Ana Maria Liță | Junior Marketing Specialist LPP Romania Fashion
Să creezi strategia de marketing și comunicare pentru un retailer de fashion pare a fi un job de vis pentru orice femeie. Care sunt provocările zilnice?
Ceea ce mă face să iubesc jobul meu sunt provocările pe care le întâlnesc în diferite proiecte. Provocările vin din partea furnizorilor, colaboratorilor, influencerilor, presei, uneori chiar și din partea colegilor. Uneori poate fi vorba de 4 deschideri de magazine în aceeași zi sau organizarea unui eveniment într-un timp relativ scurt. Rezultatele obţinute la finalul proiectului îţi oferă satisfacţia de care ai nevoie pentru ca a doua zi să îmbrăţișezi din nou acele provocări și să o iei de la capăt.
Dincolo de a face faţă task-urilor, comunicarea presupune și o mare doză de creativitate. Ce faci pentru a o dezvolta?
Îmi place foarte mult să citesc și să mă documentez despre ceea ce se întâmplă pe piaţa din România și, la nivel internaţional, în ceea ce privește diferite campanii de marketing și adversiting. Uneori, când simt că sunt într-un impas și am nevoie de o doză fresh de creativitate, îmi place să mă plimb pe cele mai aglomerate străzi ale orașului și să observ diversele reclame de pe blocuri sau din vitrine. Totodată, cred că sunt una dintre puţinele persoane care încă se mai uită la televizor. Fac acest lucru pentru că îmi place să mă uit la reclame. Le privesc cu atenţie, uneori cu admiraţie, alteori cu ochi critici, dar mă inspiră și învăţ unele lucruri și din acestea.
Este importantă dezvoltarea personală și pe plan profesional?
Cred cu tărie că dezvoltarea personală ajută foarte mult la dezvoltarea profesională. Ca om de marketing, trebuie să îţi cunoști punctele forte și să le pui în valoare pentru a te face remarcat. Important este să fii autentic și să rămâi autentic și în mediul profesional. Personal, mă ghidez pe 3 atribute: atenţie, consecvenţă și perseverenţă.
Care sunt acele strategii de comunicare în care investești acum și de ce?
Consider că toate strategiile de comunicare sunt importante dacă sunt aplicate la momentul potrivit și nu cred în investirea unei singure strategii. Încerc să mă focusez pe mixul acestora pentru a avea cele mai bune rezultate în funcţie de proiect.
Ce proiecte de succes te-au făcut să zâmbești, dincolo de business?
Sunt numeroase proiecte care mi-au plăcut și m-au făcut să empatizez cu acestea. În familia mea sportul a avut un rol important, iar gimnastica a fost sportul care a intrat în inima mea fără să îl practic, deși mi-aș fi dorit acest lucru. În luna mai am participat la Bucharest Half Marathon, unde am alergat pentru Fundaţia Olimpică Română, deoarece am vrut să sprijin dezvoltarea tinerilor sportivi care iubesc și practică acest sport.
Care au fost cele mai dificile momente pe care le-ai depășit cu brio pe plan profesional?
Un moment dificil pot să spun că a fost tranziţia de la poziţia anterioară la cea din prezent. Un post pentru care m-am pregătit și pe care mi l-am dorit foarte mult. La început s-a instaurat teama că nu voi reuși, gândeam că este prea mult pentru mine, însă suportul primit din partea colegilor pentru a mă acomoda cu noua poziţie și a învaţa a fost exact ceea ce am avut nevoie pentru a trece de acea teamă.
Dar cele mai frumoase?
După ce am trecut de frica de eșec și am primit cu braţele deschise provocările acestui job, cel mai frumos moment a fost primirea primului feedback din partea Directorul General al companiei. Rezultatele acţiunilor mele de promovare și creștere a notorietăţii brandurilor LPP pe piaţa din România au fost apreciate și date exemplu la un meeting global. A fost momentul în care frica de eșec a dispărut din mintea mea și acest lucru m-a ambiţionat mai tare în a realiza campanii și evenimente cu și mai mare impact.
Cum arată pentru tine o campanie de succes?
Consider că o campanie de succes trebuie să îndeplinească scopul pentru care a fost creată. Fie că vorbim de vânzări sau de awareness, aceasta trebuie să obţină rezultatele dorite sau chiar să le depășească. Atunci când vorbim de o campanie de awareness, succesul este dat de curiozitatea pe care o poate stârni aceasta pentru a crește vizibilitatea brandului pe canalele dorite. În cazul unei campanii create pentru vânzări, succesul este reprezentat de vânzările generate în urma acesteia.
Comentarii