
Kanal D, la 10 ani: ştiri cu emoţii

Ca să ajungi la noul studiou de știri Kanal D trebuie să fii invitat. Asta, una. Apoi, o iei prin spatele pavilionului Romexpo și se face la un moment dat o stradă care duce, dedicat, la studiourile Antena Stars și Kanal D. Înainte de barieră, în curtea unui chioșc de unde mi-am luat pufuleţi, the lady of the market juca table cu un bodyguard grizonant, sub privirile sătule ale unei pisicuţe. Înaintea Știrilor Kanal D de luni, 21 august, stătea să plouă.
Și totuși, am ajuns. Pentru că noul studiou al Știrilor Kanal D trebuie să fie o cucerire. 200 mp (jumătate din cel mai mare studiou al TVR, când s-a deschis sediul din Dorobanţi) și 50 mp de ecran LED. Acum, serios. Studioul e mișto, iar Kanal D trebuia să facă ceva pentru a-și boosta un pic jurnalul de știri, situat în 2016 undeva pe locul 8. Kanal D are în plus o directoare de programe foarte cool, Clara Bomboe, care știe ce vrea. Ce vrea?
Kanal D nu poate să vrea publicul PRO, dar poate să ia mult din naţional, poate să ia și mai mult pe divertisment, poate să ia mai mult public feminin. Poate, pentru că are serialele turcești, pentru că Ernest (fost la Prima) a luat locul I naţional cu Ochii din umbră, pentru că are Te vreau lângă mine - emisiuni despre care n-o să discut mult, că nu sunt în target. Dar același Kanal D a dat lovitura cu Iulia Albu, o prezenţă de un alt calibru decât, de pildă, Mihai Mitoșeru, care va prezenta acuș-acuș o altă emisiune distractivă, Marea potriveală. Nici Știrile Kanal D nu pot lua primul loc, dar pot face ceva pentru publicul ţintă al staţiei. Despre știrile de seară ar trebui spus mai întâi că ele n-au funcţia de a informa. Nu suntem în 1970.
De dimineaţă până la ora 18:45, când încep ele, publicul va fi aflat tot ce vrea. Știrile de seară se consumă din fidelitate faţă de prezentatori, pentru vreo campanie inspirată a postului sau pentru a rămâne în contact cu un anumit set de emoţii. Kanal D s-a specializat în resentimente light (care exclud indignarea, specialitatea Antenei 3). Compoziţia știrilor trebuie să-i dea ce vrea publicului care consumă Ochii din umbră și Bahar, iubire furată (se termină mintenaș, urmează altul). Publicului i se oferă informaţie pe sufletul lui, că mintea funcţionează separat. Simona Pătruleasa prezintă știrile în picioare - pentru a accentua latura show - și avertizează la tot pasul că urmează ceva ce ne va afecta emoţional.
Emisiunea are rubrici feminine, prezentate de câteva vedete fâșneţe, cum e Diana Pîrvu (dar și co-prezentator meteo), sau cum e Ilinca Obădescu (care prezintă știrile de la prânz sâmbăta și duminica, la ora 12), ajunsă în industria TV dinspre marketing - și autoare, copil fiind, a unor icoane pe sticlă… Fetele astea pot aduce postului niște public comercial, sunt vii și nu vin îmbrăcate ca de la vreo nuntă. Dac-ar fi după mine, aș elimina prezentările de știri cu flash, ca-n showbiz, și aș face din rubrica meteo ceva mai dinamic și mai complex decât e acum.
Dac ar mai fi după mine, dar nu e, aș încerc să aduc un pic mai mult public masculin, ceea ce-ar însemna că jurnalul de știri ar avea și sport, pentru care s-ar găsi cine să prezinte în studiou. După ce m-am ghiftuit cu niște kebap cu taboule, sărmăluţe cu stafide și alte super-bucate, acolo, lângă noul studiou de știri, m-am gândit un moment: frate, nimeni nu poate în România să încerce să se bată cu PRO? E chiar imposibil?
Scris de Alexandru Matei
Comentarii