Hai în oraș cu BGourmet
Christian Hagmann, country manager BGourmet, aduce pe piaţă și pe ecranele smartphone un concept nou: o aplicaţie gândită pentru a încuraja reîntoarcerea oamenilor în restaurante. În era digitală, când tot mai multe persoane preferă caserola adusă și mâncată în grabă, BGourmet ne reamintește ceva important. Că mâncarea ar trebui savurată cu plăcere și în tihnă. Că masa este un moment necesar și pentru a ne hrăni minţile și spiritele cu liniște și relaxare. Și că în vremuri fast forward ar trebui să ne reamintim conceptul de fine dining.
Aplicaţia BGourmet are avantajul că este foarte ușor de utilizat
Cum și unde a apărut aplicaţia BGourmet? Care este ideea de la care a pornit această afacere?
Aplicaţia BGourmet a apărut dintr-o nevoie. Pe de o parte, este experienţa de turist care ajunge într-un oraș unde nu cunoaște restaurantele, dar vrea să se bucure de cultura culinară a locului. Pe de altă parte, știm cu toţii cum sunt momentele stânjenitoare din restaurant, când stai cu mâna ridicată, doar-doar te vede chelnerul și vine să ia comanda sau să aducă nota. BGourmet face toate acestea și îi lasă omului timp pentru experienţe la restaurant, de care să se bucure din plin.
Cât de mare a fost investiţia iniţială în BGourmet și cine s-a ocupat de dezvoltarea efectivă a aplicaţiei?
Până în acest moment s-au investit 2 milioane de euro în aplicaţia BGourmet, care este dezvoltată de o echipă de IT-iști din România. Vizăm o piaţă europeană și internaţională. Interesul nostru este să oferim o aplicaţie foarte prietenoasă cu utilizatorii, clienţi ai restaurantelor sau owneri de restaurante.
Cum s-ar autocaracteriza echipa BGourmet România și din cine e formată ea?
Este o echipă foarte entuziastă și foarte talentată, care poate face orice la cele mai înalte standarde. Așa cum v-am spus, BGourmet atacă pieţe europene și echipa noastră este supercompetitivă pe plan mondial.
Într-o lume digitală în care timpul a devenit cea mai importantă resursă, ce oferă BGourmet publicului, în materie de confort și rapiditate?
În primul rând, oferim o schimbare de paradigmă. Răspunsul industriei la nevoia de confort și rapiditate s-a axat până acum pe dezvoltarea serviciilor de food-delivery. Reţeta a fost simplă: publicitate agresivă, fotografii cu platinguri apetisante, livrare cât mai rapidă la caserolă, cu scuterul sau bicicleta. S-a mizat pe „confortul” celor care au mult de lucru la companiile la care lucrează și care sacrifică ora de masă pentru a mânca la birou. Noi vrem să le amintim oamenilor că a te alimenta nu este totuna cu a mânca.
A sta la masă trebuie să fie un moment important al zilei, căruia să-i acorzi toată atenţia (o spun și medicii). E o experienţă socială, culturală – cu atât mai mult când ajungi într-un oraș străin.
Par a digma B G o urme t în s eamnă de ci reîntoarcerea la restaurant. Pentru că, atunci când ești servit la masă, atunci când intri în atmosfera restaurantului, e altceva. Devine momentul tău. Iar ceea ce primești în farfurie este cel puţin la fel de apetisant ca în fotografii, nu un talmeș-balmeș la plastic, rezultat al drumului cu bicicleta într-o cutie mare. Asta apropo de confort. Cât despre rapiditate, aplicaţia BGourmet este ospătarul tău personal: parcurgi meniul digital, rezervi o masă și comanzi înainte de a ajunge la restaurant, astfel încât să nu mai existe practic timp de așteptare. La fel, nu mai e nevoie să pândești ospătarul ca să-i ceri nota de plată; plătești prin aplicaţia BGourmet, iar cu ospătarul stai de vorbă doar dacă vrei tu.
Dar proprietarilor de restaurante, lor ce le oferă?
Pentru un owner de restaurant este foarte simplu să-și dea seama de utilitatea aplicaţiei, pentru că, dintr-o dată, are acces la toţi potenţialii clienţi la care nici nu s-ar fi gândit și totodată își eficientizează foarte mult fluxul în restaurant (chelnerii, ocuparea meselor, necesarul de materie primă), în funcţie de dinamica pe care o au comenzile.
Proprietarii și managerii de restaurante își pot lista gratuit meniul și pot trimite zilnic ofertele către toţi utilizatorii aplicaţiei, care pot astfel să devină clienţi ai restaurantului. Iar faptul că se introduce plata prin aplicaţie elimină situaţiile neplăcute în care clienţii se ridică de la masă fără să achite nota. În același timp, prin intermediul aplicaţiei, proprietarii sau managerii de restaurante vor putea gestiona mult mai ușor resursele, știind în timp real gradul de ocupare a meselor și preparatele comandate.
Poţi afla încă din timpul zborului cu avionul care sunt restaurantele din orașul unde vei ateriza, unde vei găsi preparatele de care îţi e poftă
Aplicaţia BGourmet te încurajează să scrii review-uri și să împărtășești experienţa culinară cu prietenii
Există deja foarte multe aplicaţii pentru restaurante în România. Care sunt aspectele unice ale BGourmet, pentru restaurante, dar și pentru public?
BGourmet este aplicaţia tuturor restaurantelor, nu doar a unui singur. Pentru utilizator, este un avantaj esenţial că poate să compare, să aleagă informat. Să presupunem că, la un moment dat, are poftă de un șniţel vienez. Aplicaţia BGourmet îi arată care sunt restaurantele din proximitate care îi oferă acest preparat, dacă sunt mese libere și cât timp face până acolo, pe jos sau cu mașina.
Ce înseamnă o experienţă completă de fine dining prin BGourmet?
În primul rând, poţi face o alegere în cunoștinţă de cauză, pentru că ai acces la practic toate restaurantele care te pot interesa. Iar criteriile pe baza cărora faci alegerea sunt suficient de multe încât chiar să găsești ceea ce cauţi. Există soluţii și pentru cei care nu știu precis ce vor: în orice moment sunt afișate ofertele restaurantelor din proximitate, făcute să fie irezistibile.
În al doilea rând, nu mai ești nevoit să aștepţi să se elibereze o masă. Masa rezervată vă așteaptă pe tine și pe prietenii tăi. Știi deja ce vei comanda sau poţi să comanzi încă dinainte de a ajunge la restaurant. Și nu-ţi rămâne decât să te bucuri. Și, dacă dorești, să-ţi împărtășești experienţa cu prietenii virtuali, pentru că aplicaţia BGourmet dezvoltă o puternică secţiune de chat și review-uri – text, foto și video.
Să vorbim despre beneficii! Care sunt avantajele utilizării BGourmet, în locul rezervărilor tradiţionale?
Prin BGourmet, faci rezervarea direct în aplicaţie, fără să fie nevoie să telefonezi la restaurant. Și poţi face în același timp și comanda, astfel încât la ora stabilită să începi să fii servit.
Partea de rezervări pentru o experienţă culinară de excepţie am înţeles-o, dar cum rămâne cu livrarea la domiciliu? Le oferă BGourmet pe amândouă?
Așa cum am precizat, BGourmet își dorește schimbarea paradigmei, de la caserolă la fine dinning. Prin urmare, nu livrăm la domiciliu decât invitaţia de a ieși la restaurant.
Ce alte surprize și beneficii sunt disponibile pentru clienţii care folosesc BGourmet?
Sunt toate surprizele plăcute pe care le ai atunci când redescoperi ieșirea la un restaurant bun. În plus, ai acces la toate ofertele și promoţiile restaurantelor, iar creativitatea acestora este impresionantă, o știm cu toţii. Firește, sunt de menţionat și bonusurile pe care le primești după fiecare plată.
Pentru ce tip de dispozitive mobile este ideală aplicaţia BGourmet și care sunt pașii necesari pentru instalarea ei?
Aplicaţia BGourmet poate fi descărcată de pe site-ul nostru, bgourmet.club, din magazinele AppStore și Google Play sau prin scanarea unui QR code. Pe smartphone, tabletă, laptop, desktop.
Cum faci prima comandă prin BGourmet?
Totul este foarte simplu, aplicaţia este intuitivă. Sunt 5 pași simpli: îţi descarci aplicaţia, alegi restaurantul din proximitate și rezervi o masă, apoi mergi la restaurant (aplicaţia îţi spune și cât timp faci până acolo), scanezi codul QR pe care îl găsești la masă și plasezi comanda, iar la final plătești prin intermediul aplicaţiei (și primești bonusul cuvenit).
Care sunt pașii necesari pentru a-ţi lista restaurantul și meniul în BGourmet?
Pentru listare, ownerul sau managerul de restaurant trebuie să descarce aplicaţia de pe AppStore, Google Play sau de pe site-ul bgourmet.club, apoi să prezinte meniul (pe care să-l actualizeze la zi) și, astfel, are acces la toţi clienţii aplicaţiei. Totul, gratuit.
Clientul poate alege modalitatea de plată: prin aplicaţie cu cardul de credit, prin wallet Bittwatt, numerar la chelner sau prin Paypal
Aplicaţia BGourmet îţi arată meniurile digitale a mii de restaurante, îţi descrie ce conţine porţia pe care vrei să o comanzi și îţi oferă posibilitatea de a face comenzi de grup. Totul, foarte rapid și eficient
Să presupunem că ai poftă de niște papanași ca la carte. BGourmet îţi arată restaurantele din apropiere care oferă acest preparat și cât timp faci până acolo
AVANTAJ pentru ownerii de restaurante. Chelnerul și managerul restaurantului știu în orice moment situaţia de la fiecare masă
De asemenea, poate alege să afișeze ofertele zilei și să beneficieze de toate avantajele aplicaţiei.
Ce investiţie presupune acest lucru pentru un restaurant?
Listarea și prezentarea meniului sunt gratuite.
Care sunt estimările de viitor, în materie de clienţi/descărcări ale aplicaţiei?
Ne propunem ca în următoarele șase luni să avem 100.000 de descărcări ale aplicaţiei. În curând, vom intra și pe pieţe externe, pentru că BGorumet este o aplicaţie globală.
Câte restaurante din București sunt deja prezente pe BGourmet?
Avem deja 300 de restaurante din București ale căror meniuri digitale pot fi consultate de utilizatorii aplicaţiei BGourmet.
Comentarii