Despre noua Dacie Duster, numai de bine
Dacia a prezentat noua generație Duster în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. SUV-ul constructorului de la Mioveni promite acum un design revizuit, un interior nou cu elemente moderne și motorizări cunoscute.
Noua generație Duster măsoară 4.3 metri lungime, are o lățime de 1.8 metri și o gardă la sol de 210 mm. Portbagajul măsoară 445 de litri în varianta 4x2, respectiv 376 litri în versiunea 4x4. Unghiul de atac ajunge la aproximativ 30 de grade, în timp ce unghiul de degajare măsoară 33 de grade.
Din punct de vedere estetic, echipa lui Laurens van den Acker, șeful de design Renault, a continuat să promoveze aspectul robust al SUV-ului de la Mioveni. În partea frontală a noii generații Dacia Duster observăm blocuri optice noi, nervuri pe capotă și un scut de culoare crom satinat. Conform oficialilor Dacia, parbrizul noului Duster este amplasat cu 100 de milimetri mai în față și este mai înclinat. Pasajele roților sunt și ele mai generoase, iar jantele de 17 inch completează aspectul noii generații Duster.
În zona din spate, SUV-ul constructorului de la Mioveni integrează stopuri cu design nou a căror semnătură luminoasă a fost preluată de pe faceliftul lui Sandero și Logan. De asemenea, caroseria primește noua nuanță Atacama Orange.
La interior, noua generație Duster promite o planșă de bord revizuită, materiale mai bune și un display poziționat ceva mai sus. Totodată, bordul este prevăzut cu cinci aeratoare, trei dintre acestea fiind amplasate central. În centrul instrumentarului de bord își face apariția un display prin intermediul căruia șoferul primești informații esențiale cu privire la sistemele mașinii. Nu trebuie să uităm de noul volan cu patru brațe care poate fi ajustat în înălțime (40 mm) și în adâncime (50 mm).
Dacia spune că noua generație Duster oferă scaune noi mai confortabile și mai ușor de reglat. Lungimea șezutului a fost mărită cu 20 de mm, iar tetierele reglabile sunt noi. Scaunul șoferului dispune de reglaj lombar și de un mecanism care îi permite reglarea pe înălțime (60 mm).
Spațiile de depozitare de la interior ajung acum la 28.6 litri, cu 5.8 litri mai mult față de vechea generație. Noile spații de depozitare se găsesc pe consola centrală și în fața pasagerului din față. Totodată, Dacia spune că intensitatea zgmotului resimțit la interior a scăzut.
În ceea ce privește echipamentele, noul Duster beneficiază de un sistem de climatizare automată, de airbag-uri cortină, de un sistem de activare automată a luminilor, de pornire și acces fără cheie și de un sistem de avertizare pentru unghiul mort. În plus, noua generație Duster este echipată cu sistemul denumit "multiview camera". Acesta integrează patru camere video (una frontală, una în spate și două laterale) cu ajutorul cărora șoferul poate calcula mai ușor manevrele din off-road și nu numai. Oficialii constructorului de la Mioveni spun că noul Duster o să fie disponibil cu sistemele Hill Descent Control și Hill Start Assist.
Noua generație Dacia Duster poate fi comandată cu două unități pe benzină și două diesel. Fanii propulsoarelor pe benzină pot opta pentru unitatea SCe 115 (4x2) sau pentru cea TCe 125 (4x2, 4x4). Dacă preferi un motor diesel, Dacia pune la dispoziție unitatea dCi de 90 de cai în varianta 4x2 sau versiunea dCi de 110 cai (4x2, 4x4). În cazul unui Duster echipat cu motorul diesel de 110 cai în versiunea 4x2, clienții pot opta și pentru cutia cu dublu ambreiaj EDC.
Adaptat după automarket.ro
Comentarii