.
Foto: MHS Motors și Getty Images
Comentarii