Brandul și cartierul
Tea Tomescu este o tânără graphic designer și ilustratoare, care a făcut un proiect simpatic, menit să învie spiritul cartierelor bucureștene: a creat, după toate regulile, logo-uri pentru zonele cele mai cunoscute ale orașului. Am rugat-o să ne povestească de ce a desenat cum a desenat și să ne explice unde duce proiectul ei artistic.
RAHOVA – Am ales să desenez tramvaiul 32, care merge pe Bulevardul Regina Maria, și încă un element – un mall faimos aflat la intersecția Progresului cu Calea Rahovei. Tramvaiul este pentru mulți locuitori ai cartierului conexiunea cu centrul orașului.
DRUMUL TABEREI – Am introdus un cort în loc de litera „A”, denumirea venind de la tabăra de panduri a lui Tudor Vladimirescu, așezată pe drumul ce ducea din București spre vest. Am folosit unul dintre podurile din parcul Drumul Taberei, semnul de la fostul cinematograf Favorit și turnul de apă din cărămidă de la Orizont.
COLENTINA – E singura zonă din București unde chiar sunt multe magazine asiatice, ținute de asiatici, de aceea am pus lampioane și arcade. În background am ilustrat râul Colentina. Numele vine de la „colea-n-tina”, care înseamnă „acolo în noroi”. Logo-ul are însă o tăietură care poate fi interpretată ca o pată.
DOROBANȚI – Este o zonă cunoscută ca fiind exclusivistă. Mi s-a părut destul de potrivit să așez o coroană regală pe cel de-al doilea „O”. Cât despre ce apare în background – adică Societatea Română de Televiziune – cred că e o clădire reprezentativă pentru zonă. DRISTOR – Cel mai simbolic lucru de care m-am putut lega a fost... shaorma, desigur. Am încercat să mai caut câteva detalii de care m-aș putea lega și am preferat să folosesc o imagine de fundal care-mi amintește de copilărie și de vizitele la bunica – într-un bloc de genul celui din ilustrație.
PANTELIMON – Cuvântul conține două cuvinte grecești – „pan” („tot”) și „eleimon” („milă”). Acesta se poate traduce „întreg milostivul”. Denumirea a fost dată de la Sfântul Pantelimon, deci am desenat o cruce pentru litera „T”. Pe lângă bine-cunoscutele „blocuri gri”, unde stăm „noi, majoritatea”, am desenat și „Turnul de Artă”.
BERCENI – Pentru mine acest cartier se rezumă la multitudinea de blocuri care există deja și care se tot construiesc. De asemenea, parcul Tineretului reprezintă o parte destul de importantă din acest cartier, împreună cu roata și amfiteatrul care se afla în apropierea acestuia. În imagine există și mausoleul din parcul Carol.
DRISTOR – Cel mai simbolic lucru de care m-am putut lega a fost... shaorma, desigur. Am încercat să mai caut câteva detalii de care m-aș putea lega și am preferat să folosesc o imagine de fundal care-mi amintește de copilărie și de vizitele la bunica – într-un bloc de genul celui din ilustrație.
.
TITAN – Am ilustrat stația de metrou. Arată interesant, cu o deschidere mare, fără stâlpi de susținere sau coloane. Logo-ul este exact același care se afla înainte pe magazinul Titan, unul care mi-a plăcut atât de mult, că am preferat să îl readuc la viață.
Tea Tomescu este graphic designer din cartierul Berceni. De puțin timp nu mai lucrează doar în birou, așa că desenează litere pe pereți (lettering) și face murale. E freelancer de un an și jumătate și a transformat povestea cu brandingul cartierelor bucureștene într-o afacere (www.dungishop.ro). Visează să călătorească în cât mai multe colțuri ale lumii.
De ce m-am apucat de branduit cartierele bucureștene
Am început povestea acum 5 ani, mai mult ca un exercițiu, pentru că îmi doream proiecte de logo design. A fost un proiect personal, ca să îmi creez un portofoliu. L-am început ușor, pentru că am descoperit că, pe cărțile poștale vechi, multe nume de orașe aveau fonturi mișto, vintage. Am început să caut cât mai multe asemenea cărți poștale din toate cotloanele Bucureștiului și să citesc despre aceste locuri. Scopul proiectului este să-i încurajez pe bucureșteni să simtă că fac parte dintr-un oraș cu o istorie impresionantă. Ei trebuie să învețe să-l iubească și să înțeleagă că de la noi
ornește totul.
Comentarii