Din toamnă, timbrul de mediu va fi înlocuit cu stickere lipite pe mașini
Timbrul de mediu va fi înlocuit, cel mai probabil din această toamnă, cu stickere colorate, lipite pe mașină de către RAR, acordate în funcție de emisiile poluante ale fiecărui autoturism. Ele vor acționa asemănător unor certificate de calitate a aerului. Acest anunț important a venit, de curând, de la fostul Ministru al Mediului - Daniel Constantin, afiliat ALDE.
Astfel, coaliția de guvernare a decis că introducerea certificatelor de calitate sunt pasul corect în corectarea taxei timbrului de mediu. Defapt sunt văzute ca o continuitate corectă a mult disputatei taxei de mediu.
Daniel Constantin declara zilele trecute: ''Legea celor 102 taxe a făcut ca timbrul de mediu să nu mai fie plătit de către cetăţeni. După discuţiile din Coaliţie, s-a luat decizia ca acesta să nu fie înlocuit de nicio altă taxă şi s-a agreat doar varianta certificatelor de calitate, acele stickere colorate, acordate în funcţie de certificatul de calitate pe care îl are fiecare autoturism. Vorbim despre şase culori în funcţie de normele de poluare ale autoturismelor. Cea mai poluantă, pentru Euro 2 şi non-euro, are culoarea roşie, iar pentru cea mai puţin poluantă este verde. Aceste colante vor fi produse de Imprimeria Naţională, vor fi aplicate de Registrul Auto Român, iar întreaga operaţiune ar urma să înceapă din toamna acestui an''.
Conform Mediafax, proiectul stickere-lor de mediu propune ca vehiculele electrice și cele hibride (electrice + benzină) să fie marcate cu un abțibild de culoarea verde, inscripționat cu cifra ''0'', mașinile din această categorie sunt considerate ca fiind cel mai puțin poluante.
Următoarea categorie, sunt cele din clasa Euro 6 și Euro 5, puțin mai poluante, care vor fi inscripționate cu un sticker de culoarea albastră, în interiorul acestuia va fi scrisă cifra ''6''. Majoritatea autovehiculelor din această categorie sunt cele fabricate începând cu anul 2011. Tot aici, vor fi încadrate autobuzele și autocamioanele fabricate după întâi ianuarie 2017.
A treia categorie, în ordinea crescătoare a poluării ar fi cea cu sticker de culoare galbenă, numerotat cu cifra ''5'', în această categorie intră vehiculele pe motorină, Euro 5 și Euro 6 fabricate după 1 ianuarie 2011, cele pe benzină fabricate între 2006 și 2010, autoutilitarele diesel fabricate după 2011, vehiculele mari cu motoare pe benzină Euro 4, camioanele, autobuzele și autocamioanele pe motorină din clasa Euro 6, construite după anul 2014 și cele pe benzină, Euro 5, realizate între 2009 și 2013.
Pentru cea de-a patra categorie, Ministrul Mediului a proiectat un abțibild de culoare portocalie, inscripționat cu cifra ''4'' care se va aplica în cazul posesorilor de maşini cu motoare diesel Euro 4, fabricate între 2006 şi 2010, celor cu motoare pe benzină Euro 2 şi Euro 3, fabricate între 1997 şi 2005, sau, în cazul posesorilor de motociclete, pentru motoare Euro 2, fabricate între 2004 şi 2006.
Cea de-a cincea categorie de vehicule ar urma să primească un sticker de culoare gri, numerotat cu cifra ''3'' şi va fi destinat maşinilor cu motoare pe motorină, Euro 3, fabricate între anii 2001 şi 2005, se arată în proiectul Ministerului Mediului.
Ultima categorie, căreia ar urma să i se aloce un abţibild de culoare roşie, numerotat cu cifra ''2'', este destinat autoturismelor cu motoare diesel Euro 2, fabricate între 1997 şi 2000, autocamioanelor şi autobuzelor cu motoare diesel Euro 3, fabricate între 2001 şi 2006.
Autovehiculele considerate ca fiind cel mai poluante, cărora fie nu le va fi alocat niciun abţibild, fie ar putea fi conceput un sticker special pentru ele, sunt motocicletele fabricate până în anul 2000, autoturismele fabricate până în 1996, autoutilitarele fabricate până în septembrie 1997 şi autobuzele, camioanele şi autocarele fabricate înainte de 30 septembrie 2001.
Acestea fiind specificate, ce aveți de gând să faceți?
Sincer noi ne-am gândit la un upgrade al automobilului în funcție de gradul de poluare. Se vehiculează niște prețuri nu tocmai ieftine, în special pentru Euro 2, Euro 3 și presupunem că și pentru Euro 4, cele pe motorină.
Comentarii