BRomania | #Share
BRomania vine la birou cu telefonul în mână. E un tip înalt, îmbrăcat sport și cu un zâmbet de ștrengar. De pe masă, ecranul telefonului se aprinde de parcă mobilul ar avea înăuntru un puls care bate continuu. Pulsaţiile sunt e-mailurile de business. Notificările de like-uri de la fanii virtuali le-a închis demult. Îi descărcau telefonul în câteva zeci de minute. Peste un milion de oameni i-au dat follow pe Facebook și aproape tot atâţia, pe Instagram. Suntem în biroul său, între o figurină cu personajul Joker din Batman și un tablou cu citate motivaţionale primit cadou de la cel mai bun prieten. Unul dintre motto-urile lui în viaţă este: fă aia, fă aia, dar rămâi de treabă în timp ce le faci.
#SHARE
BRomania spune că în cei trei ani de când a devenit arhicunoscut în industria online, a crescut direct proporţional cu numărul celor care îi dau like. Asta pentru că testează chestii noi continuu. Când vorbește despre el, cel care era când trăia în State, spune că era la nivelul lui cel mai pur, credea în bunătatea lumii până la capăt. Apoi, ușor-ușor, i s-a exemplificat cât e de urâtă lumea odată ce a intrat tot mai adânc în industria entertainmentului. "Uite, până și scandalurile astea care au început să apară acum, de abuzuri și pedofilie, sunt de la oameni la care nu ne-am fi așteptat niciodată."
"Adevărul e că lumea asta e destul de urâtă și asta îţi cam taie din aripi."
Cu o zi înainte să ne vedem, lansase un video despre cei care dau o rimă bună și cred că odată cu ea devin rapperi. Acest gen de video e ceea ce el numește "statement" și nu prea devine viral.
"Viralul înseamnă relaţii, sex..."
"Când faci statement-uri din astea, le faci mai mult pentru tine și pentru un public mai nișat." Idei, virale sau nu, găsește în tot ce e în jurul nostru. Spune că la început era mai ușor, pentru că nu se făcuseră foarte multe și puteai să mergi mai mult pe clișee. A făcut peste 900 de videouri de când e în industria asta. În ultimul timp încearcă să le complice, dar într-un mod în care oamenii să le poată înţelege. Balansează ce crede el, ce cred experţii și ce crede lumea. În final, ceea ce face trebuie "să aibă o esenţă , să aibă un twist".
Pentru viitor se gândește la un proiect prin care ar putea să-i scoată pe tineri din online. "Eu am fost mai grăsun, așa, și o chestie în care cred ar fi să merg în fiecare oraș, să încerc câte un sport cu tineretul de acolo." Între timp, una dintre cele mai mișto chestii pe care le-a făcut până acum a fost promovarea unor burse oferite de Google. "Mi-au scris mulţi că nu știau de ele. Le ghidezi puţin, poate, destinul. Am fost și eu plătit, deci toată lumea câștigă."
Matei a crescut fără bunici și spune că, în ceea ce privește grupurile vulnerabile, are o sensibilitate mai mare faţă de copiii abandonaţi. Se gândește chiar să adopte un copil într-o zi. Nu crede în eroi care ar putea salva lumea, ci în oameni care le pot oferi altor oameni momente în care să se simtă mai bine. Dacă ar fi totuși să existe și eroi din ăia ca în filme și și-ar putea alege o super-putere, ar alege să zboare cu viteză, hipersonic. Neavând superputeri, cea mai mare parte din zi și-o petrece la birou. Când nu editează videourile lui sau nu se uită la ceea ce fac cei cu care lucrează, nu e mare consumator de vlogguri. Asta pentru că i se par chestia de la prima mână a internetului.
"Oricine poate da drumul la o cameră și să vorbească. M-ar interesa mai mult oameni care își dezvoltă un skill. Dacă e un vlogg al unui specialist sau dacă sunt oameni care transmit ceva. Aici e linia: dacă nu e specialist, să fie un om care trece prin sticlă și îmi transmite o energie sau are o viaţă interesantă. Dar e destul de greu să ajungi acolo."
Viza pentru a trece continuu de la Matei la BRomania nu expiră, pentru că are grijă mereu să nu-și piardă sinele. Face asta prin vizite acasă și timp petrecut alături de familia sa. Mama lui e cea care îi amintește de optimismul care îl caracteriza în copilărie și îi șoptește să nu uite de el.
"Pe mine familia mă ajută foarte mult. Merg acasă când mă simt confuz sau copleșit. Viaţa până la urmă despre asta e." Dacă ar dispărea internetul și tehnologia, ar merge pe scene, ar face stand-up, chestii live. Mereu și-a dorit să fie actor și crede că ceea ce face acum se apropie destul de mult de visul său. Înainte de a ne lua la revedere, merg cu el la sediul BMW, să ia o mașină pe care reprezentanţa i-o dă să o conducă un timp.
E unul dintre beneficiile popularităţii: brandurile îţi oferă lucruri ca să apari online cu ele. În parcare la BMW, primește o telecomandă. Apasă pe un buton și mașina începe să se miște pe lângă noi. Pleci undeva?, îl întreabă reprezentantul BMW. Plec în capul meu, răspunde Matei.
Text: Andrada Lăutaru
Foto: Matei Buță
Comentarii