_thumb.jpeg)
Existențialismul cehovian al țăranului român

Inside: o experiență bizară, una dintre cele mai intense redescoperiri ale unui loc emblematic din București.
Ai vizitat de atâtea ori Muzeul Țăranului Român când erai copil, poate și după ce ai mai crescut, dar sigur nu ai fost niciodată în turn. Dintr-un motiv simplu: e interzis! Se spune că acolo sunt depozitate aparate de urmărire ale Securității, alții zic că ar fi un punct de supraveghere a Guvernului.
Dacă nu ai văzut „Inside”, trebuie să te înscrii acum pentru ultimul spectacol de pe 29 septembrie! Unii zic că ar fi la fel de bun ca un roman de Kafka. Doar că mai scurt (durează vreo oră) și mai plin de interacțiuni cu unii dintre cei mai buni actori tineri pe care îi vei întâlni în București. Nici regizorii nu sunt de lepădat, dimpotrivă. Dacă n-ai auzit de numele din lista lungă de pe afiș, poți să faci o documentare pe net. Sau poți să mă crezi pe cuvânt: fac parte din generația care a revoluționat teatrul românesc. Și încă nu a terminat.
Ajungi la muzeu și te întâmpină o foaie A4: „Pentru INSIDE, așează-te pe scaun”. Apoi vine cineva, se bagă în viața ta, te ia de mână și-ți spune regulile. Intri într-o lume în care nu tu deții controlul, deși poți oricând să intervii. De fapt, ești controlat prin telefoane mobile care îți apar în cale ca într-un fel de „Alice în Țara Minunilor” pentru adulți sau într-o distopie a supravegherii totale. Scena e înlocuită de camere ciudate, de o casă a scărilor pe care se întâmplă un joc al morții între o soră și un frate, de un lift și de tot soiul de personaje care îți spun ce să faci sau te conduc prin labirint. Singurii spectatori sunt tu și perechea ta. Totul se joacă pentru doi oameni, și încă doi oameni, și încă doi oameni. Uneori ajungi să te întâlnești cu alte perechi, ceea ce face tot jocul și mai straniu. Pentru ca la final să te întrebi: oare fiecare dintre noi a văzut și ascultat cu totul altceva? Cu ce a fost percepția și înțelegerea mea diferită de a celuilalt? Ce înseamnă, de fapt, obiectivitate? Ce e aceea manipularea?
INSIDE MŢR îi reunește pe dramaturgii Ella Greenhill (UK), Vera Ion, Peca Ștefan și pe regizorii Tamilla Woodard (SUA), Radu Apostol și Ana Mărgineanu. Treisperezece actori români fac parte din distribuția spectacolului: Alexandra Laura Badea, Laurențiu Bănescu, Viorel Cojanu, Toma Dănilă, Andreea Duță, Sabrina Iașchevici, Andreea Mateiu, Rolando Matsangos, Oana Mărgineanu, Isabela Neamțu, Maria Nicola, Katia Pascariu și Cosmin Seleși. Coregrafia spectacolului e semnată de Andreea Duță, iar scenografia e realizată de Maria Nicola.
Cele mai citite

Andi Moisescu | Zic ca ei, dar fac tot ca mine...

Oana Pellea - nu a trăi, a preatrăi
_thumb_small.jpg)
Răzvan Exarhu. Viaţa și apucăturile unui bucătar celebru împotriva voinţei lui

Maurice Munteanu, arbitrul eleganţei

Tu ştii ce face Tequila cu copilul tău?

Ana Morodan. De la like-uri la bani. Femeie fatală. Virtuală. Milenială
_thumb_small.jpg)
Florin Piersic Jr.: A devenit un lucru atât de rar să întâlnești normalitatea
_thumb_small.jpg)
Interviu Andra: Când pleci de la un concert, ai sentimentul ca ai luat parte la ceva magic

Viaţa şi Filmul. Dana Nălbaru, Dragoş Bucur şi Sofia

Șatra Benz e aici. Află cum au debutat ca trupă!
Promo

Ce să mănânci când ești răcit
De ce ai nevoie de muzică pentru un antrenament eficient? - Lifestyle Review

O fotografie imprimată, numeroase momente de bucurie

Exploziile emoționale - 6 aspecte esențiale despre ce sunt și cum să acționăm, oferite de psihologul american Albert J. Bernstein

„Blestemul Insulei Oak” revine la HISTORY cu un nou sezon

Top 5 aparate pentru o cafea perfectă

De ce doare capul și cum te tratezi

Reprogramarea premierei filmului „No Time To Die” pentru noiembrie 2020

Telefonul Medicului - un ajutor destinat întregului personal din linia întâi în lupta împotriva COVID-19

Comentarii