Conform unei analize recente, copiii care schiază sunt mai buni la școală
Cum poate o zi de schi să aibă un impact pozitiv asupra notelor școlare? Omul de știință, sportiv convins și cercetător al creierului uman, Friederbeck a analizat mai multe studii. Iar din ițele întortocheate ale teoriei s-au dezvoltat, cu ajutorul timpului, bunele rețete ale practicii.
Motto-ul său ,,Mișcarea ne facem inteligenți'' întărește ideea că inteligența singură este efervescentă atunci când nu este utilizată în mod rațional. Sportul ajută, deoarece condițiile de bază pentru apelarea potențialului mental se întrunesc atunci când facem mișcare și cel mai important este faptul că se pot antrena de către fiecare.
Friederbeck a analizat o serie de studii științifice internaționale. Ca exemplu, mai departe vă prezint câteva rezultate din Tegernsee, Bavaria: O analiză a aproximativ 265.000 de subiecți a arătat că nivelul de performanță a sistemului cardiovascular la optsprezece ani prezice inteligența și posibilul nivel de pregătire din viitor.
4500 de elevi de școală primară care au finalizat un program de fitness suplimentar (extracurricular) timp de un an, au înregistrat creșteri semnificative ale performanțelor matematice și lingvistice. Mai apoi, a măsurat indicele de măsurare Bodi (BMI) și a constatat că inactivitatea și obezitatea sunt direct răspunzătoare de o performanță școlară mai scăzută.
Conform unui alt studiu, realizat pe un eșantion de 5000 de copii în vârstă de 11 ani, s-a constatat că aceia care făceau activități sportive regulat moderate spre intense (amploarea și intensitatea activităților sportive fiind monitorizate cu senzori) și-au îmbunătățit realizările școlare din anii următori.
Care este motivul? Friederbeck, care a fost antrenorul echipei naționale de freestyle (ski) a Germaniei răspunde tot el la această întrebare: el vede cheia acestui succes în așa numitele funcții executive, de auto-reglementare. Friederbeck mai susține că în schi și în deprinderea acestuia, un copil poate să învețe tehnici de bază într-o zi sau două, acesta fiind o experiență pozitivă, cu puțin ajutor. Astfel, această primă lecție este scânteia inițială, care poate să-l facă la finalul zilei pe copil să exclame: ,,Mamă, vreau din nou!''.
Doctor Hubert Horterer, expert în ski alpin, întărește cu atât mai mult teoriile lui Friederback confirmând: ,,Sportul are un efect benefic asupra organismului și a stresului cotidian, în mod special în felul cum gestionăm perioadele de stres. Există un număr mare de persoane aflate la etatea de aproximativ 60 de ani care fac exerciții în mod regulat și sunt mai în formă ca cei de 40 de ani care sunt inactivi din punct de vedere sportiv.''
Președintele Asociației Germane de Ski, Wolfgang Pohl, descrie instructorii moderni de ski ca fiind antrenori de dezvoltare a creierului, pentru ucenicii lor, ei predând atât tehnici sportive de ski și de conduită pe pârtie cât și preiau rolul de antrenor de fitness și sănătate.
Friederbeck a descris efectul naturii, după cum urmează: ,, Ei (copiii) sunt singuri în pădure, unde creierul lor se joacă cu sinele prin auto-reflecție, organizându-le ziua prin intermediul gândirii, prin crearea de noi idei și în mod cert funcționează (creierul) mai bine afară - în natură decât la birou.''
Text adaptat după: Children who are skiing are better at school, de Andrej Miklavc - CEO & Founder at Winter Sport Expert Group
Comentarii