"Cei 7 magnifici" - povestea din spatele ecranului

Regizorul Antoine Fuqua a făcut dintr-o poveste clasică un film contemporan care-ți taie răsuflarea. Despre cum a ajuns să regizeze acest film, atmosfera de pe platou, dar și vedetele lui – citiți în interviul de mai jos. 


Antoine Fuqua, născut în 1966, este regizor și producător american. Și-a început cariera ca regizor de videoclipuri muzicale. A lucrat mult pe piața filmelor de acțiune și e cel mai bine cunoscut pentru filmul Training Day, premiat cu Oscar în 2001. „Cei șapte magnifici” din 2016 a împrumutat sămânța poveștii unui western cu același nume din 1960, western care se baza pe povestea din „Cei șapte samurai”, a legenda- rului regizor japonez Akira Kurosawa.



Cum ai ajuns să regizezi „Cei șapte magnifici”? 

Producătorii, Roger Birnbaum, Jonathan Glickman, Gary Barber, m-au sunat și-au zis că au un film despre care le-ar plăcea să vorbim, așa că m-am dus la ei la birou. Nu știam despre ce film e vorba inițial.


Trebuie să fi fost o propunere intrigantă. Care a fost prima ta reacție?  

Da, am fost curios. M-am dus la ei la birou și mi-au zis „ce crezi de ‹Cei șapte magnifici›?”, și eu eram ceva de genul cum adică ce cred despre asta? Ador filmul „Cei șapte magnifici”! Și ei mi-au zis „avem un scenariu și vrem să facem filmul”. Întâi m-am gândit că trebuie să citesc scenariul. Mă gândeam cum să faci filmul ăsta? Care e versiunea? Am întrebat dacă e o poveste din zilele noastre. Mi-au zis „nu, e un western”.


Erai emoționat pentru că a fost un film mai vechi și un original, „Cei șapte samurai”? 

Am citit scenariul și era bun, așa că mi-am zis OK, ADN-ul din „Cei șapte Samurai” este încă în el. L-au făcut bine. Mi-a fost frică că o să fie altceva, pentru că mai avusesem experiența asta înainte, despre ce înseamnă un film pentru oameni. Oamenii s-au uitat la genul ăsta de filme cu bunicii lor, care nu mai sunt printre noi, dar amintirile astea sunt importante. Sunt filme mitice și sunt parte din ADN-ul nostru, parte din viața noastră.


Deci n-ai vrut să te îndepărtezi prea tare de moștenirea aceasta? 

Da, n-am vrut să fac asta. Aș fi zis nu la așa ceva. Eu m-am uitat la „Cei șapte samurai” de nu mai știu câte ori în viața mea și la „Cei șapte magnifici” la fel. M-am uitat cu tata, cu bunica mea, care nu mai e printre noi, și asta era „chestia” noastră.


Câți ani aveai când te uitai la filme de felul ăsta? 

Eram mic. M-am născut în 1965. „Cei șapte magnifici” a fost făcut în 1960. Mă uitam la tv, le-am văzut pe toate, inclusiv remake-urile. Stăteam și mă uitam la western-uri și „Cei șapte magnifici” a fost, evident, unul dintre preferatele mele.


Și ce s-a întâmplat după ce ai acceptat să regizezi filmul? 

M-am gândit cine sunt personajele. Cum arată ele în lumea de azi? Așa că am sunat la MGM și le-am zis că ar trebui să ne întâlnim să facem distribuția. Am stat și-am vorbit și erau o mulțime de oameni grozavi pe listă. Cred că a fost vorba și de Tom Cruise la un moment dat, dar era ocupat, Liam Neeson era interesat. Cât stăteam în camera aia la MGM, m-am gândit „cum faci din filmul ăsta un eveniment?”. Pentru că tinerii nu știu de „Cei șapte magnifici”. Așa că eram o mulțime de oameni într-o cameră și eu stăteam acolo și mă uitam prin listă și era o chestie care nu-mi dădea pace. Am zis, Denzel Washington ar fi minunat în film. Cine are greutatea, puterea în voce: forță totală pe ecran. Ăsta-i Denzel. Și mai e și cineva pe care nu l-ai văzut făcând un western. Nu l-ai văzut pe un cal. Imediat, oamenii de la MGM au zis: „Fii atent, dacă îl convingi pe Denzel Washington să fie în film, se face proiectul.”


După ce ați bătut palma cu Denzel, cine a urmat? 

Următorul pas a fost rolul lui Steve McQueen, care a fost foarte complicat, pentru că îl ai pe Tom Cruise, Brad Pitt și programele lor, chestii de felul ăsta, așa că Chris Pratt a apărut în scenă. Îmi place Chris Pratt și are o mulțime de lucruri de oferit.



Cât de greu a fost la filmări? 

Au fost 110 zile aproape consecutive. Ai 200 de cai și copii și tot felul de chestii care se întâmplă. E greu să faci asta zi de zi. Dar a fost întotdeauna distractiv când actorii erau împreună. Și-au creat lumea lor și urmăreai norul de fum – aveau trabucuri. Erau complet implicați. Am construit un oraș, am construit totul, a fost uimitor. Așa că, din când în când, zici că eram niște puști. Stăteam la masă și vorbeam, așteptând pregătirea vreunei scene, și cineva zicea ca și cum ar fi mărturisit un secret „filmăm ‹Cei șapte magnifici›! Doamne, Dumnezeule, facem un western!”. Te ia cu amețeală, pentru că e al naibii de greu, furtunile sunt înnebunitoare și caii n-au chef să alerge toată ziua, dar la un moment dat cineva spune „facem ‹Cei șapte magnifici›”, cu sensul „Nu ne putem plânge, frate!”.


Ce fel de pregătire trebuie să facă actorii? Știau să călărească? 

Toată lumea poate călări până te urci pe namilele alea. Denzel a învățat să călărească cu patru sau cinci luni înainte. Era foarte tare, pentru că juca o piesă de teatru în New York și se ducea undeva la o oră, două de oraș, la o fermă, să călărească. Sunam și-mi zicea „omule, e așa frumos! E așa liniște!”. Puteai să te prinzi de asta din tonul vocii. La 10 dimineața era în sala de box, unde se antrena și apoi călărea toată ziua. Apoi, când mă duceam pe la el pe-acasă să lucrăm scenariul, nu se dezlipea de pistoale, le învârtea și le mișca, le lua peste tot cu el, până și la restaurant se ducea cu ele.



Era important să fie naturali cu armele? 

Sunt parte din ei! Sunt o parte din corpul lor. La fel și cu animalele – devin parte din ceea ce sunt. Așa că toată lumea s-a antrenat aproape zilnic cu armele și, înainte de asta, cu caii. Uite, o altă chestie simplă, la care nu te gândești din prima, dar are sens – majoritatea își purtau cizmele tot timpul. Tot timpul aveau cizme în picioare, pentru că sunt foarte incomode pentru genunchi dacă nu te obișnuiești cu ele. Încet, încet, când toate elementele ținutei au fost gata, am început să-i văd transformându-se în personajele lor.


Filmul „Cei șapte magnifici” / The Magnificent Seven este distribuit de Forum Film România, a avut premiera pe 23 septembrie 2016, fiind disponibil în format 2D, IMAX 2D şi 4DX 2D. În regia lui Antoine Fuqua, filmul spune povestea locuitorilor din Rose Creek, care se văd nevoiți să apeleze la ajutorul a șapte pistolari pentru a scăpa de o gașcă de bandiți ce îi exploatează și îi terorizează. Produs de Metro-Goldwyn-Mayer Pictures și Columbia Pictures, în colaborare cu LStar Capital și Village Roadshow Pictures, filmul „Cei șapte magnifici” / The Magnificent Seven îi are în distribuție pe Denzel Washington, Chris Pratt, Ethan Hawke, Vincent D’Onofrio, Byung-Hun Lee, Manuel Garcia-Rulfo, Martin Sensmeier, Haley Bennett, Matt Bomer și Peter Sarsgaard. Producători sunt Roger Birnbaum și Todd Black, iar scenariul este semnat de Nic Pizzolatto (cunoscut pentru serialul „Detectivii din California”) și Richard Wenk.
Filmul

Comentarii

Mai multe

Nikos Bikfalui, băiatul de 12 ani care echilibrează cariera de actor în filmul Transilvanian Ninja cu Olimpiada de Matematică

Nikos Bikfalui, băiatul de 12 ani care echilibrează cariera de actor în filmul Transilvanian Ninja cu Olimpiada de Matematică

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Balul Regățenilor are loc în această toamnă la București

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Athenaeum Summer Festival 2023 se încheie în forță cu celebra cantată Carmina Burana, pe 27 iunie

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra revin la București cu două concerte-surpriză la Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Recitalul extraordinar al pianistei Gülsin Onay pe scena Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Wynton Marsalis și Jazz at Lincoln Center Orchestra, pianistele Gülsin Onay și Lise de la Salle dau tonul estival al muzicii clasice și contemporane la Athenaeum Summer Festival 2023

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Macromex și Next Root Management System: soluție pentru siguranță alimentară și alimentație sănătoasă în 40 de grădinițe și școli din România

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Rose Home: țintă de afaceri mai mare cu 30% în 2023 din produsele HoReCa, online-ul aduce 40% din vânzări

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

Cât costă abonamentele de streaming pe platformele din România

2
Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Maserati Grecale, excepțional în fiecare zi

Cele mai citite

Dansatoarea și coregrafa Judith State: „SIERANEVADA a fost cel mai frumos greu”

Dansatoarea și coregrafa Judith State: „SIERANEVADA a fost cel mai frumos greu”

"Cei 7 magnifici" - povestea din spatele ecranului

The Black Panther

The Black Panther

Filmul

Filmul "Două lozuri" - anatomia unei comedii

"Mama. Eseu despre iubire", o expoziţie de fotografii plină cu tandreţe

10 motive pentru care să te uiţi la serialul

10 motive pentru care să te uiţi la serialul "Valea Mută"

Marea bătălie  a ecranelor. Film de artă sau film de public?

Marea bătălie a ecranelor. Film de artă sau film de public?

"Valea Mută" - Cronica primului episod

Reprogramarea premierei filmului „No Time To Die” pentru noiembrie 2020

Reprogramarea premierei filmului „No Time To Die” pentru noiembrie 2020

Cronică de film • Silence

Cronică de film • Silence