HBO a lansat 'Trei femei', o miniserie cu o distribuţie spectaculoasă
Mult la sută obișnuinţă, dar și un imprevizibil minoritar, asta-i reţeta dozei de succes la televiziune. Black comedy drama e un subgen care o respectă. Comedie psihologică i s-ar mai putea spune: umorul e aici negru nu pentru c-ar fi sec, ci pentru că prin el se reacţionează la o traumă așa și-așa, pe care o resimţi, dar de care te poţi distanţa. În termeni de compoziţie, avem un mix care lasă să iasă la suprafaţă detalii.
Or, diferenţa dintre producţiile medii și cele premium e dată de detalii. Se mixează așadar un cadru realist cu potenţial horror (orășel american burghez și viaduct gotic), o mână de personaje sociologic clare, dar psihologic fisurate, și, bomboana de pe tort, puer senex. E foarte ușor să faci să vireze figura copilului înspre cea a unui monstru: în cazul nostru, Chloe, o fetiţă insolentă care i se adresează mamei cu „femeie”, (Darby Camp, pe numele ei de actriţă). Trei femei se întâlnesc în jurul unei grădiniţe în prima zi dintr-o nouă toamnă. Trei femei cu trei seturi de probleme, trei femei distribuite inegal la trei soţi (una fără, una cu soţ mai tânăr, alta cu un ex- și cu un actual cumva în paralel). Trei femei, dintre care cea interpretată de Reese Witherspoon e protagonista, flancată de Nicole Kidman în rolul unei delicioase, dar cam plate milf, și de angelica Shailene Woodley, o tânără actriţă californiancă născută în 1991.
Miniseria în curs la HBO trebuia să fie un film de lung metraj: este vorba despre adaptarea unui roman semnat de australianca Liane Moriarty, tradus la noi la editura Trei în 2015. Pacific Standard (compania lui Reese) și Blossom Films (compania lui Nicole) au produs până la urmă șapte episoade Trei femei distribuite de HBO, pe scenariul lui David E. Kelley (coproducător) și în regia canadianului Jean-Marc Vallée.
Black humour drama e ceea ce trebuie pentru ca detaliile să iasă în relief. Nu podul suspendat. Nu nevrotica Madeleine (Reese). Nu existenţialista Jane (Shailene) și rezervata Celeste, într-o antologică scenă în trei mame la o terasă. Nu poveștile cu ecși, actuali, fraţi-surori pe jumătate – o plasă de păianjen fără de care n-am avea dramă și mai ales n-am avea o dramă cu și pentru femei. Ci un accident la grădiniţă, unul evocat. Ca-n tragediile clasice, nu știm ce s-a întâmplat de fapt, nu știm cine sau dacă cineva minte și cine sau dacă cineva spune adevărul. Tensiunea plutește brusc, nu urcă prea tare, nu mai coboară niciodată la zero.
Peste toată plasa dramatică se înalţă o crimă. Nu știm nimic nici despre crimă, dar aflăm de existenţa ei din gura unor personaje meteorice aruncate brusc în peisajul calm încă al orășelului Monterey. Prezenţa crimei ne transportă mereu la sfârșitul presupus al filmului și ne spune că între ea și micul accident de la grădiniţă există o legătură. Filmul promite s-o explice. Primul episod își scoate prea repede toate cărţile din mânecă, poate de asta are evaluări mici, poate de asta episodul doi a avut audienţe mult mai mici decât primul și decât următorul. Big little lies ca-ntre femei.
Darby Camp
Născută în 2008, joacă rolul fiicei personajului interpretat de Reese Witherspoon în Little Big Lies. A fost chemată la filmări printr-un e-mail primit în decembrie 2016, după ce recitase, cântase și dansase la casting. Fetița mai jucase în episoade din diverse filme, chiar la HBO („The Leftovers”) și în reclame.
Comentarii